Τετάρτη 4 Μαΐου 2022

Η διηπειρωτική μεταφορά μπαταριών λιθίου θα μπορούσε να γίνει με τον σιδηρόδρομο, λέει η ασφαλιστική εταιρεία


Η εταιρεία ασφάλισης εμπορευμάτων TT Club λέει ότι οι χερσαίες μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των σιδηροδρομικών μεταφορών, θα μπορούσαν να προσελκύσουν περισσότερα επικίνδυνα εμπορεύματα για τη διηπειρωτική κυκλοφορία μεγάλων αποστάσεων. 

Νίκος Παπατόλιος


Παρά το γεγονός ότι απαγορεύονται στη μεταφορά του New Silk Road, οι μπαταρίες λιθίου θα μπορούσαν να έχουν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε τρένα λόγω συμβάντων ασφαλείας και αυστηρότερων κανονισμών ασφαλείας στις θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές.

Οι μπαταρίες λιθίου είναι το ιερό δισκοπότηρο για τις εταιρείες μεταφορών Silk Road. Η κινεζική κυβέρνηση απαγορεύει τη σιδηροδρομική μεταφορά τους για λόγους ασφαλείας. Πολλές εταιρείες έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να άρουν τους περιορισμούς και να τους επιτρέψουν να μεταφέρουν αυτά τα προϊόντα που ανήκουν σε μια ακμάζουσα αγορά.

Για την DB Cargo Eurasia, η μεταφορά μπαταριών ήταν στη λίστα επιθυμιών για το 2021. Η GEFCO επίσης δυσκολεύεται καθώς δεν μπορεί να μεταφέρει ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα στην Ευρώπη σιδηροδρομικώς. Οι περιοριστικοί κανονισμοί δεν άρθηκαν το προηγούμενο έτος και δεν φαίνεται ότι το 2022 θα είναι το έτος αλλαγών. Παρόλα αυτά, η πρόβλεψη του TT Club αφήνει χώρο για αισιοδοξία. Θα μπορούσαν οι περιορισμοί σε άλλους τρόπους μεταφοράς να επιτρέψουν τελικά επικίνδυνα εμπορεύματα, ιδίως μπαταρίες, στον ευρασιατικό σιδηρόδρομο;

Ανησυχίες για την ασφάλεια

«Η αγορά μπαταριών λιθίου αυξάνεται εκθετικά μέσω της ζήτησης των καταναλωτών για μια μεγάλη ποικιλία επαναφορτιζόμενων προϊόντων από φορητές συσκευές μέχρι ηλεκτρικά εργαλεία και ηλεκτρικά οχήματα. Πρόσφατα καταγεγραμμένα περιστατικά πυρκαγιών σε εμπορευματοκιβώτια που προκλήθηκαν ή υπάρχουν υπόνοιες ότι περιλαμβάνουν μπαταρίες λιθίου και πυρκαγιές σημαντικών αναλογιών σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και πλοία ro-pax σημαίνουν ότι οι ανησυχίες για την ασφάλεια συνεχίζουν δικαίως να αυξάνονται μεταξύ της ναυτιλιακής κοινότητας. Επιπλέον, οι αναθεωρημένοι κανονιστικοί περιορισμοί σχετικά με τη μεταφορά μπαταριών λιθίου αεροπορικώς, που τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Απριλίου, ενδέχεται να οδηγήσουν σε μεγαλύτερους όγκους μεταφοράς με επιφανειακά μέσα», εξήγησε η ασφαλιστική εταιρεία.
Ωστόσο, ακόμη και αν οι κανονισμοί αναθεωρηθούν για να επιτρέψουν τη μεταφορά μπαταριών λιθίου, οι εταιρείες ναυτιλίας και μεταφορών έχουν μεγάλη ευθύνη να διασφαλίσουν την ασφάλεια κατά τη μεταφορά. «Η κατανόηση των κινδύνων είναι ζωτικής σημασίας», δήλωσε ο διευθυντής διαχείρισης κινδύνων του TT, Peregrine Storrs-Fox.

«Σε όλη τη διάρκεια του διατροπικού τους ταξιδιού, οι πρωταρχικοί κίνδυνοι υπάρχουν όταν οι μπαταρίες είναι κακώς κατασκευασμένες, μη ελεγμένες ή ελαττωματικές. αυτά έχουν μεγαλύτερη τάση για δυσλειτουργία. Ωστόσο, ο κίνδυνος της αλυσίδας εφοδιασμού – σε οποιοδήποτε σημείο χειρισμού, αποθήκευσης και μεταφοράς – επιδεινώνεται από τις χρησιμοποιημένες, πλήρως ή μερικώς φορτισμένες μπαταρίες. Η αντίστροφη διαχείριση των μπαταριών πρέπει να γίνεται προσεκτικά. Τα κατεστραμμένα και ελαττωματικά προϊόντα που επιστρέφονται ή αποστέλλονται ως απόβλητα για απόρριψη ή ανακύκλωση παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο», έδειξε το TT Club.

.railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com