Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2022

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τους σιδηροδρόμους της Ιαπωνίας μετά από 150 χρόνια υπηρεσίας;


Οι σιδηρόδρομοι της Ιαπωνίας γιορτάζουν 150 χρόνια υπηρεσίας.

Οι σιδηρόδρομοι της Ιαπωνίας είναι ένας από τους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μεταφοράς της Ιαπωνίας.
Η προηγμένη τεχνολογία και η γνώση των σιδηροδρόμων της Ιαπωνίας μπορεί τώρα να οδηγήσουν στην ανάπτυξη βιώσιμων σιδηροδρομικών συστημάτων παγκοσμίως.

Αυτό το άρθρο σας παρουσιάζεται χάρη στη συνεργασία του The European Sting με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ .

Συντάκτες: Naoko Kutty, Digital Editor, World Economic Forum

Το 2022 σηματοδοτεί την 150η επέτειο του σιδηροδρομικού συστήματος της Ιαπωνίας , το οποίο ξεκίνησε την υπηρεσία μεταξύ Shimbashi και Yokohama το 1872. Μετά την αποκατάσταση του Meiji, (Αυτοκράτορας) η Ιαπωνία χρειάστηκε επειγόντως να δημιουργήσει ένα δίκτυο μεταφορών για να μετατρέψει τη χώρα σε ένα σύγχρονο έθνος. Η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων που θα μπορούσαν να μεταφέρουν περισσότερους ανθρώπους και αγαθά, ταχύτερα και μακρύτερα, ήταν μεγάλης σημασίας. Δεδομένου ότι η Ιαπωνία δεν διέθετε σιδηροδρομική τεχνολογία εκείνη την εποχή, ο Edmund Morrell και άλλοι Βρετανοί μηχανικοί πρωτοστάτησαν στην κατασκευή των σιδηροδρόμων της Ιαπωνίας. Οι συνεισφορές τους οδήγησαν στη δημιουργία ενός κρατικού σιδηροδρόμου στην Ιαπωνία μόλις πέντε χρόνια μετά την αποκατάσταση του Meiji. Από τότε, οι σιδηρόδρομοι επηρέασαν και άλλαξαν τη ζωή του ιαπωνικού λαού με πολλούς τρόπους.

Οι σιδηρόδρομοι είναι μια φιλική προς το περιβάλλον μεταφορά

Μεταξύ των διαφόρων υποδομών μεταφορών, το σιδηροδρομικό δίκτυο, με την αποτελεσματική μεταφορά του, υποστήριξε σθεναρά την οικονομική ανάπτυξη της Ιαπωνίας. Και, επειδή οι σιδηρόδρομοι έχουν συντριπτικά υψηλή κινητική ενεργειακή απόδοση, έχουν εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα.

Το 2019, οι εκπομπές CO2 της Ιαπωνίας ανήλθαν συνολικά σε 1,108 δισεκατομμύρια τόνους. Από αυτό, ο τομέας των μεταφορών συνέβαλε 206 εκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2, αντιπροσωπεύοντας το 18,6% του συνόλου των εκπομπών σε εθνικό επίπεδο. Αναλύοντας τις εκπομπές του τομέα των μεταφορών, το 86,1% προέρχεται από όλα τα οχήματα, το 5,1% από τις αερομεταφορές, το 5,0% από την ακτοπλοΐα και μόνο το 3,8% από τους σιδηροδρόμους.

Το 2019, εξετάζοντας την ποσότητα CO2 που εκπέμπεται κατά τη μεταφορά ενός ανθρώπου 1 km, τα επιβατικά αυτοκίνητα (130 g) εκπέμπουν το περισσότερο CO2, ακολουθούμενα από τα αεροπλάνα (98 g), τα λεωφορεία (57 g) και τους σιδηρόδρομους (17 g). Αυτό δείχνει ότι οι σιδηρόδρομοι είναι ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς.

Μείωση των εκπομπών μέσω αλλαγής τρόπου μεταφοράς

Καθώς ο όγκος των μεταφορών αυξάνεται, τόσο αυξάνονται οι εκπομπές CO2 και οι όγκοι μεταφορών εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις οικονομικές τάσεις και συνθήκες. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να προωθηθεί η αποτελεσματική μεταφορά για να μειωθούν αξιόπιστα οι εκπομπές ανεξάρτητα από αυξήσεις ή μειώσεις στον όγκο των μεταφορών, που είναι δύσκολο να προβλεφθούν.

Από τη δεκαετία του 1990, όταν άρχισαν να απαιτούνται περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένες πρωτοβουλίες, νέοι τρόποι σκέψης σχετικά με την εφοδιαστική με το βλέμμα στο μέλλον του παγκόσμιου περιβάλλοντος έχουν προσελκύσει την προσοχή. Ένα από αυτά είναι η αλλαγή των τρόπων μεταφοράς — μια απομάκρυνση από λιγότερο περιβαλλοντικά βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, όπως αυτοκίνητα και φορτηγά, προς πιο βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, όπως οι σιδηρόδρομοι και οι πλωτές οδούς. Σύμφωνα με την JR Freight, μία εμπορευματική αμαξοστοιχία (26 βαγόνια) ισοδυναμεί με 65 φορτηγά 10 τόνων, υποδεικνύοντας ότι οι σιδηρόδρομοι, οι οποίοι μπορούν να μεταφέρουν μεγάλους όγκους εμπορευμάτων κάθε φορά, έχουν εξαιρετικά υψηλή απόδοση μεταφοράς.

Ένα διάσημο παράδειγμα είναι το TOYOTA LONGPASS EXPRESS. Αυτό το εμπορευματικό τρένο, το οποίο εκτελεί περίπου 900 χλμ. μεταξύ Ναγκόγια και Μοριόκα, ανήκει στην Toyota και μεταφέρει ανταλλακτικά αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της στην επαρχία Aichi στο εργοστάσιό της στην επαρχία Iwate. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η μετάβαση από φορτηγά σε σιδηροδρομικές μεταφορές κατέστησε δυνατή τη μεταφορά 40 φορτηγών 10 τόνων ταυτόχρονα.

Σιδηροδρομικές εταιρείες παρακολουθούν το Net Zero

Παρόλο που η στροφή από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών, το κλειδί για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα από τους σιδηροδρόμους βρίσκεται στις προσπάθειες των σιδηροδρομικών εταιρειών. Αυτό οφείλεται στο ότι ανεξάρτητα από το πόσο χαμηλές είναι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των σιδηροδρόμων, το 90% των εκπομπών τους προέρχεται από ηλεκτρική ενέργεια, μεγάλο μέρος της οποίας εξαρτάται από τη θερμική ενέργεια.

Οι Σιδηρόδρομοι Τόκιου κάνουν όλα τα τρένα 100% ανανεώσιμα

Το 2019, η Tokyu Railways έγινε η πρώτη ιαπωνική σιδηροδρομική επιχείρηση που εντάχθηκε στο RE100 , μια παγκόσμια πρωτοβουλία πράσινης ενέργειας που συγκεντρώνει εκατοντάδες επιχειρήσεις που δεσμεύονται να τροφοδοτούν το 100% των δραστηριοτήτων τους χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Την ίδια χρονιά, η Tokyu Railways κοσκινίζει τη γραμμή τραμ Setagaya, που κινείται στο ανατολικό τμήμα του Τόκιο, σε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Και, τον Απρίλιο του 2022, η εταιρεία έγινε η πρώτη στην Ιαπωνία που μετέφερε όλες τις σιδηροδρομικές γραμμές (7 γραμμές) και τους σταθμούς της σε όλη τη μητροπολιτική περιοχή του Τόκιο σε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας , συμπεριλαμβανομένων ηλιακής, αιολικής, γεωθερμικής και υδροηλεκτρικής ενέργειας. Η φιλόδοξη δράση του Tokyu αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές CO2 ισοδύναμες με τις μέσες ετήσιες εκπομπές 56.000 νοικοκυριών.

Το τρένο του JR East που κινείται με υδρογόνο

Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία της Ιαπωνίας, η East Japan Railway (JR East), προωθεί επίσης πρωτοποριακές προσπάθειες. Μια τέτοια πρωτοβουλία είναι το τρένο υδρογόνου-υβριδικού HYBARI , το πρώτο του είδους του στην Ιαπωνία, το οποίο αναπτύσσεται για να επιτύχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Αναπτύχθηκε από την JR East σε συνεργασία με την Toyota Motor Corporation και την Hitachi Ltd., συνδυάζοντας τα αντίστοιχα τεχνολογίες σιδηροδρόμων και αυτοκινήτων, η κύρια πηγή ενέργειας του τρένου είναι η ηλεκτρική ενέργεια από την κυψέλη καυσίμου, η οποία χρησιμοποιεί υδρογόνο ως πηγή ενέργειας, και από την μπαταρία. Σύμφωνα με τον JR East, το τρένο έχει μέγιστη ταχύτητα 100 χλμ./ώρα και μπορεί να διανύσει έως και 140 χλμ. με ένα μόνο γέμισμα υδρογόνου υψηλής πίεσης. Έχουν ήδη διεξαχθεί δοκιμές οδήγησης και η εταιρεία στοχεύει στην εμπορευματοποίηση το 2030.

Απανθρακοποίηση σιδηροδρόμων

Ως ένας από τους τρόπους μεταφοράς με τη δυνατότητα να γίνει η ραχοκοκαλιά οποιουδήποτε μελλοντικού βιώσιμου συστήματος μεταφορών, οι σιδηρόδρομοι είναι απαραίτητοι για μια βιώσιμη στροφή από τις οδικές μεταφορές. Για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη αυτής της αλλαγής τρόπου μεταφοράς, η απαλλαγή των σιδηροδρόμων από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι καίριας σημασίας και οι σιδηροδρομικές εταιρείες θα διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο.
Η προηγμένη τεχνολογία και η γνώση των σιδηροδρόμων της Ιαπωνίας, που καλλιεργούνται πάνω από 150 χρόνια ιστορίας, θα πρέπει τώρα να είναι σε θέση να οδηγήσουν στην ανάπτυξη βιώσιμων σιδηροδρομικών συστημάτων παγκοσμίως. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να ενθαρρύνει αυτήν την εξέλιξη συμπεριλαμβάνοντας τις εκπομπές CO2 ως ένα από τα κριτήρια για τους τρόπους μεταφοράς που επιλέγουμε στην καθημερινή μας ζωή.

europeansting.com
sidirodromikanea.blogspot.com