Καθυστερήσεις θα υπάρξουν στην υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της κοινοπραξίας Κοπελούζου (DAMCO)-Hellenic Train και του Δημοσίου για την παραχώρηση στο Θριάσιο Πεδίο ΙΙ, σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στον διαγωνισμό που πέρασε από σαράντα κύματα και ολοκληρώθηκε πριν από δύο μήνες.
Γεράσιμος Σεραφειμίδης
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση στη Διαύγεια η οποία υπογράφεται από τον υπουργό υποδομών και μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, το σχήμα που είχε δώσει τη μοναδική προσφορά για την παραχώρηση αξίας 586 εκατ. Ευρώ, έλαβε παράταση έως και τις 28 Δεκεμβρίου ώστε να υποβάλει τα απαραίτητα έγγραφα στην αναθέτουσα αρχή (ΔιεύθυνσηΣυγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης – Δ16).
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η παράταση αυτή δόθηκε από την αρμόδια υπηρεσία, καθώς είχε αυτό το δικαιώμα βάσει των όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού. και δε ζητήθηκε από τον ανάδοχο. Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή μεταφράζεται σε καθυστέρηση των υπόλοιπων διαδικασιών, δηλαδή την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια το τελικό ΟΚ από τη Βουλή, δηλαδή για τα επόμενα βήματα ώστε να καταλήξουμε στις υπογραφές.
Αυτό σημαίνει ότι η εκτιμώμενη ημερομηνία των υπογραφών μετατίθεται από το φθινόπωρο της χρονιάς που διανύουμε για το 2024 και πιο συγκεκριμένα στο Α΄Εξάμηνο.
Ο διαγωνισμός-σήριαλ
Με την υπογραφή της σύμβασης αυτής θα κλείσει ένας διαγωνισμός-σήριαλ που είχε ξεκινήσει από το 2019, αλλά οδηγήθηκε δύο φορές σε ματαίωση και επαναπροκήρυξη. Με αποτέλεσμα να έχει περάσει μία τετραετία από την πρώτη φορά που βγήκε στον αέρα, ενώ στο διάστημα αυτό ο αριθμός των ενδιαφερομένων μειώθηκε δραματικά.
Ο πρώτος διαγωνισμός είχε τρέξει το 2019 και στο στάδιο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος είχαν υποβάλει φακέλους τα εξής σχήματα:ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed
Piraeus Europe Asia Rail Logistica LTD, που συνδέεται με τη Cosco
Όμιλος Κοπελούζου (Damco Energy)-Foodlink
ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo
Ωστόσο, κανένας από τους παραπάνω μνηστήρες δεν υπέβαλε δεσμευτική προσφορά με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να κηρυχθεί άγονος. Χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια για να προκηρυχθεί εκ νέου το έργο, αλλά ακόμα και τότε ήρθε αντιμέτωπο με πλήθος παρατάσεων, ενώ το μοναδικό σχήμα που έδωσε προσφορά ήταν η κοινοπραξία των DAMCO-Hellenic Train.
Ωστόσο, αυτή δεν έγινε δεκτή και η διαδικασία ακυρώθηκε το Σεπτέμβριο του 2022. Το έργο επαναπροκηρύχθηκε άμεσα με την DAMCO-Hellenic Train να δίνει το Νοέμβριο του ίδιου έτους ξανά τη μοναδική προσφορά, η οποία έγινε δεκτή, και η κοινοπραξία ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος τον Μάιο του 2023.
Τι αφορά το project και η σημασία του
Ο ανάδοχος που έχει προκύψει θα αναλάβει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΔΙ) Θριασίου Πεδίου, γνωστό και ως Θριάσιο ΙΙ, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, τους χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και τους πρόσθετους χώρους αποθήκευσης. Πρόκειται για μία έκταση 1456 στρεμμάτων που ανήκει από το 1976 στον ΟΣΕ.
Αναλυτικότερα ο ανάδοχος καλείται να προχωρήσει:Στην εκτέλεση εργασιών κατασκευής κτιρίων, την προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού του ΕΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου.
Την παροχή υπηρεσιών σχετικές με:Τη μεταφόρτωση μοναδοποιημένου φορτίου συνδυασμένων μεταφορών,
Την εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων,
Τη μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, γενικού φορτίου, υγρών φορτίων και οχημάτων,
Την εξυπηρέτηση πελατών και τελωνείου,
Στη συντήρηση του συνόλου των υποδομών του ΕΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου, πλην των σιδηροδρομικών υποδομών, την επιτήρηση και τη φύλαξη.
mononews.gr
sidirodromikanea.blogspot.com