Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2022

Ποιος είναι ο πρώτος υποθαλάσσιος σταθμός του Μετρό στην Ελλάδα – Πού βρίσκεται



Η δημιουργία του σταθμού κάτω από τη θάλασσα έφερε στο προσκήνιο μία σειρά διαφορετικών προκλήσεων, η επιτυχής αντιμετώπιση των οποίων εξασφάλισε την τεχνική αρτιότητα του έργου.

Το δικό τους Μετρό έχουν εδώ και λίγες ημέρες οι κάτοικοι του Πειραιά, όπου μέχρι πρότινος το συγκοινωνιακό δίκτυο ήταν ανεπαρκές, με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις να διεξάγονται μετ' εμποδίων.
Τον συγκοινωνιακό χάρτη των περιοχών γύρω από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αναβάθμισαν πλήρως οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο οι οποίοι ολοκλήρωσαν την επέκταση της Γραμμής 3 και εξυπηρετούν δεκάδες χιλιάδες πολίτες.
Η κατασκευή τους, ωστόσο, μόνο εύκολη υπόθεση δεν ήταν, μιας και απαιτήθηκε να ξεπεραστούν αρκετοί κατασκευαστικοί σκόπελοι, με βασικότερο τις τεχνικές δυσκολίες που αφορούσαν στη δημιουργία του σταθμού στον Πειραιά, λόγω μίας μοναδικής ιδιαιτερότητάς του: Ο σταθμός «Πειραιάς» είναι ο πρώτος στη χώρα μας που κατασκευάστηκε κάτω από τη θάλασσα.


Η μεγαλύτερη πρόκληση αφορούσε στην απομόνωση της θάλασσας, ενώ έπρεπε να αποτραπεί η άνωση των υπόγειων υδάτων που ασκούσαν μεγάλη πίεση από τον πυθμένα προς την επιφάνεια του σταθμού.
Ακόμα, ήταν αναγκαίο να επιλυθεί το πρόβλημα της γειτνίασης του εργοταξίου με το διατηρητέο κτίριο του ΗΣΑΠ που χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση από χιλιάδες ανθρώπους, όπως και η διέλευση του κεντρικού αγωγού αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ μέσα από το έργο.
Τα πράγματα περιέπλεξε και ο υπόγειος ποταμός κάτω από την οδό Κόνωνος, ο οποίος κατέστησε αναγκαία τη «μετατόπιση» του σταθμού κατά 7,5 μέτρα σε σχέση με την αρχική του χωροθέτηση.


Στις δυσκολίες κατασκευής του σταθμού είχε αναφερθεί στα εγκαίνια (10 Οκτωβρίου) των σταθμών και ο Πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, επισημαίνοντας ότι «κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν και εξάντλησαν όλη τους την τεχνική ευρηματικότητα προκειμένου το έργο αυτό να μπορέσει να κατασκευαστεί και να παραδοθεί σήμερα στους Πειραιώτες».
Υπενθυμίζεται ότι η ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 αποτελεί ένα νευραλγικής σημασίας έργο σταθερής τροχιάς, που ύστερ από αρκετή καθυστέρηση, αλλάζει την εικόνα της πόλης, δίνοντας ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πειραιά.
Συνολικά η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο - Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς, με την απόσταση από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο να υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά.


.carandmotor.gr
sidirodromikanea.blogspot.com