Η CER απαντά στην ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον κανονισμό ΔΕΔ-Μ.
Ενώ η CER χαιρέτισε την τελευταία θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τον κανονισμό TENT-T, έχει εγείρει επίσης πιθανές ανησυχίες.
Στις 13 Απριλίου, τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRAN) ενέκριναν τη θέση τους σχετικά με την πρόταση της Επιτροπής για την αναθεώρηση του κανονισμού για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Η CER αναγνώρισε το τεράστιο έργο που ανέλαβαν οι εισηγητές, οι σκιώδεις εισηγητές και οι ευρωβουλευτές για την τροποποίηση της πρότασης της Επιτροπής και υποστηρίζει τις περισσότερες τροπολογίες και συμβιβασμούς που είναι θετικοί, επιβεβαιώνοντας τις προθεσμίες για την ανάπτυξη συγχρονισμένου επί του τρένου και παρατρόχιου ERTMS, την ενίσχυση των πολυτροπικών σιδηροδρομικών συνδέσεων, το αίτημα για μελέτη ενός δικτύου σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας για τη σύνδεση όλων των πρωτευουσών της Ένωσης, των μεγάλων πόλεων και των μητροπολιτικών περιοχών ως βάση ενός δικτύου υψηλής ταχύτητας της ΕΕ, αυξημένη προσοχή στη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής και πρόταση για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του δικτύου.
Ωστόσο, Ενιαία Γλώσσα ΕΕ - Η αλλαγή σε μια ενιαία γλώσσα δεν θα απαιτούσε μόνο δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις και εκπαίδευση τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους διαχειριστές υποδομής, και θα μειονεκτούσε τις σιδηροδρομικές μεταφορές έναντι άλλων μέσων μεταφοράς, αλλά θα αύξανε επίσης τους κινδύνους για την ασφάλεια
-Σύστημα Διαχείρισης Κυκλοφορίας – Η διαχείριση της κυκλοφορίας πρέπει να παραμείνει στα χέρια των διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής που έχουν αποδεδειγμένη τεχνική επάρκεια και μπορούν να διασφαλίσουν τα κατάλληλα επίπεδα ασφάλειας. Η διαχείριση της κυκλοφορίας είναι ένα κρίσιμο έργο και δεν μπορεί να παραβιαστεί
-Digital Capacity Management (DCM) – Ενώ το DCM είναι απαραίτητο για την αύξηση της χωρητικότητας και την απλούστευση της κατανομής, η λειτουργία του συστήματος δεν πρέπει να ανατεθεί στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, καθώς αυτό θα παρεμποδίσει τη διαδικασία
-Μείωση των κονδυλίων για σημαντικές καθυστερήσεις – αυτό εγκυμονεί κινδύνους περαιτέρω επιβράδυνσης ή ακόμη και εγκατάλειψης πιο σύνθετων σιδηροδρομικών έργων.
Η CER υπογραμμίζει επίσης σθεναρά ότι η πρόοδος της μετάβασης στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) θα μειώσει τους κινδύνους για την ασφάλεια στην Ευρώπη και ζητά να επιταχυνθεί και να ενισχυθεί η μετάβαση με περισσότερα κονδύλια και ισχυρότερη διαχείριση. Η ένωση προσβλέπει σε περαιτέρω συζητήσεις μεταξύ του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου κατά την ολοκλήρωση της νομοθετικής διαδικασίας και αναμένει βελτιώσεις τόσο όσον αφορά την ανάπτυξη του ERTMS όσο και τις πολυτροπικές συνδέσεις μεταξύ σιδηροδρομικών και οδικών/λιμένων/αεροδρομίων.
«Οι ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι χρειάζονται νέα χωρητικότητα για τη λειτουργία περισσότερων τρένων: ανακαινισμένες και νέες γραμμές, πολυτροπικές συνδέσεις για επιβατικές και εμπορευματικές υπηρεσίες, νέες γραμμές επιβατών υψηλής ταχύτητας και γρήγορη πρόοδο σε ψηφιακά εργαλεία όπως ERTMS, DCM και DAC», Alberto Mazzola, Εκτελεστικός Διευθυντής για το CER , είπε. «Το TEN-T είναι το κύριο σχέδιο για τη σύνδεση όλης της Ευρώπης και ελπίζω ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο θα καταλήξουν σύντομα σε κοινή συμφωνία για αυτόν τον σημαντικό φάκελο».
globalrailwayreview.com
globalrailwayreview.com