Πάλι και για μια ακόμα, πολλοστή
φορά, τίθεται το δίλλημα: αυτοκινητόδρομος ή σιδηρόδρομος; Ο αυτοκινητόδρομος
θα… «θάψει» τη σιδηροδρομική γραμμή κ.λπ., κ.λπ. Το ερώτημα είναι απλό; Τόσο
δύσκολο είναι η μελέτη του αυτοκινητόδρομου να συμπεριλαμβάνει ΚΑΙ τον
σιδηρόδρομο; Όλοι, όσοι ασχολούμαστε με τον σιδηρόδρομο, αλλά και οι κάτοικοι
της Καλαμάτας, της Μεσσήνης αλλά και της ευρύτερης περιοχής, γνωρίζουμε πολύ
καλά ότι η σιδηροδρομική γραμμή Ασπρόχωμα – Αεροδρόμιο Καλαμάτας – Μεσσήνη κείται
επί πεδινού εδάφους, άνευ ιδιαιτέρων κλίσεων μηκοτομής. Εάν η χάραξη του
αυτοκινητοδρόμου «πέφτει» πάνω στη σιδηροδρομική γραμμή, ας προβλέψει η μελέτη κατασκευής
του νέου αυτοκινητοδρόμου στο μέσον του αυτοκινητοδρόμου (όπως ακριβώς
συμβαίνει με την Αττική Οδό) την διατήρηση ζώνης πλάτους 5,8 μέτρων (τόσο είναι
το αναγκαίο, απαραίτητο πλάτος για τη στρώση μονής σιδηροδρομικής γραμμής
κανονικού εύρους) και τις αναγκαίες προβλέψεις κατασκευής ενδιάμεσων στάσεων,
όπου αυτές απαιτούνται. Μπορούν λοιπόν να συνυπάρξουν και ο νέος
αυτοκινητόδρομος και η προϋπάρχουσα του αυτοκινητοδρόμου σιδηροδρομική γραμμή,
αρκεί να το θέλουν το Υπομεδί, οι τοπικοί αυτοδιοικητικοί παράγοντες Α΄ και Β΄
βαθμού και οι άνθρωποι του σιδηροδρόμου. Διότι, δυστυχώς, από όλους που προαναφέρθηκαν,
οι πλέον… «επικίνδυνοι» είναι οι (καλούμενοι) «παράγοντες» του σιδηροδρόμου!
Ουκ ολίγες φορές υπέγραψαν φαρδιά – πλατιά και με… ίππειο θράσος, τον
αποχαρακτηρισμό σιδηροδρομικών γραμμών υπέρ του αυτοκινητοδρόμου και εις βάρος
του σιδηροδρόμου.
Μα θα μου πείτε, «τι να κάνουν; Να χάσουν τη θέση τους
ερχόμενοι σε σύγκρουση με τους πολιτικούς τους προϊσταμένους οι οποίοι ή τους
διόρισαν ή τελοσπάντων μπορούν να τους παύσουν ανά μπάσα στιγμή»; Η
απάντησή σε αυτήν την ερώτηση «δίλλημα» είναι «να στύψουν το μυαλό τους, να βρουν εκείνους τους τρόπους ώστε ούτε τους
προϊσταμένους τους να δυσαρεστήσουν ούτε και τον σιδηρόδρομο να προδώσουν»!
Δεν δικαιολογείται, λοιπόν, όλοι
εκείνοι οι εμπλεκόμενοι φορείς κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων και της
εποπτείας των σιδηροδρόμων να μην βρίσκουν εκείνες, τις περισσότερες φορές
ΑΠΛΕΣ λύσεις, ώστε ο αυτοκινητόδρομος και ο σιδηρόδρομος να συνυπάρχουν ως
«φίλοι» και όχι ως «εχθροί», όπως μας προπαγανδίζουν, βομβαρδίζοντάς μας τα
μυαλά εδώ και δεκαετίες! Να μην ξαναζήσουμε το αισχρό και απεχθές θέαμα του ξηλώματος
της σιδηροδρομικής γέφυρας του Ευήνου Ποταμού, ούτε και τα όσα απαράδεκτα και
ελεεινά επιτελούνται στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου «Ε65» βορείως της
Καλαμπάκας, καταστρέφοντας, τον αρχαιότερο και προϋπάρχοντα του
αυτοκινητοδρόμου, σιδηροδρομικό διάδρομο Καλαμπάκας – Κοζάνης. Να δώσουμε οριστικό
τέλος στην αδικαιολόγητη και τεχνητή, δήθεν «έχθρα» αυτοκινητοδρόμου και
σιδηροδρόμου και να εγκαινιάσουμε τον δρόμο της «συνύπαρξης» και της «φιλίας»!
Να μην λησμονήσουν ΠΟΤΕ οι Έλληνες
Ψηφοφόροι εκείνους που προσέβαλαν και μείωσαν τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους. Οι
εκλογές… ήρθαν!
Με εκτίμηση,
Σ. Βενέτης