Αποκαλυπτικά έγγραφα των κατά τόπους σταθμαρχών του ΟΣΕ, που συγκεντρώθηκαν μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, δείχνουν ότι η διάλυση της τηλεδιοίκησης της Λάρισας και η κατάρρευση των σηράγγων είχε ήδη αρχίσει να εκδηλώνεται σταδιακά από το 2015.
Κώστας Ντελέζος
Οπως αναφέρουν πηγές του σιδηροδρόμου, «πρόκειται για πολυάριθμες αναφορές σταθμαρχών και προϊσταμένων των αμαξοστοιχιών, οι οποίες στο σύνολό τους περιγράφουν λεπτομερώς τα προβλήματα της κατ' όνομα τηλεδιοίκησης της Λάρισας, καθώς και τα προβλήματα των σιδηροδρομικών τούνελ της περιοχής».
Οι αναφορές αυτές, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, «βάζουν ένα τέλος στην υποκριτική στάση κάποιων πολιτικών προσώπων της περιόδου 2015 - 2019, που αποποιούνται των ευθυνών τους για την κατάρρευση του σιδηροδρόμου και ειδικότερα της τηλεδιοίκησης Λάρισας και ψευδώς αναφέρουν ότι κατά την περίοδο διακυβέρνησής τους ήταν όλα καλά».
Μέσα από τα πολυάριθμα έγγραφα (είναι στη διάθεση των «ΝΕΩΝ») προκύπτει ότι και την περίοδο 2015 - 2019 ο σιδηρόδρομος είχε αφεθεί στην τύχη του, με τη χρηματοδότησή του να είναι υποτυπώδης, ενώ οι προσλήψεις προσωπικού ανήλθαν σε μόλις 30 άτομα, από τα οποία κάποια μετατάχθηκαν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
Μνημειώδης είναι η χειρόγραφη δισέλιδη αναφορά του τότε σταθμάρχη Λάρισας στις 3/6/2019 (έναν μήνα πριν από τις εκλογές) που απαριθμεί τα τεράστια προβλήματα στους σταθμούς, στους οποίους δεν λειτουργούσαν η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονταν οι σταθμοί Παλαιοφαρσάλου, Ορφανών, Δοξαρά, Κραννών, Μεζούρλου, Λάρισας, Ευαγγελισμού, Νέων Πόρων, Λεπτοκαρυάς, Λιτοχώρου, Κατερίνης και Αιγινίου, καθώς και οι σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα (χωρίς κάμερες, συστήματα πυρανίχνευσης κ.λπ).
tanea.gr
sidirodromikanea.blogspot.com