Σάββατο 16 Ιουλίου 2022

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε επιχορήγηση 110 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων της Δυτικής Βουλγαρίας

 
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι ενέκρινε την εκταμίευση άνω των 110 εκατομμυρίων ευρώ (110,8 εκατομμύρια δολάρια) για την πρώτη φάση της αναβάθμισης ενός σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τη δυτική Βουλγαρία με Σερβία.

Της Antoniaς Kokalova-Gray

Η χρηματοδότηση, η οποία θα προέλθει από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, είναι σύμφωνη με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, καθώς θα συμβάλει στη βελτίωση των βασικών δικτυακών υποδομών, σε αυτήν την περίπτωση ενός τμήματος του διαδρόμου μεταφορών που συνδέει την Τουρκία με τη δυτική και την κεντρική Ευρώπη, ανέφερε η EC στο ένα δελτίο τύπου.

Τα έργα θα συνίστανται στην επισκευή και τον εκσυγχρονισμό ενός σιδηροδρομικού τμήματος μήκους 33,34 km μεταξύ Voluyak και Dragoman, το οποίο αποτελεί μέρος του μεγαλύτερου δικτύου TEN-T μεταξύ της Σόφιας και των σερβικών συνόρων.

"Τέτοιες επενδύσεις είναι σημαντικές για την οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή και προάγουν την κοινωνική και εδαφική συνοχή. Το έργο έχει περιβαλλοντικά οφέλη, ενθαρρύνοντας τη μετατόπιση των ροών φορτίου από το δρόμο στον σιδηρόδρομο και θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερο θόρυβο και ατμοσφαιρική ρύπανση, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα των κατοίκων της ζωής», δήλωσε η Επίτροπος της ΕΕ για τη Συνοχή και τις Μεταρρυθμίσεις, Ελίζα Φερέιρα.

Στην πρώτη φάση του έργου θα γίνει η αναβάθμιση της υπάρχουσας μονής τροχιάς, με τη χάραξη μιας δεύτερης ηλεκτροκίνητης τροχιάς. Τα κεφάλαια θα επιτρέψουν επίσης την αναβάθμιση του συστήματος εποπτικού ελέγχου και συλλογής δεδομένων (SCADA), μιας εφαρμογής λογισμικού σε πραγματικό χρόνο για τον έλεγχο βιομηχανικών διεργασιών που θα διασφαλίζει την παρακολούθηση και τον έλεγχο της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στη γραμμή.

Τον Μάιο, το Υπουργείο Μεταφορών της Βουλγαρίας χορήγησε επιχορήγηση 166,2 εκατομμυρίων λέβα (85,6 εκατομμύρια δολάρια/85 εκατομμύρια ευρώ) στην Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων Υποδομής για την πρώτη φάση του έργου, με κεφάλαια που προέρχονται από το λειτουργικό πρόγραμμα υποδομών μεταφορών και μεταφορών 2014-2020 . Οι εργολάβοι των δύο παρτίδων – Voluyak – Petarch και Petarch – Dragoman, θα πρέπει να ολοκληρώσουν τα έργα μέχρι το τέλος του 2023, είχε ανακοινώσει τότε το υπουργείο Μεταφορών.

Η δεύτερη φάση του έργου θα περιλαμβάνει την κατασκευή συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών καθώς και εγκατάσταση Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρόμων (ERTMS), το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Συνδεσιμότητας Μεταφορών 2021-2027.

Μόλις ολοκληρωθούν και οι δύο φάσεις του έργου, η διαδρομή αναμένεται να επιτρέψει ταχύτητα 160 km/h για επιβατικές αμαξοστοιχίες και 120 km/h για εμπορευματικές.

Φωτογραφία: Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων Υποδομής

seenews.com
sidirodromikanea.blogspot.com