Περίπου 52 εκατομμύρια εισιτήρια που επέτρεψαν στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες σε όλη τη Γερμανία για μόλις εννέα ευρώ το μήνα πωλήθηκαν το καλοκαίρι, δήλωσε η ομάδα που εκπροσωπεί τις εταιρείες διαμετακόμισης τη Δευτέρα, λίγες ημέρες πριν από τη λήξη του μέτρου και εν μέσω εκτεταμένων κλήσεων για κάποιο είδος διαδοχής.
Το «εισιτήριο των 9 ευρώ», το οποίο εισήχθη για τρεις μήνες στις αρχές Ιουνίου, ήταν μέρος ενός κυβερνητικού προγράμματος που αποσκοπούσε στην καταπολέμηση του υψηλού πληθωρισμού και των τιμών των καυσίμων. Η κυβέρνηση είχε επίσης μειώσει τον φόρο στα καύσιμα, έκπτωση που λήγει και την Τετάρτη.
Το εισιτήριο ισχύει για όλες τις τοπικές και περιφερειακές συγκοινωνίες, αν και όχι για τα τρένα υπεραστικών, και έχει γίνει επιτυχία με ημερήσιους ταξιδιώτες και άλλους το καλοκαίρι.
Ο όμιλος VDV, ο οποίος αντιπροσωπεύει περισσότερες από 630 γερμανικές εταιρείες μεταφορών, δήλωσε ότι περίπου 52 εκατομμύρια από τα εισιτήρια έχουν πουληθεί κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Επιπλέον, περισσότερα από 10 εκατομμύρια άτομα που είχαν ήδη κάρτες μεταφοράς είχαν αποζημιωθεί η διαφορά μεταξύ της συνήθους τιμής τους και του εισιτηρίου των εννέα ευρώ. Η Γερμανία έχει 83 εκατομμύρια κατοίκους.
Η VDV είπε ότι μια έρευνα που συντόνισε με τον εθνικό σιδηροδρομικό φορέα Deutsche Bahn, βασισμένη σε 6.000 συνεντεύξεις την εβδομάδα, διαπίστωσε ότι το 10% των ταξιδιών με το εξαιρετικά φθηνό εισιτήριο αντικατέστησε ταξίδια που διαφορετικά θα είχαν πραγματοποιηθεί με αυτοκίνητο.
Η κυβέρνηση έχει καταστήσει εδώ και καιρό σαφές ότι δεν θα επεκτείνει το μέτρο πέρα από τα τέλη Αυγούστου, αλλά υπήρξε μια σημαντική κατακραυγή για την εισαγωγή κάποιου είδους εισιτηρίου με έκπτωση - σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο - μετά τη λήξη του.
Υπήρξαν αρκετές διαδηλώσεις που ζητούσαν να διατηρηθεί το εισιτήριο των εννέα ευρώ στην τρέχουσα μορφή του. Το κύριο κυβερνητικό κόμμα του Βερολίνου την περασμένη εβδομάδα πρότεινε ένα μηνιαίο εισιτήριο εννέα ευρώ μόνο για την πρωτεύουσα, αν και είναι αβέβαιο ότι κάτι θα προκύψει από την πρόταση. Και υπάρχει μια σειρά από άλλες ιδέες.
Αλλά ακόμη και οι υποστηρικτές λένε ότι το γερμανικό σύστημα μεταφορών χρειάζεται πιο γενναιόδωρη χρηματοδότηση. Ο όμιλος Verkehrsclub Deutschland, ο οποίος υποστηρίζει τη μεγαλύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς για περιβαλλοντικούς λόγους, υποστήριξε ότι απαιτούνται επιπλέον 15 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως για να παρέχονται προσιτές τιμές και να διαμορφωθεί το σύστημα.
Μερικοί άνθρωποι δεν θα χάσουν το εισιτήριο των εννέα ευρώ, ιδίως τα δύο κύρια συνδικάτα σιδηροδρόμων της Γερμανίας. Και οι δύο παραπονέθηκαν ότι η κίνηση στα τρένα, που μερικές φορές οδηγούσε σε συνωστισμό και καθυστερήσεις, προκάλεσε επιπλέον άγχος στους εργαζόμενους.
mymotherlode.com
sidirodromikanea.blogspot.com