Δευτέρα 3 Απριλίου 2023

Δυτική σιδηροδρομική Εγνατία: Το τραίνο Καλαμπάκα-Κοζάνη μέρος του τμήματος Δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας δεν θα ξεκινήσει ποτέ. Ένας αιώνας εμπαιγμού.

Το τραίνο Καλαμπάκα-Κοζάνη μέρος του τμήματος Δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας δεν θα ξεκινήσει ποτέ. Ένας αιώνας εμπαιγμού. Το. Τραίνο δεν θα σφυρίξει ποτέ. Για μελέτες του σιδηροδρόμου Καλαμπάκα-Κοζάνη δαπανήθηκαν 15 εκατομμύρια ευρώ. Για το ίδιο τμήμα σιδηροδρόμου το 1930 -1940 δαπανήθηκαν 11 εκ δολάρια και κατασκευάστηκε το 69%.

Γράφει ο Αντώνιος Σαββίδης *

Για την Δυτική σιδηροδρομική Εγνατία δαπανήθηκαν για προμελέτες 85 εκ Ευρώ. Το κόστος της Δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας είχε Προϋπολογισμό 1,5 δις Ευρώ.
Η Δυτική σιδηροδρομική Εγνατία θα ένωνε όλα τα αστικά κέντρα, τα λιμάνια Πειραιά, Βόλου, Ηγουμενίτσας ,Αδριατικής, Θεσσαλονίκης και τα Δυτικά Βαλκάνια.
Ο δις φορές συντοπίτης μας υφυπουργός Μεταφορών στις Κυβερνήσεις του κ Σαμαρά και κ. Μητσοτάκη ενέταξε στην Δυτική σιδηροδρομική Εγνατία τα τμήματα: α. Καλαμπάκα-Κοζάνη β. Κοζάνη Βέροια γ. Αμύνταιο Κοζάνη στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών με ορίζοντα εκτέλεσης το 2050.
Το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ξόδεψε για εκτέλεση σιδηροδρομικών έργων την τριετία 2019-2023 ,το ποσό των 4,5 δις Ευρώ.
Η σιδηροδρομική γραμμή Αμύνταιο- Κοζάνη μήκους 60 km, που ανακαινίστηκε το 2007 και κόστισε 25 εκ Ευρώ, σταμάτησε να λειτουργεί από το 2010.Το τραίνο στην Κοζάνη από Θεσσαλονίκη έφθανε σε 3 ώρες μέσω καμπύλης γραμμής.

Η γραμμή έχει να λειτουργήσει 13 χρόνια.

Θα μπορούσαν να μεταφερθούν οι καινούργιες ράγες,οι ενδιάμεσοι τσιμεντένιοι δοκοί, και τα εκ κυβικά χαλικιού, σε μια νέα σύνδεση της γραμμής Κοζάνης Βέροιας. Έτσι θα είχε ελαττωθεί, ο χρόνος αφίξεως από Κοζάνη στη Θεσσαλονίκη σε 50 λεπτά και η Κοζάνη η Πρωτεύουσα της Δυτικής Μακεδονίας θα συνδεόταν και με την Γραμμή Πλατύ-Αθήνα.
Το μόνο σιδηροδρομικό έργο που έγινε στην Δυτική Μακεδονία από υπουργείο Μεταφορών ήταν το γκρέμισμα δύο σιδηροδρομικών γεφυρών έξω από την πόλη της Κοζάνης. Όλοι οι τοπικοί πολιτικοί σχεδίαζαν την Δυτική Εγνατία οδό χωρίς να συνεννοηθούν με τον κ. Πρωθυπουργό.
Τα εκατομμύρια των μελετών για την Δυτική Εγνατία σιδηροδρομική γραμμή δεν έπιασαν τόπο.
Στην τελευταία συνέντευξη του Πρωθυπουργού με τον Σταύρο Θεοδωράκη αναφέρθηκε , πως το τραίνο στην Ηγουμενίτσα δεν θα φθάσει ΠΟΤΕ.Η Δυτική σιδηροδρομική Εγνατία είπε είναι ένα ΣΕΝΑΡΙΟ επιστημονικής Φαντασίας.
Για όλα αυτά φταίει το δυσκίνητο κράτος, η αργοκίνητη Δημόσια διοίκηση, οι πελατειακές σχέσεις, η παράλογη χρήση κεφαλαίων η έλλειψη οράματος ,η έλλειψη συντονισμού.
Στην Ελλάδα από το 2010 τα αγορασμένα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας δεν τοποθετήθηκαν ,χάρη στην εγκληματική ανικανότητα της Πολιτικής και φυσικής ηγεσίας.
Κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση, αλλάζει και η Εθνική πολιτική για τα τραίνα.
Η Οθωμανική διοίκηση τον 19ο αιώνα κατασκεύασε στην Βόρεια Ελλάδα μέσα σε είκοσι χρόνια 1166 km,μαζί με κτήρια, σταθμούς και συγκροτήματα.
Σήμερα η Γερμανία ανακοίνωσε επένδυση 45 δις Ευρώ για την Ανάπτυξη των σιδηροδρόμων.
Η Ελλάδα μαζί με την Ισπανία έχουν το χειρότερο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η Ελλάδα κατέχει την πρωτιά στα σιδηροδρομικά ατυχήματα με 25 θύματα ετησίως.
Το τραίνο είναι ένα μέσο φιλικό με το περιβάλλον καθώς κινείται πλέον με ρεύμα,οι επιβάτες και τα εμπορεύματα, κινούνται γρήγορα,οικονομικά και με ασφάλεια.
Στα σύγχρονα κράτη οι μετακινήσεις πλέον γίνονται με τραίνα και όχι με αεροπλάνα για αποστάσεις κάτω από 500km. Το τραίνο εξυπηρετεί τους πολίτες και το εμπόριο,είναι ένα εργαλείο προόδου και ανάπτυξης.

*Αντώνιος Σαββίδης – χειριστής ελικοπτέρων

efkozani.gr
sidirodromikanea.blogspot.com