Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

Ιταλία: 160 δισεκατομμύρια σε υποδομές από την εταιρεία σιδηροδρόμων FS


Στα επόμενα δέκα χρόνια, η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων FS θα επενδύσει 160 δισεκατομμύρια ευρώ σε υποδομές και 190 δισεκατομμύρια ευρώ στις χερσαίες μεταφορές συνολικά. Αυτό είναι μέρος του Βιομηχανικού Σχεδίου 2022-2031, ενός νέου οράματος για τις σιδηροδρομικές μεταφορές που θα πρέπει να αλλάξει το παιχνίδι στην Ιταλία, σύμφωνα με τον CEO Luigi Ferraris.

Majorie van Leijen


Στην Ιταλία, οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν μια κατανομή 10 τοις εκατό, η οποία είναι σχετικά χαμηλή σε σύγκριση με γειτονικές χώρες όπως η Ελβετία, όπου το 75 τοις εκατό της κυκλοφορίας των Άλπεων κινείται σιδηροδρομικώς. Η Ferrovie dello Stato Italiane (FS Group) θέλει να διπλασιάσει τους όγκους, και για να το πετύχει αυτό, ξεκινά έναν «επαναπροσδιορισμό της διακυβέρνησης και μια νέα οργανωτική δομή», σε συνδυασμό με πολλά ευρώ αφιερωμένα στον τρόπο μεταφοράς.

Υπέρ, logistics, επιβατών και αστικών

Ο Όμιλος FS θα χωριστεί σε τέσσερις θυγατρικές, με επίκεντρο τις υποδομές, τους επιβάτες, τα logistics και την αστική. Το τμήμα υποδομής θα λάβει το μεγαλύτερο μερίδιο της οικονομικής εισφοράς. 150 δισεκατομμύρια διατίθενται στην RFI, τον διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, ενώ άλλα 10 δισεκατομμύρια διατίθενται στην Anas, θυγατρική της FS που είναι υπεύθυνη για τις οδικές υποδομές.

Το τμήμα logistics, το οποίο διευθύνεται από τον Όμιλο Mercitalia, θα λάβει 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αποκάλυψε η Ferrari. Αυτό το τμήμα θα περιλαμβάνει Mercitalia Rail, Mercitalia Intermodal και TX Logistic.Νέα οργανωτική δομή FS Group

Νέες διαδρομές, νέα τερματικά

«Ο Όμιλος FS θέλει να επενδύσει σε νέο εξοπλισμό, νέα τερματικά και νέες γραμμές, για να διπλασιάσει σημαντικά το τμήμα της εμπορευματικής κίνησης σιδηροδρομικώς τα επόμενα δέκα χρόνια», δήλωσε η Ferrari στο Hupac Intermodal Forum.

Ένα νέο τερματικό, το Milan Smistamento, βρίσκεται υπό κατασκευή και θα είναι έτοιμο το 2025. Αυτό συγχρηματοδοτείται από την ελβετική κυβέρνηση, προκειμένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη ολοκλήρωση. Ο ιταλικός όμιλος θέλει επίσης να βελτιώσει τη θέση των λιμανιών στους διεθνείς διαδρόμους, ιδιαίτερα του λιμανιού της Γένοβας, το οποίο πιστεύει ότι θα παίξει βασικό ρόλο όταν συνδεθεί με το διάδρομο Ρήνου-Άλπεων με μια νέα σήραγγα.

Συνολικά, αυτές οι προσπάθειες θα καταλήξουν σε 16.800 km σιδηροδρομικών γραμμών, 1.670 σήραγγες, 23.000 γέφυρες και οδογέφυρες και 2.200 σταθμούς στο σιδηροδρομικό δίκτυο, δήλωσε η Ferraris.

"Ένας πραγματικός μετατροπέας παιχνιδιού"

Ερωτηθείς εάν το νέο σχέδιο αλλάζει το παιχνίδι στην πολιτική μεταφορών της Ιταλίας, ο διευθύνων σύμβουλος ήταν καταφατικός. «Υπάρχει ισχυρή προθυμία να αυξηθεί το μερίδιο αγοράς των σιδηροδρόμων, και αυτό που είναι διαφορετικό αυτή τη φορά είναι η οικονομική συνεργασία με την Ελβετία. Το γεγονός ότι άλλες χώρες επενδύουν στην Ιταλία θα συμβάλει σε αυτή την αλλαγή.

«Πιστεύουμε ότι αυτό το σχέδιο θα αυξήσει το μερίδιο αγοράς των σιδηροδρόμων. Η Ελβετία αντιπροσωπεύει το σημείο αναφοράς όσον αφορά τη διάσπαση των μεταφορών που θέλουμε να επιτύχουμε. Η υπάρχουσα και η μελλοντική υποδομή θα αλλάξουν τον ρόλο της Ιταλίας στη διεθνή αγορά».

railfreight.com