Με τη σύνδεση με τον Προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να «παρηγορηθούνε» οι συνεταιριστές του ‘Σταθμού Μακεδονία’, τα 23 ΚΤΕΛ που εδώ και χρόνια ζητάνε και επιμένουν ότι θα έπρεπε να είχε προβλεφθεί η σύνδεση αυτού του μεγάλου συγκοινωνιακού κόμβου, με το δίκτυο του Μετρό. Ωστόσο και η σύνδεση με το δίκτυο Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν αποκλείεται στο πλαίσιο της μελλοντικής Δυτικής Επέκτασης.
Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου
Το θέμα απασχόλησε εκπροσώπους φορέων και υπηρεσιακούς παράγοντες, στη σύσκεψη που συγκάλεσε την προηγούμενη εβδομάδα ο πρόεδρος του Σταθμού Μακεδονία Υπεραστικών Λεωφορείων ΚΤΕΛ κ. Γιάννης Λάμπρου, στην οποία και τέθηκε για μία ακόμη φορά, το αυτονόητο αίτημα, σύνδεσης του μεγάλου αυτού τερματικού σταθμού, με τα συγκοινωνιακά μέσα σταθερής τροχιάς, που κατασκευάζονται ή πρόκειται να κατασκευαστούν στη Θεσσαλονίκη.
«Στο ‘Σταθμό Μακεδονία’ φθάνουν σε καθημερινή βάση περίπου 12.000 επιβάτες, με λεωφορεία των ΚΤΕΛ από όλη τη χώρα αλλά και από χώρες του εξωτερικού. Οι επιβάτες αυτοί είτε έχουν σαν προορισμό τη Θεσσαλονίκη, οπότε θέλουν να κινηθούνε με κάποιο άλλο μέσο στο πολεοδομικό συγκρότημα, είτε μετεπιβιβάζονται για άλλο προορισμό. Και στις δύο περιπτώσεις, ο Σταθμός των ΚΤΕΛ, θα πρέπει να συνδέεται με τα μέσα σταθερής τροχιάς και η εξυπηρέτηση των επιβατών να μη γίνεται μόνο με αστικά λεωφορεία και ταξί», τόνισε στο GRTimes.gr o κ. Λάμπρου.
Αυτό που από χρόνια επέμεναν οι μέτοχοι του ‘Σταθμού Μακεδονία’, ήταν ότι θα έπρεπε να είχε προβλεφθεί η σύνδεση, με το υπό κατασκευή Μετρό, του τερματικού των ΚΤΕΛ με τον Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό. Αυτό ως γνωστόν δεν έγινε και ούτε μπορεί να γίνει, με τη βασική γραμμή του Μετρό.
Η πιθανότητα σύνδεσης με τη Δυτική Επέκταση του Μετρό
Υπάρχει περίπτωση κάποτε, μελλοντικά, να συνδεθεί ο ‘Σταθμός Μακεδονία’ με το δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης;
Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, δεν έχει αποκλεισθεί η εξυπηρέτηση του Σταθμού των ΚΤΕΛ από το Μετρό, αλλά αυτή, εάν γίνει, θα υλοποιηθεί με την κατασκευή ενός υποκλάδου που θα συνδέει την Επέκταση του Μετρό προς Δυτικά, με το Σταθμό Μακεδονία. Προηγουμένως, θα πρέπει να προχωρήσουν οι μελέτες και οι πρόδρομες εργασίες για τη Βορειοδυτική Χάραξη, που προβλέπεται να είναι κυκλική, δίχως όμως να έχει απορριφθεί η αρχική σκέψη για δύο γραμμές, μία δυτικότερα προς Κορδελιό και Εύοσμο και μία πιο βόρεια, προς Σταυρούπολη, Ευκαρπία, Νοσοκομείο Παπαγεωργίου.
Μετρό Θεσσαλονίκης, Βορειοδυτική Επέκταση
Στο δυτικότερο τμήμα και πριν το σταθμό που θα γίνει στη Μενεμένη (περιοχή στρατοπέδου Μεγάλου Αλεξάνδρου), θα μπορούσε ενδεχομένως ένας κλάδος να συνδέσει το Μετρό με το ‘Σταθμό Μακεδονία’. Βεβαίως, θα πρέπει να μελετηθεί το εάν κατασκευαστικά θα μπορούσε να υλοποιηθεί μία τέτοια σύνδεση, αλλά και να βρεθούν οι απαιτούμενοι πόροι.
Αυτό για το οποίο μπορούμε να είμαστε σίγουροι είναι, ότι όταν προχωρήσει η Δυτική Επέκταση του Μετρό, με κάποιο μέσο θα εξυπηρετείται η σύνδεση με το Σταθμό των ΚΤΕΛ. Ποιός για παράδειγμα δεν θα σκέπτονταν την εύκολη λύση των shuttle busses;
Σύνδεση με τον Δυτικό Προαστιακό
Στο μεταξύ, όπως φαίνεται, ο Σταθμός Μακεδονία των υπεραστικών ΚΤΕΛ, θα συνδεθεί με τον Δυτικό Προαστιακό της Θεσσαλονίκης, έργο που έχει προκηρύξει η ΕΡΓΟΣΕ , σε “πακέτο” με την σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ.
Με τον Προαστιακό λοιπόν, θα πρέπει να «παρηγορηθούν» τα ΚΤΕΛ, κι’ αυτό επειδή ο κλάδος του Προαστιακού που θα είναι πλησιέστερα στο Σταθμό Μακεδονία, θα καταλήγει κοντά στο Λιμάνι, έξω από τα όριά του και στο ύψος περίπου του 1ου προβλήτα, όταν θα εξυπηρετούσε πολύ περισσότερο η σύνδεση του Σταθμού με τον άλλο κλάδο του Προαστιακού, που θα φθάνει στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Σε ό,τι αφορά στο διαγωνισμό για τον Προαστιακό, υπενθυμίζεται ότι ενδιαφέρον εκδήλωσαν τα σχήματα ΑΚΤΩΡ- Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ- Αlstom και οι εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Intrakat. O διαγωνισμός είναι στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου και η ΕΡΓΟΣΕ επιθυμεί να έχει επιλεγεί ανάδοχος για τα δύο αυτά έργα- Δυτικού Προαστιακού και Σύνδεσης 6ου προβλήτα ΟΛΘ με το σιδηρόδρομο- μέσα στο Μάρτιο του 2023. Προηγούμενα και περί τον Οκτώβριο, αναμένεται να ολοκληρωθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος.
Ο Δυτικός Προαστιακός, θα εξυπηρετεί τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης στις οποίες μάλιστα είναι εγκατεστημένος μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων.
O Δυτικός Προαστιακός θα έχει δύο κλάδους, έναν που θα συνδέει τη Σίνδο με τον ΝΣΣ και τον δεύτερο, που θα ξεκινάει από την περιοχή του Λιμανιού και θα φθάνει ως τη Γέφυρα του Δήμου Χαλκηδόνας (προστέθηκαν στάσεις σε Αγχίαλο, Άγιο Αθανάσιο, Γέφυρα) . Αυτός ο δεύτερος κλάδος, θα έχει και στάση που θα χωροθετηθεί σε απόσταση 50 μέτρων περίπου, βορείως του Σταθμού Μακεδονία.
Συμπερασματικά, ο Δυτικός Προαστιακός, θα εξυπηρετεί τους επιβάτες που θα κινούνται μέσω του Σταθμού Μακεδονία, είτε ερχόμενοι , είτε κατευθυνόμενοι σε περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης όπως π.χ. το Κορδελιό ή τα Διαβατά.
Όπως είναι φανερό, ο σχεδιασμός των συγκοινωνιών στο Π.Σ. Θεσσαλονίκης, αστικών αλλά και υπεραστικών, είναι ζήτημα μέγιστης σημασίας, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, τη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και την εξοικονόμηση πόρων.
grtimes.gr
sidirodromikanea.blogspot.com