Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2022

Η Ισπανία έχει το πρώτο της τρένο με τραμ και δωρεάν χρήση για τον πρώτο χρόνο


Το τραμ είναι ήδη σε λειτουργία, Πηγή: Trambahía

Η νέα σιδηροδρομική υπηρεσία θα μετατρέψει την πόλη του Κάντιθ και τα περίχωρά της σε κάτι παρόμοιο με μητρόπολη

Μετά από 20 χρόνια από την πρόταση του έργου και 16 χρόνια εργασιών, η γραμμή τραμ-τραίνου του Cádiz Bay είναι πλέον πραγματικότητα αφού κυκλοφόρησε επίσημα χθες. Trambahía , το όνομα της υπηρεσίας παραπέμπει στις λέξεις bahía (κόλπος) και tranvía (τραμ) για να περιγράψει πώς ο γραφικός κόλπος, όπου βρίσκεται η πόλη της Νότιας Ανδαλουσίας του Κάδιθ και οι κοντινές πόλεις, έχει ενσωματωθεί σε μια συνδεδεμένη μονάδα .

Η Trambahía συνδέει τους δήμους Chiclana de la Frontera, San Fernando, Puerto Real και Cádiz . Αποτελείται από μια διαδρομή 24 χιλιομέτρων με 21 στάσεις και θα εξυπηρετεί πληθυσμό 234.000 κατοίκων (που ζουν λιγότερο από 1.000 μέτρα μακριά από κάθε στάση).

Τραμ ή τρένο, γιατί όχι και τα δύο;

Όπως υποδηλώνει το όνομα της γραμμής, η υπηρεσία έχει τα χαρακτηριστικά ενός τραμ, αλλά η υπεραστική εμβέλειά της μιμείται εκείνη ενός περιφερειακού τρένου. Αυτό το είδος γραμμής είναι, στην πραγματικότητα, το πρώτο του είδους του στην Ισπανία. Ο υβριδικός χαρακτήρας του Trambahía απαιτεί την έγκριση της Κρατικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Σιδηροδρόμων για να μπορεί να κυκλοφορεί στο σιδηρόδρομο και των Εργαστηρίων Pelagatos (στην Chiclana), τα οποία έχουν ενεργοποιηθεί ως σημείο συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού .

Η ολοκλήρωση του Trambahía, του οποίου οι εργασίες ξεκίνησαν το 2006, διακόπηκε από προβλήματα προϋπολογισμού και έλλειψη αρχικού συντονισμού με το Υπουργείο Μεταφορών και τις δημόσιες εταιρείες του, ADIF, Renfe και την Κρατική Υπηρεσία Ασφάλειας Σιδηροδρόμων (AESF), νομικές συγκρούσεις με απαλλοτριώσεις , ή την ανακάλυψη ιστορικών καταλοίπων, που προκάλεσε στάσεις που καθυστέρησαν τα εγκαίνιά του μέχρι αυτή την Τετάρτη.

Το ωραίο είναι ότι όσον αφορά το καθεστώς τιμολόγησης για τους επιβάτες, η νέα υπηρεσία θα είναι δωρεάν (για τους κατόχους μηνιαίων καρτών), τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2023. Υπό αυτή την έννοια, η Trambahía θα αντιμετωπίζεται όπως ένα περιφερειακό τρένο για να λάβει τις ίδιες κρατικές επιδοτήσεις που διατίθενται για την προώθηση των δημόσιων συγκοινωνιών που απολαμβάνουν άλλες περιφερειακές υπηρεσίες της χώρας από τον Σεπτέμβριο.

themayor.eu
sidirodromikanea.blogspot.com