Tί γάρ ἐστιν εὐκοπώτερον, εἰπεῖν· Ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι· ἢ εἰπεῖν· Ἔγειραι καὶ περιπάτει; (Μτ. Θ΄, 5)
Γράφειο Σωτήρης ΒενέτηςΤι είναι ευκολότερο να γίνει; Υπόγειος διπλός σιδηροδρομικός διάδρομος υψηλών ταχυτήτων πέντε (ή εννέα) χιλιομέτρων με κατασκευή έξι (ή και περισσότερων) υπόγειων σταθμών δίπλα στην ακτογραμμή και κάτωθεν πολλών ρεμάτων ή περιφερειακή διέλευση του τραίνου από το Ρίο έως τα Βραχναίικα / Μπιντιλόγλι, εξυπηρέτηση σιδηροδρομικά της Πάτρας για μεν την Αθήνα από το Ρίο για δε τον Πύργο από τον Άγιο Ανδρέα και εκσυγχρονισμός / αναβάθμιση του μετρικού προαστιακού Πάτρας σε σύγχρονο επίγειο ηλεκτροκίνητο light rail διπλής κανονικής γραμμής που να συνδέει τα Βραχναίικα με το Ρίο;
Αγαπητά Σιδηροδρομικά Νέα,
Την περιοχή της Αχαΐας επισκέπτεται σήμερα ο Πρωθυπουργός αλλά λύση στο πρόβλημα της διέλευσης του τραίνου στον αστικό ιστό της Πάτρας έως του νέου Λιμένα της δεν δίνεται και μάλλον δεν πρόκειται να δοθεί ποτέ! Αυτή η κατάσταση στην οποία η «μπάλα» έχει «κλωτσηθεί εκτός γηπέδου» και μάλιστα έχει εξασφαλιστεί ότι δεν πρόκειται να βρεθεί ποτέ διότι «την έχει πάρει κάποιος πιτσιρικάς που έτυχε να περνά από έξω», βέβαια, φαίνεται ότι εξυπηρετεί πολλούς ισχυρούς οικονομικούς και πολιτικούς παράγοντες της Πάτρας και της Ελλάδας γενικότερα:
Σιδηροδρομικά Νέα: Είναι λύση η υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα; (sidirodromikanea.blogspot.com)
Στο παρελθόν είχα προτείνει (το σωστότερο είναι «επαναφέρει», διότι την λύση δεν την εφηύρα εγώ, αλλά την «υιοθέτησα» ως τη μόνη ρεαλιστική και με τις περισσότερες πιθανότητες να πραγματοποιηθεί) τη λύση της περιφερειακής διέλευσης της διπλής ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων πλάι στον περιφερειακό δρόμο, από το Ρίο έως τα Βραχναίικα / Μπιντιλόγλι με μια σειρά από «προσεκτικά» και «αυστηρού χρονοδιαγράμματος» βήματα:
Μήπως λοιπόν είναι η ώρα να αφεθούν οι πολλές «αμαρτίες» (λανθασμένες επιλογές) των φορέων και των υπηρεσιακών παραγόντων της Πάτρας, αλλά και της Αθήνας, δηλαδή τα «φαραωνικά» και εν τέλει μη πραγματοποιήσιμα σχέδια περί υπόγειας σιδηροδρομικής διέλευσης κάτωθεν της υπάρχουσας μετρικής χάραξης και επιτέλους η «παράλυτη» σιδηροδρομικά, εδώ και δεκαετίες, Πάτρα, να «εγερθεί» και να αρχίσει και πάλι να… «περπατά» και να… «τρέχει» σιδηροδρομικώς;
Με εκτίμηση
Σ. Βενέτης