Παρασκευή 14 Απριλίου 2023

Να μην αφεθεί ελεύθερος η πρόταση του Εισαγγελέα, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

ΑΠΟΡΡΙΠΤΙΚΗ Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΤΟΥ ΟΣΕ - ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΦΕΤΩΝ - ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΑΠΟ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Απορριπτική προς το Συμβούλιο Εφετών είναι -σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε»- η πρόταση του διευθύνοντος την Εισαγγελία Εφετών Λάρισας, Σταμ. Δασκαλόπουλου, επί της προσφυγής που κατέθεσε κατά του εντάλματος κράτησης ο συνήγορος του 62χρονου Επιθεωρητή του ΟΣΕ.

Β. ΚΑΚΑΡΑΣ

Όπως είναι γνωστό, ο 62χρονος προϊστάμενος του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας της Υπηρεσίας Υποστήριξης Κυκλοφορίας Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδας της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας και Διαχείρισης Χωρητικότητας, με την ολοκλήρωση της απολογίας του, περασμένα μεσάνυχτα της 30ής Μαρτίου, κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος και οδηγήθηκε στις Φυλακές Λάρισας, αποτελώντας τον δεύτερο κατηγορούμενο που προφυλακίζεται για την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Ο 62χρονος Βολιώτης επιθεωρητής κρίθηκε προφυλακιστέος με το σκεπτικό του κινδύνου αλλοίωσης αποδεικτικών στοιχείων εκ μέρους του -λόγω της άμεσης πρόσβασης σε αυτά με αφορμή και τη θέση που κατέχει- με απώτερο σκοπό τη συγκάλυψη των εγκλημάτων για τα οποία κατηγορείται. Ενώ βρέθηκε κατηγορούμενος έχοντας την ευθύνη για τον ορισμό του 59χρονου σταθμάρχη στη βραδινή βάρδια, όπου από τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων έχασαν τη ζωή τους 56 επιβαίνοντες, ενώ μία ακόμα επιβάτιδα παραμένει αγνοούμενη.

Ο 59χρονος Λαρισαίος σταθμάρχης με «μηδενική εμπειρία», καθώς είχε προϋπηρεσία μόλις 33 ημερών (μαθητεία, Καλαμπάκα κ.ά.) βρέθηκε σταθμάρχης το μοιραίο βράδυ, στη βάρδια του οποίου απαιτήθηκε η διαχείριση δρομολογίων, έπειτα από καθυστερήσεις ή βλάβες. Με την αμαξοστοιχία Intercity 62 να φθάνει στον Σταθμό της Λάρισας με καθυστέρηση και λίγα λεπτά μετά τις 11 το βράδυ, όταν οι άλλοι δύο σταθμάρχες παρέδωσαν στις 10.30 το βράδυ, έχοντας φύγει νωρίτερα από τη θέση τους (σ.σ. αντί τις 11 το βράδυ) κατά μια «παγιωμένη πρακτική» της απογευματινής βάρδιας.
Ο προφυλακισμένος Επιθεωρητής, με 39 και πλέον χρόνια προϋπηρεσία, έχοντας θητεύσει σε υψηλές θέσεις και διαθέτοντας πρόσβαση στις υπηρεσίες, εκτιμήθηκε από τον διευθύνοντα την Εισαγγελία Εφετών ότι πρέπει να παραμείνει προσωρινά κρατούμενος και με το ίδιο σκεπτικό -σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε»- ο κ. Δασκαλόπουλος εισηγείται στο Συμβούλιο Εφετών να απορριφθεί η προσφυγή του Επιθεωρητή, καθώς θεωρείται ότι είναι πιθανό να τελέσει και άλλες αξιόποινες πράξεις αλλοίωσης στοιχείων προς συγκάλυψης του εγκλήματός του. Η εισαγγελική πρόταση εισήχθη στο Συμβούλιο Εφετών, το οποίο αναμένεται να συνέλθει τις επόμενες ημέρες, μετά το Πάσχα.

ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας θα συνεχίσει το έργο του και ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης, ενώπιον του οποίου προχθές Μεγάλη Τρίτη κατέθεσαν συνολικά 8, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, σταθμάρχες της περιοχής (Λάρισα, Παλαιοφάρσαλα, Βόλος), όπως και ένας ειδικός τεχνικός ηλεκτράμαξας από Θεσσαλονίκη.
Εξετάζοντας τεχνικά ζητήματα και θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σιδηρόδρομου, αυτόματες και χειροκίνητες χαράξεις, βάρδιες, διαδικασία παράδοσης μεταξύ σταθμαρχών, τηλεδιοίκηση κ.λπ. Στο ίδιο πλαίσιο είναι ενταγμένοι και οι μάρτυρες που θα κληθούν στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας προκειμένου να καταθέσουν. Για να ακολουθήσει η εξέταση υλικού (συμβάσεις κ.λπ.) όλων των εμπλεκομένων εταιρειών (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Hellenis Train, αλλά και της ΡΑΣ), ενόσω αναμένεται από τους δικαστικούς πραγματογνώμονες η παράδοση του πορίσματος. Με βάση τις σημερινές εκτιμήσεις το πόρισμα αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του τρέχοντος μηνός και αναμένεται να δημιουργήσει νέο κύκλο ερευνών, αφού εκτιμάται πως θα απαντήσει και στο ερώτημα αν θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης.
Β. ΚΑΚΑΡΑΣ