Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2022

Ολοκληρώνεται η μελέτη του ΟΣΕ για τη σύνδεση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου με τις ΒΙΠΕ της Μαγνησίας


Η προσπάθεια, που ξεκίνησε από το 2021 για την εκπόνηση νέας μελέτης από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) για την επέκταση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου στο δίκτυο της Μαγνησίας ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες μετά και τη θετική έκβαση όσον αφορά την προβλεπόμενη διαδικασία από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Μία προσπάθεια από τον ΟΣΕ, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία και συνεισφέρει καθοριστικά στην ενίσχυση των υποδομών της Μαγνησίας και δη των υποδομών που συμβάλλουν σημαντικά στην εμπορευματική και μεταφορική δραστηριότητα.

Το εν λόγω έργο αφορά τη σύνδεση των Βιομηχανικών Περιοχών (ΒΙΠΕ) της Μαγνησίας, του λιμένος Βόλου, του αεροδρομίου της Νέας Αγχίαλου και του Αερινού με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ, μέσω της κατασκευής νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Η νέα γραμμή -ή καλύτερα οι νέες γραμμές- αποσκοπούν στην επέκταση του υφιστάμενου σιδηροδρόμου Λάρισας – Βόλου προς το αεροδρόμιο της Νέας Αγχίαλου και τον Αλμυρό, (β) στη σύνδεση της ΒΙΠΕ Αλμυρού με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Λατομείου, (γ) στη σύνδεση της Β’ ΒΙΠΕ Βόλου -ή ΒΙΠΕ Βελεστίνου- με την υφιστάμενη γραμμή Λάρισας – Βόλου και στην κατασκευή νέου σιδηροδρομικού σταθμού στη ΒΙΠΕ Βελεστίνου, (δ) στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου από τον σταθμό Βόλου με το λιμάνι του Βόλου και στην ανάπτυξη κατάλληλης γραμμολογίας στον λιμένα, και (ε) στη δυνατότητα εξυπηρέτησης του υπό σχεδιασμό νέου εμπορευματικού και βιοτεχνικού πάρκου στην περιοχή του Αερινού από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό στο Αερινό.

Με τα έργα αυτά, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, αναβαθμίζονται τόσο η ΒΙΠΕ Βελεστίνου, όσο και η ΒΙΠΕ Βόλου, διότι μετά την ολοκλήρωση των σημαντικών έργων της ΕΡΓΟΣΕ θα υπάρχει δυνατότητα σιδηροδρομικής σύνδεσης των ΒΙΠΕ Βόλου, ΒΙΠΕ Βελεστίνου, ΒΙΠΕ Αλμυρού και του υπό σχεδιασμό εμπορευτικού πάρκου και με τον λιμένα Βόλου, για μεταφορά εμπορευμάτων.

Ο υπό μελέτη άξονας της νέας σιδηροδρομικής γραμμής έχει μήκος 35 περίπου χιλιόμετρα και συνδέει την παράκτια περιοχή του Βόλου με τον κάμπο Αγίου Γεωργίου – Βελεστίνου και με την πεδινή περιοχή του Αλμυρού. Ο άξονας έχει γενική κατεύθυνση Βορρά – Νότου και διέρχεται περιμετρικά του ορεινού όγκου που αναπτύσσεται μεταξύ Βελεστίνου και Αλμυρού. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή περιλαμβάνει τους παρακάτω επιβατικούς σταθμούς και στάσεις: (α) σταθμός Λατομείου, (β) νέα σιδηροδρομική στάση Αερινού, (γ) νέα σιδηροδρομική στάση Μικροθηβών, (δ) νέα σιδηροδρομική στάση Αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου, και (ε) νέος σιδηροδρομικός σταθμός Αλμυρού.

Τέλος, πρόκειται για μία μελέτη, η σύμβαση προς υπογραφή της οποίας -μετά και την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο- ανέρχεται στα 1.431.110 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με τον καθαρό χρόνο εκπόνησής της να είναι οι δώδεκα μήνες και με τη χρηματοδότησή της να προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Σε συνέχεια της σχετικής επικοινωνίας και συνάντησης που είχε με τον Πρόεδρο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα, ο υφυπουργός στον Πρωθυπουργό, Χρήστος Τριαντόπουλος, σημείωσε, πως «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη παραμένει προσηλωμένη στην κατεύθυνση της μετατροπής σε πράξη και έργο, όλων αυτών που τις προηγούμενες δεκαετίες ήταν στη σφαίρα των σεναρίων και των προθέσεων, δημιουργώντας υποδομές και συνθήκες βιώσιμης ανάπτυξης. Πράξεις και έργα και από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΣΕ, με τη χρηματοδοτική στήριξη από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Αυτό έγινε και στην περίπτωση της μελέτης για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στη Μαγνησία, με την εκπόνησή της να προωθείται από τον ΟΣΕ. Συγκεκριμένα, από το 2020 και τις αρχές του 2021, όταν ξεκίνησε η συνεργασία μας με τον ΟΣΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής του υπουργείου Οικονομικών, βάλαμε στο τραπέζι την προώθηση της διαδικασίας εκπόνησης της μελέτης για μία νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει τη βιομηχανική περιοχή του Αλμυρού, το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδος στη Νέα Αγχίαλο, τις Μικροθήβες και το Αερινό -κοντά στην υπό αξιοποίηση δημοτική έκταση- με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, συμπεριλαμβάνοντας τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής του Βελεστίνου με το κεντρικό δίκτυο και τη λειτουργική διασύνδεση του λιμανιού με το κεντρικό δίκτυο.

Μία σημαντική υπό μελέτη νέα γραμμή που θα διαμορφώνει τις δομικές συνθήκες και τις υποδομές για τη σιδηροδρομική διασύνδεση όλων των αναπτυξιακών πόλων της περιοχής της Μαγνησίας. Και η οποία, ουσιαστικά, θα συμβάλει καθοριστικά στον στόχο να καταστεί η Μαγνησία ένας διαμετακομιστικός κόμβος με διεθνή εμβέλεια, συμπληρώνοντας αρμονικά το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής σύνδεσης Βόλος – Λάρισα, την αξιοποίηση του λιμανιού στον Βόλο, τη διαδικασία αξιοποίησης του πολιτικού αεροδρομίου στη Νέα Αγχίαλο, με έμφαση και στην εμπορευματική δραστηριότητα και, τέλος, την αξιοποίηση της δημοτικής περιοχής στον Δήμο Ρήγα Φεραίου. Μετά την πρόσφατη έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο -με την 871/2022 Πράξη του Ζ’ Κλιμακίου του- δρομολογείται τις επόμενες ημέρες η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο για την εκπόνηση της μελέτης αναφορικά με τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές, με κόστος -χωρίς ΦΠΑ- που ξεπερνά το 1,4 εκατ. ευρώ. Η εκπόνηση της μελέτης, λοιπόν, ξεκινά, περνώντας και σε αυτό το πεδίο από τη σφαίρα των προθέσεων και των σεναρίων, στη σφαίρα της δράσης και της πράξης».

.formedia.gr
sidirodromikanea.blogspot.com