Δευτέρα 10 Ιουλίου 2023

Οι σιδηρόδρομοι υψηλής ταχύτητας χρειάζονται «σημαντική» επιπλέον χρηματοδότηση σε ολόκληρη την ΕΕ


Οι ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να παράσχουν «σημαντική» πρόσθετη χρηματοδότηση για νέες σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας σε όλη την ήπειρο για να επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ στο πλαίσιο του έργου Πράσινης Συμφωνίας για να καταστήσουν τις μεταφορές πιο βιώσιμες.

Μια έκθεση, που δημοσιεύθηκε από τον γερμανικό σιδηροδρομικό γίγαντα Deutsche Bahn με συνεισφορές από άλλους μεγάλους ευρωπαϊκούς φορείς εκμετάλλευσης τρένων, πρότεινε τη δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Δικτύου σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας που θα εξυπηρετούν 230 μητροπολιτικές περιοχές σε όλη την Ευρώπη.

Η DB είπε ότι ένα τέτοιο δίκτυο θα βοηθήσει την ΕΕ να επιτύχει τους στόχους της για τον διπλασιασμό των επιβατών των τρένων υψηλής ταχύτητας έως το 2030 και τον τριπλασιασμό αυτού του αριθμού έως το 2050 ως μέρος της Πράσινης Συμφωνίας.

Ωστόσο, η έκθεση ανέφερε ότι αυτό θα απαιτούσε το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της ηπείρου να επεκταθεί από τα σημερινά 11.000 χιλιόμετρα γραμμής σε 32.000 χιλιόμετρα έως το 2050. Η
πρόταση του Μητροπολιτικού Δικτύου ξεπερνά τα τρέχοντα σχέδια για την κατασκευή νέων σιδηροδρομικών συνδέσεων μέσω των ΔΕΔ της ΕΕ -T (Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών) .

«Για να πετύχει η Πράσινη Συμφωνία, η ΕΕ και τα κράτη μέλη της πρέπει να παράσχουν σημαντικά πρόσθετα κεφάλαια και να επενδύσουν στην επέκταση του δικτύου HSR (σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας) σε όλη την Ευρώπη», ανέφερε η DB σε δήλωση. «Οι εμπλεκόμενες σιδηροδρομικές εταιρείες θέλουν να το συζητήσουν με πολιτικούς το φθινόπωρο.

«Τα μέτρα υποδομής που σχεδιάζονται ή κατασκευάζονται επί του παρόντος δεν επαρκούν για να επιτευχθεί διπλασιασμός της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας υψηλής ταχύτητας έως το 2030».

Η έκθεση, η οποία περιλαμβάνει επίσης συνεισφορές από σιδηροδρομικούς φορείς όπως η γαλλική SNCF, η Trenitalia στην Ιταλία και η ισπανική Renfe, ανέφερε ότι η τρέχουσα και η προγραμματισμένη σιδηροδρομική υποδομή υψηλής ταχύτητας «αφήνει πολλές μητροπολιτικές περιοχές στην Ευρώπη ασύνδετες και οι στόχοι του 2030 πιθανότατα δεν θα επιτευχθούν». .

«Ως εκ τούτου, αυτή η πρωτοβουλία πρόκειται να βασιστεί και να προχωρήσει πολύ πέρα ​​από τα τρέχοντα σχέδια του δικτύου ΔΕΔ-Μ ή την υποδομή που θα ανοίξει έως το 2030», πρόσθεσε.

Νωρίτερα αυτό το έτος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τη στήριξη δέκα πιλοτικών έργων για τη δημιουργία νέων διασυνοριακών σιδηροδρομικών συνδέσεων και τη βελτίωση των υφιστάμενων διεθνών υπηρεσιών ως μέρος του ΔΕΔ-Μ.

Οι πολύ πιο φιλόδοξες προτάσεις της DB θα παρείχαν σιδηροδρομικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας στο 60 τοις εκατό των Ευρωπαίων που ζουν σε μητροπολιτικές περιοχές, «ακόμη και σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν καθόλου γρήγορες σιδηροδρομικές συνδέσεις σήμερα».

«Πολλές χώρες, ειδικά στις ανατολικές περιοχές της Ευρώπης, συνδέονται ανεπαρκώς ή δεν συνδέονται καθόλου με γραμμές υψηλής ταχύτητας, γεγονός που αφήνει ανεκμετάλλευτο μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων αύξησης της κυκλοφορίας», πρόσθεσε η έκθεση.

Ο Michael Peterson, μέλος του διοικητικού συμβουλίου για τη μεταφορά επιβατών μεγάλων αποστάσεων της DB, πρόσθεσε: «Είναι δυνατός ο τριπλασιασμός της σιδηροδρομικής κίνησης υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη. Μόλις δημιουργηθεί η υποδομή, εκατομμύρια άνθρωποι στην ήπειρο θα επωφεληθούν από ελκυστικές συνδέσεις και ταχύτερους χρόνους ταξιδιού.

«Οι χώρες της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης, και ακόμη περισσότερο στη νότια και ανατολική Ευρώπη, θα απολαύσουν τα πλεονεκτήματα. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς και τις προσομοιώσεις μας, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ταχύτερους χρόνους ταξιδιού σε εντελώς νέους διαδρόμους και μέσω νέων κόμβων κυκλοφορίας στο σιδηρόδρομο».

Η έκθεση της DB καταλήγει στο συμπέρασμα ότι απαιτείται «σημαντική δράση και οικονομικές επενδύσεις σε υποδομές» σε «σχεδόν όλες» τις ευρωπαϊκές χώρες για να επιτευχθεί η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας που απαιτείται για την επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας.

«Αυτό πιθανότατα θα υπερβεί το εύρος των υφιστάμενων μηχανισμών χρηματοδότησης», πρόσθεσε. «Για να ξεκλειδωθούν οι απαραίτητοι προϋπολογισμοί, νέες εξατομικευμένες διαδικασίες χρηματοδότησης θα πρέπει να εφαρμοστούν σε όλη την Ευρώπη».

.businesstravelnewseurope.com
sidirodromikanea.blogspot.com