Πώς θα μπορούσε να μοιάζει η είσοδος του τούνελ.
Η Δανία και η Γερμανία σύντομα θα συνδεθούν με μια υποβρύχια σήραγγα μήκους 18 χιλιομέτρων.
Η σήραγγα Fehmarnbelt θα είναι η μεγαλύτερη συνδυασμένη σιδηροδρομική και οδική σήραγγα οπουδήποτε στον κόσμο όταν ολοκληρωθεί το 2029.
Αυτό το έργο των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ - το οποίο διασχίζει ένα τμήμα της Βαλτικής Θάλασσας γνωστό ως Ζώνη Fehmarn - θα συνδέσει το Rødbyhavn στο νησί Lolland της Δανίας και το Puttgarden στη βόρεια Γερμανία.
Η σήραγγα θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού από τη Γερμανία στη Δανία;
Η σήραγγα, που επίσημα ονομάζεται Fehmarnbelt Fixed Link, θα έχει δύο αυτοκινητόδρομους διπλής λωρίδας και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.
Το ταξίδι μέσα από αυτό θα διαρκέσει επτά λεπτά με το τρένο και 10 λεπτά με το αυτοκίνητο, αποφεύγοντας μια παράκαμψη 160 χιλιομέτρων στην ηπειρωτική χώρα της Δανίας. Οι χρόνοι σιδηροδρομικού ταξιδιού από το Αμβούργο στη Γερμανία προς την Κοπεγχάγη στη Δανία θα μειωθούν από περίπου πέντε ώρες σε λιγότερο από τρεις.
Μια απεικόνιση της πύλης και της ράμπας στη σήραγγα. Femern A/S
Μια οδική σύνδεση θα αντικαταστήσει μια απίστευτα πολυσύχναστη υπηρεσία πορθμείων που μεταφέρει εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού κατά σχεδόν μία ώρα.
Η Δανία σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει ηλεκτρικές σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας από και προς τη σήραγγα. Και οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες θα συνεχιστούν πέρα από τα σύνορα της Δανίας προς τη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Φινλανδία.
Πώς θα κατασκευαστεί η σήραγγα Fehmarnbelt;
Η ιδέα της σύνδεσης της Γερμανίας με τη Δανία με σήραγγα δεν είναι νέα. Μετά από 10 χρόνια σχεδιασμού, η κατασκευή ξεκίνησε το 2020 στη δανική πλευρά και στη συνέχεια το 2021 στη γερμανική πλευρά.
Η σήραγγα θα κοστίσει συνολικά 10 δισ. ευρώ, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να συνεισφέρει 1,1 δισ. ευρώ στο έργο.
Θα κατασκευαστεί 40 μέτρα κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα χρησιμοποιώντας 89 ογκώδη τμήματα από σκυρόδεμα. Αυτά θα προκατασκευαστούν στη στεριά και στη συνέχεια θα κατέβουν στο νερό χρησιμοποιώντας γερανό. Η Femern A/S, η κρατική δανική εταιρεία που είναι υπεύθυνη για το έργο, ελπίζει ότι θα είναι έτοιμη να βυθίσει το πρώτο από αυτά τα τμήματα μέχρι το 2024.
Μια απεικόνιση της βύθισης και της σύνδεσης στοιχείων της σήραγγας. Femern A/S
Μόλις τοποθετηθούν, τα τμήματα από σκυρόδεμα θα συναρμολογηθούν μεταξύ τους και θα τοποθετηθούν άλλα στοιχεία όπως σιδηροδρομικές γραμμές, αερισμός και κάμερες.
Ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες αμφισβήτησαν τον αντίκτυπο της σήραγγας στην άγρια ζωή στη ζώνη Fehmarn - μια προστατευόμενη περιοχή της ΕΕ.
Ωστόσο, η Fermern A/S λέει ότι η σήραγγα θα «αυξήσει τη χωρητικότητα και θα ανακουφίσει τη συμφόρηση στα σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα στη Δανία». Η εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι θα οδηγήσει σε «σημαντική» εξοικονόμηση χρόνου, ενέργειας, καυσίμων και εκπομπών CO2.
.euronews.com
sidirodromikanea.blogspot.com