Δευτέρα 5 Ιουνίου 2023

Τα τρένα Λονδίνο-Άμστερνταμ της Eurostar θα ανασταλούν για σχεδόν ένα χρόνο από το 2024


Η σιδηροδρομική γραμμή του Eurostar από το Άμστερνταμ προς το Λονδίνο θα ανασταλεί για έως και 11 μήνες από τον επόμενο χρόνο.

Αυτό οφείλεται στις εργασίες ανακαίνισης στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της ολλανδικής πρωτεύουσας. Οι εργασίες στο σταθμό Amsterdam Centraal θα μειώσουν τον διαθέσιμο χώρο για τη διενέργεια ελέγχων ασφαλείας μετά το Brexit.

Τα έργα θα πραγματοποιηθούν από τον Ιούνιο του 2024 έως τον Μάιο του 2025. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, δεν θα υπάρχουν απευθείας σιδηροδρομικές γραμμές διακαναλιών προς το Άμστερνταμ.

Γιατί αναστέλλονται τα τρένα Άμστερνταμ-Λονδίνο της Eurostar;

Κατά τη διάρκεια των εργασιών στο Amsterdam Centraal, θα υπάρχει έλλειψη χώρου για την ολοκλήρωση των ελέγχων διαβατηρίων και αποσκευών για την υπηρεσία του Eurostar στο Λονδίνο.
Αυτό σημαίνει ότι οι τέσσερις καθημερινές υπηρεσίες που εκτελούν δρομολόγια από το Άμστερνταμ στο Λονδίνο δεν θα μπορούν να πραγματοποιούν ελέγχους ασφαλείας μετά το Brexit .

Τα σχέδια για προσωρινή μετεγκατάσταση εγκαταστάσεων ασφαλείας δεν έχουν πετύχει.

Ωστόσο, το ολλανδικό υπουργείο Υποδομών ελπίζει ότι μπορεί να επιταχύνει την ολοκλήρωση του νέου Amstelpassage, το οποίο θα μεταφέρει τον τερματικό σταθμό του Eurostar σε ένα πέρασμα κάτω από τον σταθμό.
Αρχικά προγραμματιζόταν να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2025, ο τερματικός σταθμός θα μπορούσε να είναι μερικώς ανοιχτός μέχρι τα τέλη του 2024. Αυτό θα μείωνε τον χρόνο κλεισίματος από 11 σε επτά μήνες. Μόλις ολοκληρωθεί η διέλευση, θα υπερδιπλασιαστεί η χωρητικότητα για αναχωρήσεις προς το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις για ταξίδια μεταξύ Άμστερνταμ και Λονδίνου;

Ελλείψει απευθείας γραμμής Eurostar μεταξύ Άμστερνταμ και Λονδίνου, είναι πιθανό οι επιβάτες να στραφούν σε πτήσεις για να πραγματοποιήσουν το ταξίδι.

«Γνωρίζω ότι αυτό το αποτέλεσμα έχει αρνητικό αντίκτυπο στους επιβάτες και τη φιλοδοξία να αντικατασταθούν οι πτήσεις μικρών αποστάσεων με τρένα», δήλωσε η Vivianne Heijnen, υπουργός Περιβάλλοντος, σε επιστολή προς το Κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα.

Η Amsterdam Centraal μπορεί επί του παρόντος να διεκπεραιώσει έως και 250 επιβάτες ανά τρένο για την υπηρεσία της Eurostar προς το Λονδίνο.

Το Eurostar μπορούσε ακόμα να πάει στο Ρότερνταμ - 40 λεπτά από το Άμστερνταμ με τις τοπικές σιδηροδρομικές γραμμές. Ωστόσο, αυτός ο σταθμός έχει χαμηλότερη χωρητικότητα 160, γεγονός που θα μπορούσε να τον καταστήσει μια μη βιώσιμη εναλλακτική.

Τα έργα στο Amsterdam Centraal έχουν στόχο να βελτιώσουν την άνεση, την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα για τους επιβάτες, σύμφωνα με τον Heijnen. Ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο επιδιώκει τη μεταφορά του διεθνούς τερματικού σταθμού στο Amsterdam Zuid, νότια της πόλης, έως το 2036.

Εάν εξακολουθείτε να επιθυμείτε να ταξιδέψετε με τρένο, μπορείτε να συνδεθείτε με το Eurostar και άλλες σιδηροδρομικές υπηρεσίες ανωτέρων σταθμών στο Παρίσι ή τις Βρυξέλλες. Το European Sleeper που κυκλοφόρησε πρόσφατα προσφέρει υπηρεσία από τις Βρυξέλλες στο Άμστερνταμ.

euronews.com
sidirodromikanea.blogspot.com