Η παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά σηματοδοτεί μία νέα περίοδο για το Μετρό Αθήνας, κατά την οποία ξεκινάει η επέκταση και η περαιτέρω ανάπτυξη του μέσου.
Οι εργασίες για τη Γραμμή 4
Στη Γραμμή 4, ένα έργο αξίας 1,2 δισ. Ευρώ, στο οποίο πρωταγωνιστεί και πάλι η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom, οι πρόδρομες εργασίες προχωρούν απρόσκοπτα, ενώ όπως έχει ήδη γράψει το mononews, o σταθμός Κολωνάκι θα είναι ο πρώτος που θα ξεκινήσουν τα κατασκευαστικά έργα.
Αναλυτικότερα η ΕΡΕΤΒΟ που έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες, έχει στήσει τα εργοτάξια της στους περισσότερους σταθμούς. Πρόσφατα ξεκίνησε η περίφραξη του χώρου της Πλατείας Εξαρχείων, ενώ μέχρι τα τέλη του έτους θα γίνει η επανατοποθέτηση του εργοταξίου στον Ευαγγελισμό.
Σημειώνεται πως η ΕΡΕΤΒΟ θα παραδίδει κάθε σταθμό στην Κοινοπραξία για να ξεκινά τα κατασκευαστικά έργα, και δε θα χρειάζεται να περιμένει για την ολοκλήρωση των εργασιών για τις μετακινήσεις των αγωγών δικτύων κοινής ωφέλειας.
Επιπλέον, δεν υπάρχουν προς το παρόν φόβοι για αρχαιολογικά ευρήματα που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν την υλοποίηση του έργου με ορίζοντα παράδοσης τα τέλη του 2030.
Όσον αφορά τους δύο μετροπόντικες, αυτοί αναμένεται να καταφθάσουν στα δύο εργοτάξια (Κατεχάκη και Βεΐκου) τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο. Έπειτα θα ακολουθήσει η συναρμολογησή τους και στις αρχές του 2023 θα ξεκινήσουν οι γεωτρήσεις.
Υπενθυμίζεται πως η νέα γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας «Άλσος Βεΐκου-Γουδί» θα αποτελείται από 15 σταθμούς και θα έχει μήκος 12,8 χλμ.
Οι επεκτάσεις του Μετρό Αθήνας
Η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον είναι η πιο επίκαιρη καθώς αναμένεται μέχρι τα τέλη του έτους να έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός. Η αξία της εκτιμάται στα 350 εκατ. Ευρώ και αυτή την περίοδο τόσο το Υπουργείο Υποδομών όσο και η Αττικό Μετρό Α.Ε. Που θα είναι αναθέτουσα αρχή του έργου αναμένει να πάρει το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Συγκεκριμένα η παραπάνω επέκταση περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειας διπλής γραμμής μήκους 4 χιλιομέτρων,και τη δημιουργία τριών νέων σταθμών, οι οποίοι θα είναι οι εξής:
- Παλατιανή: Συμβολή οδών Θηβών και Καππαδοκίας
- Ίλιον: Στη συμβολή οδών Θηβών και Ελαιών
- Άγιος Νικόλαος (Τερματικός Σταθμός): Συμβολή οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιά
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης η Γραμμή 2 θα περιλαμβάνει 23 σταθμούς με σημείο εκκίνησης το Ελληνικό και τερματισμό στο Καματερό, ενώ εκτιμάται πως εξυπηρετεί περίπου 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Επιπλέον, το Υπουργείο Υποδομών δρομολογεί τέσσερις ακόμα επεκτάσεις συνολικής αξίας 1,8 δισ. Ευρώ. Το Υπουργείο «τρέχει» τις διαδικασίες, ώστε να ωριμάσουν μελετητικά τα έργα και στόχος είναι οι διαγωνισμοί να βγουν στον αέρα εντός του 2023.
Αναλυτικότερα, οι τέσσερις νέες επεκτάσεις είναι οι κάτωθι:
- Σύνδεση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) εκτιμώμενης αξίας 450 εκατ. Ευρώ. Το έργο αφορά στην κατασκευή τεσσάρων σταθμών (Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος)
- Επέκταση Γραμμής 2 (Κόκκινη Γραμμή) «Ελληνικό-Γλυφάδα» εκτιμώμενης αξίας έως 400 εκατ. Ευρώ και αφορά στην κατασκευή τριών νέων σταθμών (Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα)
- Επέκταση Γραμμής 4 (Πορτοκαλί Γραμμή) «Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη» εκτιμώμενης αξίας 350 εκατ. Ευρώ. Η νέα γραμμή του Μετρό αναμένεται να επεκταθεί μέσω της κατασκευής τριών σταθμών στο Παγκράτι, το Βύρωνα και την Άνω Ηλιούπολη, ενώ δρομολογείται και η δημιουργία νέου σταθμό στην ΠΥΡΚΑΛ, όπου και θα κατασκευαστεί το νέο κυβερνητικό Πάρκο
- Επέκταση Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη» εκτιμώμενης αξίας 600 εκατ. Ευρώ και αφορά στη δημιουργία έξι σταθμών (Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιλαδέλφεια, Πάρκο Τρίτση, Ίλιον, Πετρούπολη).