Δευτέρα 3 Απριλίου 2023

Τρένα - Ξανά στις ράγες το Intercity: Με 4 ρεπό το μήνα οι σταθμάρχες για να «βγει» το πρόγραμμα


Με χαμηλότερες ταχύτητες και διπλές βάρδιες σταθμαρχών, οι οποίες για να «βγουν» έχουν περιοριστεί τα ρεπό και οι αναπαύσεις για τους μόνιμους σε μόλις 4 για ολόκληρο τον Απρίλιο σε πολλές περιπτώσεις, επανεκκινούν σήμερα Δευτέρα τα πρώτα επιβατικά δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Στις 8.28 το πρωί στην πρώτη αμαξοστοιχία της Hellenic Train 882 για Καλαμπάκα θα επιβιβαστεί και ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για υποδομές και μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης. Ο υπουργός αναμένεται να κάνει το δρομολόγιο μέχρι την Οινόη όπου και θα αποβιβαστεί. Ωστόσο περίπου 170 επιβάτες – στην πλειονότητά τους τουρίστες – θα συνεχίσουν έως το τέρμα της διαδρομής με σκοπό να επισκεφτούν τα Μετέωρα.

Το πρώτο Intercity ύστερα από 34 ημέρες διακοπής, το 52 θα ξεκινήσει από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη στις 10.28 το πρωί με 75 επιβάτες, ενώ λίγο νωρίτερα, στις 10.08, είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει η δεύτερη αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη εκτελώντας το αντίστροφο δρομολόγιο. Αυτό θα είναι και το μοναδικό ζεύγος δρομολογίων, το οποίο θα εκτελείται καθημερινά έως τις 7 Απριλίου, οπότε και θα προστεθεί ακόμα ένα, ενώ στις 11 του μήνα θα δρομολογηθεί και τρίτο ζεύγος δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Εξαιτίας της μείωσης της ταχύτητας στα 100 χιλιόμετρα την ώρα για λόγους ασφαλείας, η διαδρομή υπολογίζεται ότι θα διαρκεί πλέον περίπου 5,5 ώρες αντί για 4 που διαρκούσε έως πριν τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Το κόστος των εισιτηρίων παραμένει το ίδιο παρά το γεγονός ότι ο κ. Γεραπετρίτης είχε αναφέρει κατά την ακρόασή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι το υπουργείο θα συζητούσε με την εταιρία κάποιες προσφορές προκειμένου να στρέψει ξανα το επιβατικό κοινό προς το τρένο ύστερα από το «πάγωμα» των δρομολογίων για περισσότερο από ένα μήνα.

Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, πολλά από τα προβλήματα στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα έχουν αποκατασταθεί, ενώ μένει να λυθεί το ζήτημα της επικοινωνίας εντός των σηράγγων. Η πιστοποίηση των φορητών συσκευών από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αναμένεται ότι θα έχει δοθεί στο διάστημα από τα μέσα έως το τέλος Απριλίου. Εως τότε και προκειμένου να συνεχίσουν να διεξάγονται κανονικά τα δρομολόογια στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας, έχει αποφασιστεί να επιβαίνει στην αμαξοστοιχία πλοηγός υπάλληλος του ΟΣΕ, ο οποίος θα μπορεί να χειρίζεται τα ραδιοτηλέφωνα.

Στο μεταξύ αναστάτωση επικρατεί μεταξύ των μόνιμων σταθμαρχών του ΟΣΕ, πολλοί εκ των οποίων επισημαίνουν ότι ο περιορισμός των ρεπό τους σε περίπου 4 το μήνα σε αρκετές περιπτώσεις προκειμένου να εξυπηρετηθεί το πρόγραμμα των διπλών βαρδιών, θα δημιουργήσει συνθήκες κόπωσης, οι οποίες μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ασφαλή εκτέλεση των δρομολογίων.

Σύμφωνα με τα βαρδιολόγια των σταθμαρχών, τα οποία έχει στη διάθεσή του το «Εθνος», για τον Απρίλιο υπάρχει σταθμάρχης στο τμήμα μεταξύ Λάρισας - Μεζούρλου που έχοντας πάρει 4 αναπαύσεις στις πρώτες ημέρες του μήνα, από τις 5 έως και τις 30 Απριλίου καλείται να δουλέψει συνεχόμενα χωρίς ρεπό.


Αναστάτωση μεταξύ των σταθμαρχών προκειμένου να «βγει» το πρόγραμμα


Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των σταθμαρχών παραμένει μικρός και παρά το γεγονός ότι προγραμματίζεται η πρόσληψη περισσότερων, θα χρειαστούν μήνες μέχρι να μπορέσουν να αναλάβουν υπηρεσία, καθώς πέραν της διαδικασίας πρόσληψης, απαιτούνται και τουλάχιστον 6 μήνες εκπαίδευσης, πράγμα που σημαίνει ότι δύσκολα θα είναι λειτουργικοί πριν από τα τέλη του 2023.
Κατά συνέπεια ο Οργανισμός θα αναγκαστεί να εξυπηρετήσει τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες που θα δημιουργήσει η σταδιακή επιστροφή του σιδηροδρόμου στην κανονικότητα με το υφιστάμενο προσωπικό που όμως θα εργάζεται στα όριά του.
Και όλα αυτά ενώ στο πρόσφατο παρελθόν, συμβάντα εκτροχιασμών είχαν αποδοθεί από τον ίδιο τον ΟΣΕ σε λάθη σταθμαρχών στη διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς με την ΡΑΣ να ρωτά εγγράφως τον Οργανισμό, όπως είχε αποκαλύψει το «Εθνος» στις 6 Μαρτίου «αν αναλύθηκαν περαιτέρω οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό (ελλιπής εκπαίδευση, κόπωση προσωπικού, άλλοι παράγοντες) και αν λήφθηκαν ή πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους».

ethnos.gr
sidirodromikanea.blogspot.com