Οι ηγέτες της ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής βιομηχανίας συναντήθηκαν στη Λυών της Γαλλίας στα τέλη του περασμένου μήνα για να περιγράψουν το φιλόδοξο νέο όραμά τους για ένα επεκτατικό, υπερσύγχρονο σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας, αναφέρει το CNN Travel .
Ο προτεινόμενος σιδηρόδρομος θα είναι ιστός αράχνης μεταξύ κάθε μεγάλης πόλης της ΕΕ, ελπίζουμε να παρέχει μια βιώσιμη —και εξίσου αποτελεσματική— εναλλακτική λύση στην πολύ φιλική προς το περιβάλλον αεροπορική βιομηχανία, καλύπτοντας την ίδια απόσταση περίπου στον ίδιο χρόνο με τις πτήσεις μικρών αποστάσεων από πόρτα σε- πόρτα.
«Ενώ έχουν επιτευχθεί πολλά μέχρι στιγμής — Παρίσι-Λυών, Μιλάνο-Ρώμη, Βαρκελώνη-Μαδρίτη, Βερολίνο-Μόναχο είναι όλες εθνικές ιστορίες επιτυχίας για τους σιδηροδρόμους — χρειάζονται πολύ περισσότερα εάν οι φιλόδοξοι στόχοι της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και της Έξυπνης και Αειφορίας Η στρατηγική για κινητά πρέπει να εκπληρωθεί», δήλωσε στο CNN ο Alberto Mazzola, εκτελεστικός διευθυντής της Κοινότητας Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων .
Το υψηλό σχέδιο που εκπονήθηκε στη Λυών επιδιώκει να τριπλασιάσει τα μίλια των υφιστάμενων ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών γραμμών έως το 2050. Ωστόσο, ενώ κάτι τέτοιο μπορεί να είναι κρίσιμο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ , οι επικριτές δεν είναι πεπεισμένοι ότι είναι πραγματικά εφικτό.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή , οι μεταφορές ευθύνονται για περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ. Τα οδικά ταξίδια και οι αερομεταφορές είναι, διαδοχικά, οι δύο κορυφαίοι φορείς εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου σε αυτόν τον τομέα, ενώ ο σιδηρόδρομος θεωρείται ευρέως ως μια πολύ πιο πράσινη εναλλακτική λύση και για τα δύο.
Όπως ανέφερε ο Mazzola, η Ευρώπη διαθέτει ήδη αρκετά εκτεταμένα συστήματα τρένων , ωστόσο τα περισσότερα από αυτά είναι εστιασμένα στο εσωτερικό.
Τα πράγματα γίνονται δύσκολα όταν εμπλέκονται πολλές χώρες. Τα υψηλά έξοδα και οι σύγκρουση κανονισμών μπορεί να προκαλέσουν εντάσεις, με γραφειοκρατικά εμπόδια να παραμονεύουν σχεδόν σε κάθε γωνία.
Οι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης δέχθηκαν επίσης ένα βάναυσο οικονομικό πλήγμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την επιβατική κίνηση να βυθίζεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα τα τελευταία δύο χρόνια.
Οι σκεπτικιστές παραμένουν πεπεισμένοι ότι η σιδηροδρομική βιομηχανία θα επιτύχει πραγματικά αυτούς τους μάλλον υψηλούς στόχους.
"Δυστυχώς τα έχουμε ακούσει όλα στο παρελθόν και αυτό ακούγεται σαν οι σιδηρόδρομοι να υπόσχονται ξανά", είπε στο CNN ο Jon Worth, ακτιβιστής για τους διασυνοριακούς σιδηροδρόμους .
Υπάρχουν μερικά αξιοσημείωτα καραβάνια μεταξύ των χωρών - η σήραγγα της Μάγχης και η πλατφόρμα Thalys , για παράδειγμα - που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ελπιδοφόρα προηγούμενα για την αψήφηση των γραφειοκρατικών και οικονομικών φραγμών.
Αλλά προς το παρόν, θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε. Η ιδέα είναι σίγουρα φιλόδοξη, αλλά αν συμβεί, θα μπορούσε να κάνει μερικά απίστευτα πράγματα τόσο για τους ανθρώπους όσο και για το περιβάλλον.
futurism.com
sidirodromikanea.blogspot.com