Τρίτη 5 Ιουλίου 2022

Φορτίο με ταχύτητα 700 χλμ την ώρα; Μέχρι το 2050 λέει ο Hardt Hyperloop


Παράδοση αυθημερόν σε ηπειρωτική κλίμακα. Μετατροπή ολόκληρων ηπείρων σε μια ενιαία αγορά. Φουτουριστικό σενάριο; Όχι, μια συγκεκριμένη προβολή του τι μπορεί να κάνει ένα δίκτυο hyperloop στην Ευρώπη. Και όχι μόνο μπορεί, αλλά θα το κάνει, αν είναι στο χέρι του Hardt Hyperloop. «Το Hyperloop συμβαίνει», δήλωσε ο David Cao, ειδικός ανάπτυξης δικτύου μεταφορών στην εταιρεία με έδρα το Ρότερνταμ.

Συντάκτης: Majorie van Leijen


Η Cao παρουσίασε την τεχνολογία σωλήνων στην εμπορική έκθεση RailTech στις 23 Ιουνίου. Μέχρι το 2050, η Hardt Hyperloop σχεδιάζει να παραδώσει 100.000 km δικτύου μικτής χρήσης, και αυτό είναι μόνο το 69 τοις εκατό αυτού που σχεδιάζει η εταιρεία να αναπτύξει στην Ευρώπη.

Ρότερνταμ-Μιλάνο σε μια ώρα

Απλά μια γρήγορη ανακεφαλαίωση του τι συνεπάγεται η τεχνολογία και εντυπωσιάζεστε εύκολα. Η μεταφορά Hyperloop επιπλέει χωρίς τριβές. Λεωφορεία που μοιάζουν με λοβό επιπλέουν μέσα από έναν σωλήνα χρησιμοποιώντας μαγνητική πρόωση με ταχύτητα 700 km/h. Αυτό το τοποθετεί στην ίδια κατηγορία με το πέταγμα. Η εναλλαγή λωρίδας γίνεται αυτόνομα, δεν υπάρχει ανάγκη για σηματοδότηση.

Αυτό θα σημάνει ασφαλώς ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός στη διακίνηση εμπορευμάτων. Το ταχύτερο εμπορευματικό τρένο τρέχει αυτή τη στιγμή με ταχύτητα 350 km/h, και αυτό βρίσκεται στην Κίνα. Στην Ευρώπη, τα εμπορευματικά τρένα υψηλής ταχύτητας είναι λιγότερο συνηθισμένα, επειδή το δίκτυο είναι πολύ πιο περίπλοκο. Με το hyperloop, η απόσταση μεταξύ Ρότερνταμ και Μιλάνου θεωρητικά θα μπορούσε να καλυφθεί σε λίγο περισσότερο από μία ώρα. «Σχεδιάστηκε ως παγκόσμιο διαλειτουργικό πρότυπο από την πρώτη μέρα, παρακάμπτοντας την φαινομενικά ανυπέρβλητη πρόκληση για την τυποποίηση των σιδηροδρομικών συστημάτων σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Cao.

Ένα δίκτυο εμπορευμάτων hyperloop

Ο ειδικός εξήγησε πώς θα έμοιαζε ένα δίκτυο για τα εμπορεύματα. Το hyperloop μπορεί βασικά να τρέξει μεταξύ οποιωνδήποτε δύο σημείων, με βάση τη ζήτηση και όχι ένα σταθερό χρονοδιάγραμμα. Θα υπάρξουν μεγάλα σημεία ενοποίησης, από όπου καλύπτονται μικρότερες αποστάσεις με μικρότερη ταχύτητα. «Οι γραμμές υψηλής ταχύτητας (διεθνείς) θα αποφύγουν τις εξαιρετικά αστικοποιημένες περιοχές. οι κόμβοι φορτίου μπορούν να βρίσκονται σε μια αστική ζώνη logistics στην άκρη μιας πόλης.
«Αυξάνει μαζικά την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής, όπου η αποθήκευση μπορεί να συγκεντρωθεί και οι παραγγελίες να αποστέλλονται έγκαιρα σε έναν κόμβο κοντά σε ένα αστικό κέντρο για παράδοση τελευταίου μιλίου, αντί να αναπαράγονται αποθήκες, αποθέματα και διαδικασίες κοντά σε κάθε πόλη», εξήγησε ο Cao.

Το δίκτυο θα κατασκευαστεί μεταξύ 29 κεντρικών κόμβων στην Ευρώπη. Πρόκειται για κόμβους όπου η εταιρεία λαμβάνει υποστήριξη, αλλά είναι επίσης σημεία αφετηρίας και τερματισμού διαδρόμων με τις υψηλότερες εντάσεις κυκλοφορίας στην Ευρώπη. «Τα διεθνή ζεύγη προέλευσης-προορισμού με μεγάλη δυνατότητα ζήτησης είναι Φρανκφούρτη-Παρίσι, Μόναχο-Παρίσι, Φρανκφούρτη-Λισαβόνα και Λονδίνο-Άμστερνταμ. Το 65 τοις εκατό των κόμβων βρίσκονται σε διαδρόμους ΔΕΔ-Μ».

Ανακάλυψη

«Δεν είχαμε μεγάλη πρόοδο στις μεταφορές εδώ και πολύ καιρό. Το Hyperloop θα μπορούσε να είναι αυτή η σημαντική ανακάλυψη», λέει ο CAO κατά τη διάρκεια του 45λεπτου εργαστηρίου του στην εμπορική έκθεση. Η πρωτοποριακή αφήγηση είναι συναρπαστική όταν τη συγκρίνουμε με τους παραδοσιακούς τρόπους μεταφοράς. Όχι μόνο από την άποψη της ταχύτητας, αλλά και από την άποψη της βιωσιμότητας, καθώς μειώνει τη συνολική κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές, καθώς και τη χρήση γης.
Επί του παρόντος, οι μεταφορές γενικά καλύπτουν το 10-25 τοις εκατό του αστικού χώρου. Η Hardt Hyperloop ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιεί μόνο το ήμισυ της χρήσης του διαστημικού δρόμου, του σιδηροδρόμου και του μετρό, ενώ προσφέρει την ίδια χωρητικότητα. Εάν είναι σωστό, αυτό θα μπορούσε πράγματι να είναι μια λύση για το ήδη συμφορημένο σιδηροδρομικό δίκτυο και τον μακροχρόνιο ανταγωνισμό στη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, που και οι δύο υποστηρίζουν την επαρκή χωρητικότητα σε αυτό το δίκτυο.

Διαγωνισμός για τους σιδηροδρόμους;

Ωστόσο, δεν είναι όλοι εξίσου ευπρόσδεκτοι για τη νέα τεχνολογία. Τον Μάρτιο του 2021, η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER) δημοσίευσε ένα έγγραφο θέσης σχετικά με το hyperloop, επισημαίνοντας περιοχές πιθανής σύγκρουσης. Σύμφωνα με την ένωση του κλάδου, αυτά έγκεινται στη διαθεσιμότητα κεφαλαίων για τη σιδηροδρομική βιομηχανία, τον αθέμιτο ανταγωνισμό και τον ανταγωνισμό με άλλα σιδηροδρομικά έργα υψηλής ταχύτητας.
«Ακριβώς όπως αυτό που συνέβη στις σιδηροδρομικές μεταφορές όταν εμφανίστηκε η οδική κυκλοφορία στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, το hyperloop δεν θα έπρεπε να παρεμβαίνει στις τρέχουσες εξελίξεις των παραδοσιακών σιδηροδρόμων», ανέφερε η CER. Ωστόσο, ο παραδοσιακός σιδηρόδρομος και το hyperloop θα μπορούσαν να αλληλοσυμπληρώνονται και να συνδέονται, καθώς έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά, πρόσθεσε.

Ανταγωνιστής ή συνεργάτης;

Ο Cao παρουσίασε στη RailTech ότι για να αντιμετωπιστεί η αυξανόμενη ζήτηση με βάση την τρέχουσα υποδομή μεταφορών, απαιτούνται επενδύσεις άνω των 50.000 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2050. Για τον σιδηρόδρομο ως μέθοδο, το ποσό αυτό είναι 3.304 δισεκατομμύρια ευρώ. «Με την επαναχρησιμοποίηση περίπου του 6,7 τοις εκατό των προβλεπόμενων επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών που απαιτούνται για την Ευρώπη, μπορεί να κατασκευαστεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο hyperloop», σημείωσε.
Σημαίνει αυτό ότι τα κονδύλια που προορίζονται για το σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσαν πράγματι να ανακατανεμηθούν; Σύμφωνα με τον Cao, αυτό δεν ισχύει. «Δουλεύουμε μαζί με μεγάλους σιδηροδρομικούς φορείς, όλα αυτά βασίζονται στη συνεργασία. Θέλουμε να δούμε πώς μπορούμε να συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλον».

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com