ΜΙΛΑΝΟ - Θα υπάρχουν όλο και περισσότερα Frecciarossa στο μέλλον για την Trenitalia. Η συνέντευξη Τύπου, για την παρουσίαση του καλοκαιρινού δρομολογίου «Summer experience 2022», ήταν η αφορμή για να ανακοινωθεί η αναδιοργάνωση και βελτιστοποίηση των υπηρεσιών αγοράς της Trenitalia, της λεγόμενης «Frecce».
Του David Campione
Η επωνυμία Frecciarossa, που έχει πλέον καθιερωθεί και εκτιμηθεί στην Ιταλία πέρα από τα σύνορα χάρη στις νέες διεθνείς υπηρεσίες από και προς τη Γαλλία, θα αναπτυχθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες ενσωματώνοντας τις μάρκες χαμηλότερου επιπέδου Frecciargento και Frecciabianca.
Η διαδικασία θα ξεκινήσει στις 12 Ιουνίου με την έναρξη ισχύος του καλοκαιρινού χρονοδιαγράμματος του 2022 και θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Δεκέμβριο, όταν οι μάρκες Frecciargento και Frecciabianca, που δημιουργήθηκαν αντίστοιχα το 2008 και το 2011 αντίστοιχα από τον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο, θα πρέπει οριστικά να εξαφανιστούν από την ιταλική σιδηροδρομική σκηνή. του Ομίλου FS Mauro Moretti.
Εάν στο πρόγραμμα τιμολογίων η αλλαγή δεν οδηγήσει σε αύξηση του κόστους των εισιτηρίων, σε λειτουργικό επίπεδο θα οδηγήσει στο να έχουμε ένα ταχύπλοο τροχαίο υλικό με ομοιόμορφα χρώματα αλλά πάνω απ' όλα μια ενιαία μάρκα, ακριβώς αυτή η Frecciarossa, που εύκολα απομνημονεύεται και άμεσα αναγνωρίσιμο από τους πελάτες.
1. Frecciarossa στο Milano Centrale για παρουσίαση στον Τύπο. Από αριστερά προς τα δεξιά ETR.1000 n.20, ETR.500 n.37 και ETR.600 n.11. ( Φωτογραφία Luca Catasta, 31 Μαΐου 2022 )
Έτσι γεννήθηκε το ολοκαίνουργιο Frecciarossa, που δημιουργήθηκε από την Τεχνική Διεύθυνση Trenitalia στα γραφεία της Φλωρεντίας (άρα χωρίς κόστος), σχεδιασμένο να προσαρμόζεται καλύτερα στο τροχαίο υλικό που προορίζεται για αναβάθμιση υπηρεσιών.
Το νέο σχέδιο χρωματισμού θα επηρεάσει το ETR.600 και το ETR.700 (σήμερα Frecciargento) για όλη την επέκταση του τρένου και πάλι το ETR.500 για την ατμομηχανή μόνο, ενώ για το ETR.1000 θα είναι μόνο η "μύτη" αναθεωρήθηκε, διατηρώντας έτσι αμετάβλητο το χρωματικό σχέδιο των βαγονιών στους δύο τελευταίους τύπους τρένων.
Έτσι, το κόκκινο RAL 3020 επιβεβαιώνεται ξανά ως το κυρίαρχο χρώμα, συνοδευόμενο από μια ασημί ταινία σε σχήμα ξαπλωμένου Y (RAL 9006) που ακολουθεί την αεροδυναμική τάση του μπροστινού τμήματος να ενώνεται στη μύτη. Η συνηθισμένη μαύρη ζώνη (RAL 9005) περικλείει τα παράθυρα, ένα χρωματικό μοτίβο που στο ETR.500 συνεχίζει και στις ατμομηχανές, κάνοντας το τρένο ακόμα πιο βελτιωμένο στην πλάγια όψη. Οι πόρτες επιβίβασης επιβατών περικλείονται σε λευκό πλαίσιο, σύμφωνα με τις προδιαγραφές TSI. Το μαύρο χρώμα υπάρχει και στα μπροστινά, με μάσκα που περικλείει το παρμπρίζ, καθιστώντας το πιο επιθετικό (εκτός από το ETR.600 που δεν το έχει). Τέλος, το κάτω μέρος του αμαξώματος διατηρεί το σκούρο γκρι RAL 7021.
Όπως συνηθίζεται εδώ και μερικά χρόνια, ο χρωματισμός δεν γίνεται πλέον με έγχρωμες μεμβράνες αλλά με ειδικά χρώματα κατά του γκράφιτι.
2. Εικόνα με το νέο σχέδιο χρωματισμού που εφαρμόζεται στις ατμομηχανές ETR.1000, ETR.700, ETR.600 και E.404 για ETR.500. ( Σχέδιο Trenitalia )
Εν ολίγοις, ένα μοντέρνο λιβεράκι που -στα γούστα του συγγραφέα- πείθει αμέσως και συνορεύει με την τελειότητα. Πάνω απ' όλα στο E.404 του ETR.500: οι ηλεκτρικές ατμομηχανές άνω των είκοσι ετών των 300 χλμ./ώρα, ωστόσο έχουν ήδη επωφεληθεί από μια σύγχρονη γραμμή που χαράχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του '90 του περασμένου αιώνα, βγαίνουν περαιτέρω αναζωογονήθηκαν από αυτόν τον πολλοστή επαναχρωματισμό (το τέταρτο ζωγραφικό μέχρι στιγμής που ελήφθη από την κατασκευή τους). Καλά έκανε και το ETR.1000 που με τον νέο χρωματισμό μεταξύ άλλων χάνει και τις ψεύτικες μπροστινές εισαγωγές αέρα. Κερδίζουν επίσης τα ETR.600 και ETR.700, τα τελευταία με πιο απλή και βελτιωμένη διάταξη, με τα καρότσια που φαίνονται από το πλάι σχεδόν να μην διακρίνονται από αυτά του ETR.500. Τέλος, για το ETR.700 δεν αποκλείεται στο μέλλον να εφαρμοστεί κάλυμμα στο μπροστινό άγκιστρο,
Ακόμη και οι άνθρωποι των κοινωνικών δικτύων φαίνεται πως υποδέχτηκαν με ικανοποίηση τη νέα σεζόν του Frecciarossa, με πολυάριθμα σχόλια σε αναρτήσεις μας στο Facebook που εγκρίνουν άνευ όρων το νέο «αγωνιστικό» live.
3. Αν και το ETR.1000 είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στην οικογένεια των τρένων υψηλής ταχύτητας της Trenitalia, ο νέος χρωματισμός έχει επίσης προγραμματιστεί για αυτό. ( Φωτογραφία Luca Catasta, 31 Μαΐου 2022 )
4. E.404.611 σε σύνθεση στο ETR.500 n.37 με το νέο σχέδιο χρωματισμού. ( Φωτογραφία Luca Catasta, 31 Μαΐου 2022 )
5. Το ETR.600 n.11 που πρόσφατα προωθήθηκε από τον Frecciargento σε Frecciarossa, φεύγει από το αμαξοστάσιο του Milano Centrale μετά την παρουσίασή του στον Τύπο. ( Φωτογραφία Luca Castasta, 31 Μαΐου 2022 )
6. Το ETR.700 προέρχεται επίσης από το τμήμα Frecciargento και από σήμερα παίρνει το νέο όνομα Frecciarossa. ( Φωτογραφία Luca Catasta, 31 Μαΐου 2022 )
Το χρονοδιάγραμμα για την αλλαγή χρώματος θα είναι αυστηρότερο για τα ETR.600 και ETR.700, ώστε να επιτραπεί μια πιο γρήγορη και κατάλληλη χρήση αυτών των τρένων στο ενοποιημένο τμήμα Frecciarossa, ενώ για τα ETR.500 και ETR.1000 ο επαναχρωματισμός θα εφαρμοστεί κατά τον έλεγχο.
Τα άλλα ηλεκτρικά τρένα υψηλής ταχύτητας της Trenitalia παραμένουν εκτός της οικογένειας Frecciarossa. Προς το παρόν, το ETR.610s θα διατηρήσει το Frecciargento και θα συνεχίσει να λειτουργεί σε διεθνείς γραμμές με την Ελβετία και τη Γερμανία. το ETR.485 τουλάχιστον μέχρι τον Δεκέμβριο θα πραγματοποιεί τις υπόλοιπες υπηρεσίες Frecciargento, όπως θα συμβεί για το Frecciabianca με το ETR.460 / 463 για κάποιο χρονικό διάστημα περιορισμένο στη μέγιστη ταχύτητα των 200 km/h και με απενεργοποιημένο το σύστημα ταλάντωσης. Για το τελευταίο, η διάταξη δεν θα πρέπει να αποκλειστεί στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
Επομένως, η αναδιοργάνωση των Arrows θα οδηγήσει σε εξορθολογισμό των εμπορικών σημάτων που σίγουρα θα έχει οφέλη για τους πελάτες, συνήθως όχι πολύ προσεκτικοί στον τύπο του τροχαίου υλικού, αλλά συνηθισμένοι να απομνημονεύουν ένα εύκολο όνομα, μερικές φορές συνδέοντάς το εσφαλμένα με άλλους τύπους υπηρεσιών . Επιπλέον, η ενοποίηση θα επιτρέψει να αποφευχθεί το παράδοξο ορισμένων Frecciargento που σήμερα έχουν μικρότερους χρόνους ταξιδιού στα ίδια δρομολόγια που εξυπηρετεί η Frecciarossa.
7. Ηλεκτρική ατμομηχανή E.404.628 σε σύνθεση στο ETR.500 n.37, η πρώτη που παρέλαβε το νέο Frecciarossa livery. ( Φωτογραφία David Campione, 31 Μαΐου 2022 )
8. ETR.700 n.08 έτοιμο να αποκαλυφθεί στον Τύπο.
9. Ρύγχος ενάντια στο ρύγχος, ETR.700 και ETR.600 που εκτίθενται στο Milano Centrale. ( Φωτογραφία Luca Catasta, 31 Μαΐου 2022 )
David Campione
ferrovie.it
sidirodromikanea.blogspot.com