Στην πρώτη αμαξοστοιχία της Hellenic Train 882 για Καλαμπάκα επιβιβάζεται σήμερα ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για υποδομές και μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης.
Στις δηλώσεις του ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε πως: «Σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για τη Βόρεια Ελλάδα με μια μικρή χρονική καθυστέρηση. Είμαστε μέσα στο πρόγραμμά μας σε ό,τι αφορά το σύνολο των αμαξοστοιχιών. Απομένει μετά τη σημερινή επανεκκίνηση και ο προαστιακός για το Κιάτο που θα εκκινήσει στο τέλος της επόμενης εβδομάδας».
Στη συνέχεια ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε «τους εργαζομένους στον ΟΣΕ, στην ΕΡΓΟΣΕ και τη Hellenic Train που υπερέβαλαν εαυτόν για να μπορέσουμε σε μια δύσκολη συνθήκη να αναβαθμίσουμε το επίπεδο ασφάλειας».
«Η πολιτεία μετά το τραγικό δυστύχημα ανέδειξε τρία ζητήματα: το πρώτο ζήτημα να ριχθεί φως στο ζήτημα του δυστυχήματος για να αναδειχθούν οι ευθύνες. Το δεύτερο να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια. Και πράγματι σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας 22 Μαρτίου εκκίνησαν οι πρώτες περιφερειακές αμαξοστοιχίες. Το τρίτο είναι η ανάταξη της ασφάλειας των σιδηροδρόμων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο».
Όπως τόνισε ο υπουργός «έχουμε ήδη αναπτύξει σημαντικές ενέργειες με ευρωπαϊκούς θεσμούς».
Σημειώνεται πως ο κ. Γεραπετρίτης θα κάνει το δρομολόγιο μέχρι την Οινόη όπου και θα αποβιβαστεί. Ωστόσο περίπου 170 επιβάτες – στην πλειονότητά τους τουρίστες – θα συνεχίσουν έως το τέρμα της διαδρομής με σκοπό να επισκεφτούν τα Μετέωρα.
Το πρώτο Intercity ύστερα από 34 ημέρες διακοπής, το 52 θα ξεκινήσει από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη στις 10.28 το πρωί με 75 επιβάτες, ενώ λίγο νωρίτερα, στις 10.08, είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει η δεύτερη αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη εκτελώντας το αντίστροφο δρομολόγιο. Αυτό θα είναι και το μοναδικό ζεύγος δρομολογίων, το οποίο θα εκτελείται καθημερινά έως τις 7 Απριλίου, οπότε και θα προστεθεί ακόμα ένα, ενώ στις 11 του μήνα θα δρομολογηθεί και τρίτο ζεύγος δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Εξαιτίας της μείωσης της ταχύτητας στα 100 χιλιόμετρα την ώρα για λόγους ασφαλείας, η διαδρομή υπολογίζεται ότι θα διαρκεί πλέον περίπου 5,5 ώρες αντί για 4 που διαρκούσε έως πριν τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Το κόστος των εισιτηρίων παραμένει το ίδιο παρά το γεγονός ότι ο κ. Γεραπετρίτης είχε αναφέρει κατά την ακρόασή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι το υπουργείο θα συζητούσε με την εταιρία κάποιες προσφορές προκειμένου να στρέψει ξανά το επιβατικό κοινό προς το τρένο ύστερα από το «πάγωμα» των δρομολογίων για περισσότερο από ένα μήνα.
Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, πολλά από τα προβλήματα στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα έχουν αποκατασταθεί, ενώ μένει να λυθεί το ζήτημα της επικοινωνίας εντός των σηράγγων. Η πιστοποίηση των φορητών συσκευών από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αναμένεται ότι θα έχει δοθεί στο διάστημα από τα μέσα έως το τέλος Απριλίου. Έως τότε και προκειμένου να συνεχίσουν να διεξάγονται κανονικά τα δρομολόγια στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας, έχει αποφασιστεί να επιβαίνει στην αμαξοστοιχία πλοηγός υπάλληλος του ΟΣΕ, ο οποίος θα μπορεί να χειρίζεται τα ραδιοτηλέφωνα.
ethnos.gr
sidirodromikanea.blogspot.com