Το έργο FCH2Rail έλαβε την άδεια να αρχίσει να δοκιμάζει το τρένο επίδειξης διπλής λειτουργίας με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στο ισπανικό εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το έργο FCH2Rail, στο οποίο αναπτύσσεται μια αμφίδρομη αμαξοστοιχία επίδειξης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, έχει επιτύχει ένα σημαντικό ορόσημο με την απόκτηση άδειας εκτέλεσης δοκιμών στο Εθνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο της Ισπανίας και έχοντας ολοκληρώσει την πρώτη από τις προγραμματισμένες διαδρομές με άφιξη της μονάδας στο σταθμό Canfranc, στα Αραγονικά Πυρηναία. Το τρένο επίδειξης είναι το πρώτο τρένο υδρογόνου που πέτυχε αυτό το ορόσημο. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό σημείο, επειδή η γραμμή Canfranc είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική γραμμή λόγω των απότομων και υψηλών κλίσεων της, που συνιστούν μεγάλη πρόκληση για τα νέα συστήματα παραγωγής ενέργειας. Για το σκοπό αυτό, το τρένο επίδειξης, μια μονάδα προαστιακού Civia της Renfe, έχει κινηθεί στη γραμμή Σαραγόσα-Κανφράνκ τόσο σε ηλεκτρική λειτουργία, στην ηλεκτρισμένη περιοχή, όσο και σε υβριδική λειτουργία,
Ένα νέο στάδιο επιτόπιων δοκιμών βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη με στόχο τη δοκιμή της νέας τεχνολογίας σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών ζήτησης ισχύος και ενέργειας, προσομοιώνοντας διαφορετικές εμπορικές υπηρεσίες. Για το σκοπό αυτό, το τρένο έχει προγραμματιστεί να κινηθεί σε διαφορετικές γραμμές του Ισπανικού Σιδηροδρομικού Δικτύου, κυρίως σε γραμμές στην Αραγονία, τη Μαδρίτη και τη Γαλικία. Τα σενάρια δοκιμών περιλαμβάνουν λειτουργία υπό διαφορετικές κλιματικές και λειτουργικές συνθήκες. Αυτό θα επιτρέψει έναν πληρέστερο χαρακτηρισμό της νέας τεχνολογίας επί του οχήματος, για τη μετέπειτα αξιολόγηση της ανταγωνιστικότητας της νέας λύσης υβριδικής πρόωσης διπλής λειτουργίας με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως βιώσιμη εναλλακτική λύση στην πρόσφυση ντίζελ που χρησιμοποιείται σήμερα σε πολλές γραμμές.
Το έργο FCH2Rail εκτελείται από κοινοπραξία εταιρειών που έχει συσταθεί από την CAF, DLR, Toyota, Renfe, Adif, CNH2, IP και Stemmann-Technik. Το τρένο επίδειξης βασίζεται σε ένα υπάρχον προαστιακό τρένο Renfe, στο οποίο η CAF έχει εγκαταστήσει ένα νέο σύστημα παραγωγής ενέργειας που χρησιμοποιεί τον υβριδισμό ενέργειας από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και μπαταρίες. Αυτό το νέο σύστημα ισχύος έχει ενσωματωθεί στο υπάρχον σύστημα έλξης του οχήματος. Μετά τη φάση στατικών δοκιμών στο εργοστάσιο του CAF στη Σαραγόσα και τον πρώτο ανεφοδιασμό με υδρογόνο, οι δυναμικές δοκιμές ξεκίνησαν στα μέσα του 2022 σε μια κλειστή τροχιά, που χρησίμευσαν για τη βελτιστοποίηση του νέου συστήματος ισχύος πριν από την τρέχουσα φάση δοκιμών σε αντιπροσωπευτικές γραμμές του Ισπανικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Η έναρξη αυτής της νέας φάσης δοκιμών σήμανε την πρώτη άδεια από την Adif για την κυκλοφορία σε δοκιμές αμαξοστοιχίας υδρογόνου στην υποδομή των Ισπανικών Σιδηροδρόμων, περνώντας όλες τις διαδικασίες ανάλυσης κινδύνου και επικύρωσης ασφάλειας που είναι εγγενείς στη δοκιμή νέων τεχνολογιών. Ταυτόχρονα, οι μηχανοδηγοί και οι διαχειριστές τραίνων από το Renfe έχουν λάβει την απαραίτητη εκπαίδευση για να οδηγήσουν το τρένο CIVIA που έχει μετατραπεί σε αμαξοστοιχία υδρογόνου διπλής λειτουργίας.
Η επιτυχία στην ανάπτυξη αυτού του έργου επιβεβαιώνει και ενισχύει τη δέσμευση των εταιρειών που απαρτίζουν την κοινοπραξία FCH2Rail για την ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων κινητικότητας. Ομοίως, το έργο μετράει σε αυτό το στάδιο των δοκιμών στην ανεκτίμητη συνεργασία εταιρειών όπως η IBERDROLA, όσον αφορά την προμήθεια πράσινου υδρογόνου για τις δοκιμές αμαξοστοιχίας, η SHIE-ARPA, η οποία παρέχει μια λύση διανομής υδρογόνου υψηλής πίεσης και η Ercros, παραγωγός πράσινου H2 για εφαρμογές κινητικότητας, ο οποίος διευκόλυνε τη χρήση των εγκαταστάσεων του στο Sabiñanigo κατά το στάδιο δοκιμών μεταξύ Sabiñanigo και Canfranc.
Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για ένα έργο που ξεκίνησε στις αρχές του 2021 και έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024. Το έργο έχει προϋπολογισμό 14 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ. χρηματοδοτούνται από την Clean Hydrogen Partnership, πρώην FCH2 JU , οργανισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αφιερωμένος στην προώθηση της ανάπτυξης υδρογόνου και κυψελών καυσίμου.
globalrailwayreview.com
sidirodromikanea.blogspot.com