Καθώς τα ταξίδια χωρίς πτήσεις κερδίζουν δυναμική, τα ευρωπαϊκά ταξίδια με τρένο βιώνουν μια αναγέννηση.
Στις 25 Μαΐου, ξεκινά η πιο πρόσφατη διαδρομή μεταξύ των χωρών Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Με τρένα θα συνδέονται τρεις πόλεις στο Βέλγιο, στη Γερμανία και στην Ολλανδία.
Η αλλαγή του τρόπου στα ταξίδια με την επιλογή τρένου είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα.
Για παράδειγμα, οι πτήσεις από το Λονδίνο προς το Παρίσι εκπέμπουν 14 φορές περισσότερο CO2 από το ταξίδι με τρένο.
Οι χώρες σε όλο το μπλοκ επενδύουν σε σιδηροδρόμους που παρέχουν καλύτερες και ταχύτερες συνδέσεις από ποτέ.
Από τα οικονομικά νυχτερινά τρένα μέχρι τις ράγες cross-country, εδώ είναι όλες οι ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές διαδρομές, που πρόκειται να ξεκινήσουν.
Βρυξέλλες προς Βερολίνο μέσω Άμστερνταμ με το European Sleeper
Το νέο δρομολόγιο Βρυξέλλες προς Βερολίνο μέσω Άμστερνταμ με το European Sleeper (Βελγο-Ολλανδικός φορέας), θα ξεκινήσει το πρώτο του ταξίδια στις 25 Μαΐου.
Με μία μόνο αλλαγή, οι επιβάτες του European Sleeper θα μπορούν να ταξιδέψουν στο Παρίσι, το Λονδίνο, την Πράγα και τη Βαρσοβία. Από το 2024 το σχέδιο είναι να επεκταθεί η υπηρεσία στη Δρέσδη και την Πράγα.
Λιέγη προς Άαχεν και Μάαστριχτ με Arriva, SNCB και NS
Μια νέα σιδηροδρομική υπηρεσία τριών χωρών θα συνδέει το Άαχεν στη Γερμανία, τη Λιέγη στο Βέλγιο και το Μάαστριχτ στην Ολλανδία, από τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
Η υπηρεσία είναι μια συνεργασία μεταξύ της Arriva (μέρος του γερμανικού ομίλου Deutsche Bahn), της SNCB (η Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων του Βελγίου) και της NS (Nederlandse Spoorwegen).
Παρίσι προς Βερολίνο με το TGV
Η Γαλλία και η Γερμανία ανακοίνωσαν ένα νέο δρομολόγιο τρένου TGV μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου που πρόκειται να ξεκινήσει να λειτουργεί το 2024.
Επί του παρόντος, ένα ταξίδι μεταξύ των δύο πρωτευουσών απαιτεί από τους ταξιδιώτες να αλλάζουν σε ξεχωριστό σταθμό όπως η Κολωνία ή η Φρανκφούρτη.
Η νέα σύνδεση υψηλής ταχύτητας θα επιτρέπει στους επιβάτες να κάνουν το ταξίδι σε περίπου επτά ώρες.
Παρίσι προς Βενετία με τρένο
Η γαλλική startup Midnight Trains πρόκειται να συνδέσει τη Γαλλία και την Ιταλία με μια νέα νυχτερινή υπηρεσία τρένου από το Παρίσι στη Βενετία μέσω Μιλάνου από το 2025, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αυτό θα καταστήσει πιο γρήγορο και απλούστερο για τους ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου να πάρουν το τρένο στην Ιταλία.
Παρίσι προς Μαδρίτη με Trenitalia
Από το 2024 θα ξεκινήσει η νέα σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας Frecciarossa μεταξύ Παρισιού και Μαδρίτης.
Το νέο τρένο θα συνδέει επίσης το Παρίσι και τη Βαρκελώνη, όπου η υπάρχουσα υπηρεσία υψηλής ταχύτητας εκτελεί ήδη δρομολόγια προς την ισπανική πρωτεύουσα.
Πόρτο προς Λισαβόνα και Βίγκο με το Ιβηρικό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας
Η Πορτογαλία ενέκρινε σχέδια για σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Λισαβόνας, Πόρτο και Βίγκο, η κατασκευή της οποίας ξεκινά το 2024.
Θα είναι μέρος του ευρύτερου Ιβηρικού σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας που θα ενώνει τη χώρα και θα τη συνδέει με την Ισπανία.
Αυτήν τη στιγμή χρειάζονται σχεδόν τρεις ώρες για να ταξιδέψετε με τρένο μεταξύ Πόρτο και Λισαβόνας.
Η νέα σιδηροδρομική σύνδεση θα μειώσει τη διάρκεια του ταξιδιού σε μόλις 1 ώρα και 15 λεπτά και θα συνδέει τις πορτογαλικές πόλεις με το Βίγκο στην Ισπανία.
Άμστερνταμ προς Βαρκελώνη με European Sleeper
Ο ολλανδο-βελγικός σιδηροδρομικός φορέας European Sleeper ελπίζει να ξεκινήσει μια νέα νυχτερινή υπηρεσία τρένου από το Άμστερνταμ στη Βαρκελώνη την άνοιξη του 2025.
Αυτό θα βελτιώσει σημαντικά τις σιδηροδρομικές συνδέσεις βορρά-νότου στην Ευρώπη.
Μαδρίτη προς Μασσαλία μέσω Βαρκελώνης με Renfe
Το κρατικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Ισπανίας πρόκειται να ξεκινήσει νέες υπηρεσίες AVE υψηλής ταχύτητας προς τη Γαλλία το 2023.
Τα τρένα αναμένεται να κινούνται αρχικά σε εναλλακτικές ημέρες, αλλά αργότερα θα αυξάνονται έως και δύο φορές την ημέρα.
Βαρκελώνη στη Λυών μέσω Μονπελιέ και Νιμ με Ρενφέ
Το σχέδιο της Renfe να επεκτείνει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες της στη Γαλλία περιλαμβάνει μια άλλη νέα διαδρομή που θα ξεκινήσει αργότερα φέτος μεταξύ Βαρκελώνης και Λυών.
Περαιτέρω δρομολόγια προς το Παρίσι αναμένονται μέχρι το τέλος του έτους.
Λονδίνο προς Μπορντό με HS1
Η High Speed 1 (HS1) του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία εκμεταλλεύεται τη σιδηροδρομική γραμμή της σήραγγας της Μάγχης, ετοιμάζεται να ξεκινήσει μια νέα διαδρομή από το Λονδίνο στο Μπορντό, το 2026.
Επί του παρόντος, οι επιβάτες πρέπει να περάσουν από το Παρίσι για να φτάσουν στη γαλλική οινοπαραγωγική περιοχή, με διάρκεια ταξιδιού σχεδόν έξι ώρες.
Η νέα γραμμή θα παρακάμψει την πρωτεύουσα και θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού σε περίπου πέντε ώρες.
.tourismtoday.gr
sidirodromikanea.blogspot.com