Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023

Η CER χαιρετίζει την εφαρμογή του νέου κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών σιδηροδρόμων


Η εφαρμογή του νέου Κανονισμού για τα Δικαιώματα των Επιβατών Σιδηροδρόμων (ΕΕ) 2021/782 θα προσφέρει υψηλότερο επίπεδο προστασίας των πελατών, διασφαλίζοντας παράλληλα τη λειτουργία των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

Η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER) χαιρέτισε την εφαρμογή του νέου Κανονισμού για τα Δικαιώματα των Επιβατών Σιδηροδρόμων (ΕΕ) 2021/782. Ο κανονισμός ισχύει για το ολοκληρωμένο τοπίο των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Ως εκ τούτου, αποτελεί πρόκληση για ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ, αλλά μια πρόκληση που εισάγει υψηλότερο επίπεδο προστασίας των πελατών διασφαλίζοντας παράλληλα τη συνεχή λειτουργία των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Το να δίνεται στους επιβάτες αυτοπεποίθηση να επιλέξουν φιλικό προς το κλίμα σιδηρόδρομο συμβάλλει τελικά στους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές.

Ο νέος κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών σιδηροδρόμων θεσπίζει ένα πιο ισχυρό πλαίσιο που διέπει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των επιβατών σιδηροδρόμων, των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, των διαχειριστών υποδομής και των πωλητών εισιτηρίων, ξεπερνώντας τα πρότυπα που έχουν τεθεί για άλλους τρόπους μεταφοράς. Αυτή η αναθεώρηση εισάγει πολλές βασικές διατάξεις, οι οποίες περιλαμβάνουν:
-Μέτρα σχετικά με τη ροή της κυκλοφορίας και των ταξιδιωτικών πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο μεταξύ των διαφόρων παραγόντων που συμμετέχουν σε ένα σιδηροδρομικό ταξίδι, προς όφελος των επιβατών
-Διευκρίνιση της ευθύνης σε περίπτωση μέσω εισιτηρίων ή εισιτηρίων που δεσμεύονται με δική τους πρωτοβουλία των λιανοπωλητών
-Ισχυρότερες διατάξεις για τη μεταφορά επιβατών σε περίπτωση διακοπής του ταξιδιού και επιλογές αλλαγής δρομολογίου με εναλλακτικά μέσα μαζικής μεταφοράς
-Η μείωση της περιόδου προειδοποίησης για επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα που ζητούν βοήθεια
-Αυξημένες απαιτήσεις για χώρους ποδηλάτων στα τρένα
-Η ανάπτυξη εντύπου αξίωσης σε επίπεδο ΕΕ
-Η επανεισαγωγή της ρήτρας «ανωτέρας βίας», σύμφωνα με άλλους τρόπους μεταφοράς, αλλά περιορίζεται, για παράδειγμα, σε ακραίες καιρικές συνθήκες, μεγάλες φυσικές καταστροφές ή σημαντικούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία όπως ο COVID-19.

Από την έναρξη ισχύος του αρχικού κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών σιδηροδρόμων το 2009, ο κλάδος έλαβε πολύ σοβαρά υπόψη την εφαρμογή του κανονισμού επενδύοντας σημαντικούς πόρους για την αποτελεσματική κάλυψη των απαιτήσεων. Ενόψει της έναρξης ισχύος του επικαιροποιημένου κανονισμού, τα μέλη της CER είναι έτοιμα να συνεχίσουν την καλή δουλειά καθώς έχουν θέσει σε εφαρμογή τα μέτρα για την εφαρμογή του νέου νομικού πλαισίου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

«Ο πρωταρχικός στόχος του σιδηροδρομικού τομέα ήταν πάντα η διασφάλιση της προστασίας των πελατών του», δήλωσε ο Alberto Mazzola, Εκτελεστικός Διευθυντής της CER. «Εν μέσω του αυξανόμενου διατροπικού ανταγωνισμού, σήμερα οι επιβάτες των τρένων επωφελούνται από ανώτερες διασφαλίσεις σε σύγκριση με άλλους τρόπους μεταφοράς. Η βιομηχανία έχει αφιερώσει πολλούς πόρους για να εφαρμόσει τις νέες απαιτήσεις της ΕΕ και να πληροί τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα, ώστε να βελτιώσει περαιτέρω την ελκυστικότητα και την ανταγωνιστικότητα του κλάδου.»

globalrailwayreview.com
sidirodromikanea.blogspot.com