Σιδηροδρομικά έργα αξίας άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ μπαίνουν σε τροχιά αυτή την εβδομάδα, με στόχο την αναβάθμιση του δικτύου της Ελλάδας. Αυτό αφορά το έργο Ροδοδάφνη-Ρίο στην Πελοπόννησο που αναμένεται να φέρει τον σιδηρόδρομο πιο κοντά και πιο γρήγορα στην Πάτρα και το έργο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα στη Θεσσαλία.
Δέσποινα Κόντη
Υπεγράφη την Τρίτη η σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος Ροδοδάφνη-Ρίο με την κοινοπραξία Τέρνα-Μυτιληναίος στις εγκαταστάσεις της εταιρείας σιδηροδρομικών υποδομών ΕργΟΣΕ στη σιδηροδρομική σήραγγα Παναγοπούλας στην Πάτρα, παρουσία του πρωθυπουργού.
Το έργο αυτό, που εντάσσεται στη γραμμή Κιάτο-Πάτρα, περιλαμβάνει την κατασκευή 28,8 χιλιομέτρων διπλής σιδηροδρομικής υποδομής, τριών σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), τέσσερις μικρές στάσεις καθώς και τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις εντός της σήραγγας της Παναγοπούλας.
Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη και έργα ηλεκτροδότησης και τηλεκατευθυνόμενης σηματοδότησης, τα οποία αναμένεται να αυξήσουν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 129,5 εκατ. ευρώ, οι εργασίες θα διαρκέσουν 36 μήνες και θα συγχρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014-2020 της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο έργο, η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας, που διέρχεται από Καρδίτσα και Τρίκαλα, και την κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο σταθμό Σοφάδων, η σύμβαση μεταξύ της ErgOSE και της αναδόχου εταιρείας, Avax, θα να υπογραφεί την Πέμπτη.
Λάβετε υπόψη ότι η κοινοπραξία Τέρνα-Μυτιληναίος έχει αναλάβει και την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροδότησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη, αρχικού προϋπολογισμού 84 εκατ. ευρώ. Το σύστημα αυτό και το νέο έργο που υπογράφηκε την Τρίτη αφορούν την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του δικτύου Πειραιά-Αθήνα-Κιάτο-Πάτρα, η οποία εντάσσεται στη γραμμή Πειραιά-Θεσσαλονίκη-βόρεια σύνορα και συνδέεται με τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο. δίκτυο.
Στο μεταξύ, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ενέκρινε τη λειτουργία έργων σηματοδότησης, τηλεχειρισμού και ελέγχου κυκλοφορίας σε τμήματα του κεντρικού άξονα του δικτύου (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη) καθώς και τα αντίστοιχα υποσυστήματα για τα τρένα ΓαίαΟΣΕ.
ekathimerini.com
sidirodromikanea.blogspot.com