Το ειδικό όχημα τακτοποίησης έρματος της σιδηροδρομικής γραμμής, βγήκε προχθές τη νύχτα από το μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στην οδό Αθηνών και ξεκίνησε τη συντήρηση του βόρειου κλάδου του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας.
Σωτήρης Παπανδρέου
Πρόκειται για μηχανή τύπου Plassermatic 08-275/4 ZW-Y της αυστριακής εταιρείας Plasser & Theurer που δεν είναι μια απλή μηχανή τρένου, αλλά για ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που επαναφέρει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της σιδηροδρομικής γραμμής (κλίσεις, υψόμετρο, γωνίες) με ακρίβεια εκατοστού.
Η μηχανή συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής μπήκε ξανά σε λειτουργία, στο πλαίσιο των μέτρων που εφαρμόζονται για τη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών, μετά το δυστύχημα των Τεμπών.
Η μηχανή βρισκόταν πάντα στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στην Πάτρα, αλλά δεν λειτουργούσε σε τακτική βάση, λόγω έλλειψης προσωπικού. Μετά τα τελευταία γεγονότα αποσπάστηκαν από τον ΟΣΕ στην Πάτρα δύο ειδικευμένοι χειριστές του οχήματος, για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες που, όπως έχει γράψει η «Πελοπόννησος», θα διαρκέσουν για 1 μήνα περίπου.
Το Plasser 08 275/4 λειτουργεί τις νυχτερινές ώρες, όταν δεν κυκλοφορούν οι συρμοί του προαστιακού σιδηρόδρομου. Το μηχάνημα μετράει με ακρίβεια τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της γραμμής και εκτελεί εργασίες βελτίωσης και αποκατάστασης.
Η συγκεκριμένη εργασία είναι για περιπτώσεις τακτικής συντήρησης ή αποκατάστασης της γραμμής σε περιπτώσεις εκτροχιασμών. Η βαριά συντήρηση της γραμμής του προαστιακού της Πάτρας θα γίνει με την εργολαβία που πρόκειται να περάσει από τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΣΕ.
Μετά την τοποθέτηση του συγκοινωνιολόγου Παναγιώτη Τερεζάκη στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, ένα από τα πρώτα θέματα που θα τεθούν προς έγκριση είναι η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ.
Η εργολαβία προβλέπει πλήρη ανακατασκευή της γραμμής από τον κεντρικό σταθμό της Πάτρας μέχρι τον σταθμό του Αγ. Ανδρέα και έργα συντήρησης στο υπόλοιπο τμήμα, από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι τον κεντρικό σταθμό του ΟΣΕ και από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα μέχρι την Κάτω Αχαΐα.
Οι εργασίες αυτές αναμένεται να επιτρέψουν την αύξηση της ταχύτητας των συρμών και την επαναφορά όλων των δρομολογίων μέχρι την Κάτω Αχαΐα.
Στο τμήμα από τον κεντρικό σταθμό του ΟΣΕ μέχρι την οδό Κανελλοπούλου θα γίνουν εκτεταμένες εργασίες συντήρησης, ενώ στο τελευταίο τμήμα από την Κανελλοπούλου μέχρι το Ρίο, θα γίνουν μόνο σημειακές παρεμβάσεις, όπου κριθεί απαραίτητο. Ο λόγος είναι ότι η νέα εργολαβία από τη Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο, προβλέπει πλήρη κατασκευή υποδομών, ηλεκτροκίνησης και συστημάτων μέχρι την οδό Κανελλοπούλου. Είναι προφανές ότι ο ΟΣΕ δεν φαίνεται διατεθειμένος να διαθέσει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, για να συντηρήσει ένα τμήμα της γραμμής που πρόκειται να ξηλωθεί σύντομα και να αντικατασταθεί.
Καθυστερήσεις και δισταγμός
Καθυστερήσεις δρομολογίων, ικανοποίηση αλλά και διστακτικότητα από το επιβατικό κοινό, χαρακτηρίζουν την επανεκκίνηση του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας από την περασμένη Τετάρτη. Τις πρώτες ημέρες ο κόσμος μπήκε στα βαγόνια του Προαστιακού, όχι όμως όπως στο παρελθόν. Είναι προφανές ότι το δυστύχημα των Τεμπών έχει επηρεάσει την ψυχολογία των επιβατών που στην πλειοψηφία του, αποφεύγει το πρώτο βαγόνι, έστω κι αν γνωρίζει ότι δεν υπάρχει πιθανότητα σύγκρουσης. «Ανθρωποι μας χειροκρότησαν για την επανεκκίνηση» είπε στην «Πελοπόννησο» ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου, Σταύρος Πήλιος, που εξέφρασε την εκτίμηση ότι το επιβατικό κοινό θα ξεπεράσει με το πέρασμα του χρόνου όποιον δισταγμό μπορεί να έχει δικαιολογημένα μετά το δυστύχημα των Τεμπών. Οι καθυστερήσεις είναι αποτέλεσμα της μείωσης της ταχύτητας του προαστιακού της Πάτρας κατά 10 χλμ.
pelop.gr
sidirodromikanea.blogspot.com