Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να κάνει “βέλη” τα ETR 470


Πριν καλά – καλά κλείσει ένας μήνας από τη δρομολόγηση των ETR 470, το «βέλος», όπως είχαμε συνηθίσει να το αποκαλούμε, βγάζει προβλήματα και καθυστερήσεις, προκαλώντας την αγανάκτηση και τα αρνητικά σχόλια των επιβατών, όπως έγινε εχθές Δευτέρα 13/6 , με το ICE 61, που είχε ώρα αναχώρησης από το ΝΣΣ Θεσσαλονίκης, στις 17:08, έφυγε τελικά στις 18:01 και έφθασε στην Αθήνα, με 55’λεπτά της ώρας καθυστέρηση.

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Το GRTimes.gr, που παρακολουθεί για μία τριετία την υπόθεση του « βέλους»- βλέπε ETR 470- και τη δέσμευση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να φέρει στην Ελλάδα καλύτερα τραίνα, για να βελτιώσει τους χρόνους ταξιδιού αλλά και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, στο «Αθήνα- Θεσσαλονίκη», μεταφέρει τον προβληματισμό που υπάρχει σχετικά με τη λειτουργία τους στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Tο πρώτο ταξίδι με το ETR 470, είχε γίνει στις 15 Μαΐου, πανηγυρικά, με δηλώσεις από πλευράς της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ότι με τη δρομολόγηση του πλήρως ανακατασκευασμένου τραίνου, «σπάει» το φράγμα των 4 ωρών στο ‘Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Αθήνα’ και, πως όταν η γραμμή θα είναι πλήρως αναβαθμισμένη ( σ.σ. ηλεκτρονικά υποστηρικτικά συστήματα σε λειτουργία), το ταξίδι θα γίνεται σε 3 ώρες και 20’ λεπτά. Λίγες μόλις ημέρες μετά, το βραδινό πάλι δρομολόγιο με το ETR, λόγω «αστοχίας» έγραψε καθυστέρηση και οι επιβάτες αποζημιώθηκαν από την εταιρεία.

Εχθές, το ICE 61, αναχώρησε από το ΝΣΣ Θεσσαλονίκης με καθυστέρηση περίπου 1 ώρας και αφού αντικαταστάθηκε ο συρμός με άλλο ETR 470, έχοντας στο μεταξύ προκληθεί κινητοποίηση των μηχανικών των Alstom και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η Εταιρεία, από τους ενοχλημένους επιβάτες ζήτησε συγνώμη και τους κέρασε καφέδες και αναψυκτικά.

Το τραίνο, με το οποίο το GRTimes.gr έχει κάνει το πρώτο του παρθενικό ταξίδι στη τμήμα Θεσσαλονίκη- Λάρισα, είναι εσωτερικά πράγματι εξαιρετικό, αλλά αυτό που πρώτιστα θέλει ο κάθε επιβάτης, είναι συνέπεια στους χρόνους των δρομολογίων, ασφάλεια και συνέπεια.

Θα πρέπει λοιπόν η Εταιρεία, να φροντίσει ακριβώς για αυτό, αφού μάλιστα τα ETR 470 πέρασαν από πολλών μηνών δοκιμαστικά δρομολόγια, μέχρι να γίνει η τοποθέτηση των περίφημων αμμοδιασπορέων και να δοθεί η σχετική έγκριση από τη ΡΑΣ.

Το GRTimes.gr φυσικά και απευθύνθηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πηγή της οποίας επισήμανε ότι σε αυτό τον ένα μήνα που κινούνται τα ETR 470 στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Αθήνα, έχουν γίνει 120 δρομολόγια και έχουν μεταφερθεί 20.000 επιβάτες. Θεωρείται από πλευράς της Εταιρείας ότι οι καθυστερήσεις σε αυτά τα δύο δρομολόγια, δεν οφείλονται σε συστημικούς λόγους και πως τυχόν μικρά τεχνικά προβλήματα, κάτι σαν «παιδικές γρίπες», θα εξαλειφθούν όσο τα ETR 470 προσαρμόζονται σε συνθήκες τακτικής κυκλοφορίας.

Βεβαίως, οι καθυστερήσεις δεν αποτελούν «προνόμιο» του σιδηροδρόμου. Δεν είναι σπάνια τα φαινόμενα καθυστερήσεων σε αεροπορικές πτήσεις, με όλη τη συνεπαγόμενη ταλαιπωρία για τους επιβάτες. Απλώς, αυτά τα πολυδιαφημισμένα «βέλη», τα περιμέναμε πολύ καιρό και η ανάγκη αναβάθμισης- όπου πάει το τραίνο- του επιβατικού σιδηρόδρομου είναι πολύ μεγάλη, ειδικά στη βόρειο Ελλάδα.

Περιμένουμε καλύτερες ημέρες για τις μετακινήσεις με το σιδηρόδρομο- τον οποίο επιδοτεί γενναία το ελληνικό κράτος- αρκεί βεβαίως να προχωρήσει και το πρόγραμμα συντήρησης και ανάταξης του δικτύου, από τον ΟΣΕ.

grtimes.gr
sidirodromikanea.blogspot.com