Τετάρτη 5 Ιουλίου 2023

Οι ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι καθορίζουν τους πολιτικούς στόχους με βάση τη Διακήρυξη της Βέρνης

Η δήλωση ζητά γενικό σχέδιο ψηφιακού αυτόματου συνδέσμου (DAC) και χρηματοδότηση για το ERTMS.
Φωτογραφία: SBB

Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι 12 ευρωπαϊκών φορέων εκμετάλλευσης και εθνικών ομίλων σιδηροδρόμων υπέγραψαν μια δήλωση στην οποία εκφράζουν την πρόθεσή τους να ενθαρρύνουν τη στροφή προς τους σιδηροδρόμους και να καταστήσουν τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής επιμελητείας, καθορίζοντας παράλληλα το πλαίσιο πολιτικής που θα απαιτείται για την επίτευξη αυτών των στόχων.

Η Διακήρυξη της Βέρνης υπογράφηκε την 1η Ιουλίου από CEOs, συμπεριλαμβανομένων των German Rail (DB), Austrian Federal Railways (ÖBB), French National Railways (SNCF) και Swiss Federal Railways (SBB) κατά τη σύνοδο κορυφής των CEO των European Railways στη Βέρνη που διοργανώθηκε από την SBB. .

Άλλοι υπογράφοντες είναι η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER), η Διεθνής Ένωση Σιδηροδρόμων (UIC), η Επιτροπή Διεθνών Σιδηροδρόμων (CIT) και η Ένωση Γερμανικών Εταιρειών Μεταφορών (VDV).

Για να αυξήσουν το μερίδιο των τρόπων μεταφοράς και να συμβάλουν άμεσα στην επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας για την κλιματική αλλαγή, οι υπογράφοντες στοχεύουν να αναπτύξουν «αδιάλειπτες, έγκαιρες, προβλέψιμες και βιώσιμες σιδηροδρομικές μεταφορές» για όλους τους πελάτες και να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των σιδηροδρομικών δικτύων σε όλη την Ευρώπη.

Η δήλωση αναφέρει ότι η μελλοντική εμπειρία των πελατών των σιδηροδρομικών μεταφορών θα διαμορφωθεί ενεργά από την ανάπτυξη νέων διεθνών ημερήσιων και ολονύκτιας επιβατικών υπηρεσιών μεταξύ ευρωπαϊκών πρωτευουσών και μεγάλων πόλεων και επενδύοντας σε «σύγχρονη, αξιόπιστη και διασυνδεδεμένη» υποδομή για διασυνοριακές υπηρεσίες .

Τα σιδηροδρομικά ταξίδια θα γίνουν ευκολότερα και πιο άνετα παρέχοντας απρόσκοπτα διεθνή εισιτήρια μέσω της εφαρμογής του Οδικού Χάρτη Εισιτηρίων CER και με την ανάπτυξη λύσεων ενημέρωσης επιβατών σε πραγματικό χρόνο.

Για να καταστήσει τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής εφοδιαστικής, η διακήρυξη αναφέρει ότι οι υπογράφοντες θα δημιουργήσουν ένα ενιαίο ευρωπαϊκό δίκτυο που θα είναι «πλήρες, ολοκληρωμένο και πολυτροπικό», συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης τερματικών διατροπικών μεταφορών που παρέχουν γρήγορη και αξιόπιστη μεταφόρτωση.

Ο Digital Automatic Coupler (DAC) θα αναπτυχθεί σε όλη την Ευρώπη και οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές θα γίνονται "αδιάλειπτες, ευέλικτες και γρήγορα" παρέχοντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και εφαρμόζοντας ψηφιακή τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένων των Digital Capacity Management (DCM) και ATO.

Για την υποστήριξη αυτών των στόχων, η δήλωση καλεί τους φορείς χάραξης πολιτικής σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο να παράσχουν το απαραίτητο πλαίσιο πολιτικής, το οποίο θα πρέπει να διασφαλίζει ότι παρέχεται επαρκής, προβλέψιμη και βιώσιμη μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση για τον σιδηροδρομικό τομέα.

Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει επαρκή χρηματοδότηση για τη συντήρηση και την ανάπτυξη της υποδομής, σύμφωνα με τους στόχους του κανονισμού της ΕΕ για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) που βρίσκεται υπό αναθεώρηση.

Η δήλωση αναφέρει επίσης ότι αυτή η διαδικασία αναθεώρησης θα πρέπει να ολοκληρωθεί γρήγορα και ο αναθεωρημένος κανονισμός ΔΕΔ-Μ να εφαρμοστεί σε παρόμοιο χρονοδιάγραμμα.

Στον τομέα των επιβατών, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να εμπιστεύονται τον τομέα για τη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών πλαισίου για την εφαρμογή ψηφιακών λύσεων, όπως το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αντικείμενο της προτεινόμενης οδηγίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΚ) για τις Υπηρεσίες Ψηφιακής Κινητικότητας πολλαπλών μέσων (MDMS).

Η δήλωση αναφέρει επίσης ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να υποστηρίξουν τον τομέα για την εφαρμογή του Οδικού Χάρτη Εισιτηρίων CER και να συνεργαστούν με τους φορείς για την ανάπτυξη διασυνοριακών υπηρεσιών χρησιμοποιώντας υπάρχοντα μέσα, όπως οι συμβάσεις ΥΔΥ.

Στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, η δήλωση ζητά ένα ευρωπαϊκό γενικό σχέδιο για την ανάπτυξη της DAC και λέει ότι αυτό το πρόγραμμα πρέπει να λάβει επαρκή χρηματοδότηση.

Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει επίσης να παρέχουν ένα νομικό πλαίσιο για καλύτερη κατανομή διεθνών ικανοτήτων. Ειδικότερα, αυτό θα επιτρέψει την εφαρμογή του προγράμματος χρονοδιαγράμματος και επανασχεδιασμού χωρητικότητας (TTR) του σιδηροδρομικού τομέα «χωρίς να τροποποιηθεί το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο περισσότερο από όσο χρειάζεται».

Η δήλωση καλεί τους φορείς χάραξης πολιτικής να διασφαλίσουν ότι διατίθεται επαρκής χρηματοδότηση για να καταστεί δυνατή η συνεχής ανάπτυξη του ERTMS με συγχρονισμένο τρόπο.

«Όλοι πρέπει να γνωρίζουμε το γεγονός ότι χωρίς έναν ισχυρό σιδηροδρομικό τομέα, η Ευρώπη δεν μπορεί να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της», λέει ο πρόεδρος της CER και διευθύνων σύμβουλος της ÖBB, κ. Andreas Matthä.

«Κάνουμε το καθήκον μας, αλλά μπορούμε να επιτύχουμε μόνο στην αύξηση του μεριδίου των τρένων σιδηροδρόμων μέσα σε ένα κατάλληλο πολιτικό πλαίσιο. Με τη Διακήρυξη της Βέρνης, η ευρωπαϊκή κοινότητα σιδηροδρόμων στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στους φορείς λήψης πολιτικών αποφάσεων».

«Οι σιδηρόδρομοι συνδέουν την Ευρώπη. Είναι ασφαλή, άνετα, αξιόπιστα και πάνω απ' όλα φιλικά προς το περιβάλλον και την κοινωνία», λέει ο εκτελεστικός διευθυντής της CER, κ. Alberto Mazzola.

«Καλούμε όλους τους φορείς χάραξης πολιτικής να υποστηρίξουν την αύξηση της στροφής προς τους σιδηροδρόμους με τα κατάλληλα και απαραίτητα μέτρα».

railjournal.com
sidirodromikanea.blogspot.com