Πώς προχωρούν οι εργασίες του Μετρό στην Αθήνα (φωτο)
TBM Κατεχάκη / Αττικό Μετρό Α.Ε.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τις πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό (τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή) στα περισσότερα εργοτάξια του έργου.
Ενώ βέβαια οι εργασίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο στα δύο άκρα της γραμμής (και έχουν ολοκληρωθεί στο εργοτάξιο του Φρέαρ ΓΝΑ) προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι μετροπόντικες του έργου, αλλού δεν έχουν ξεκινήσει με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το σταθμό στην πλατεία Εξαρχείων, με την κυβέρνηση όμως να επιμένει ότι δεν πρόκειται να κάνει πίσω στην κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού.
Τον περασμένο μήνα η Αττικό Μετρό ενέκρινε τη σύναψη της 4ης επιμέρους σύμβασης με την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ για τις πρόδρομες εργασίες (αρχαιολογικά και μετατοπίσεις δικτύων), ένα μήνα μετά την υπογραφή της 3ης, συνολικής αξίας 4.610.000 ευρώ προ ΦΠΑ και με διάρκεια 6 μηνών.
Παράλληλα, συνεχίζεται και η απαλλοτρίωση ακινήτων, με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κα κηρύσσει πριν λίγες εβδομάδες την αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων εκτάσεων συνολικού εμβαδού 310,99 m2 για την κατασκευή του σταθμού Ζωγράφου με κόστος 452.000 ευρώ.
Στην ίδια περιοχή, την αντίδραση του Δήμου συναντά η κατασκευή των σταθμών Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή με τη δημαρχιακή αρχή να εκφράζει (εκ των υστέρων) αντιδράσεις στις μελέτες των σταθμών κάνοντας λόγο για απομείωση της αξίας των ιδιοκτησιών των δημοτών, ζητώντας από την Αττικό Μετρό αντισταθμιστικά οφέλη για το Δήμο και προειδοποιώντας για προσφυγή στα δικαστήρια. Από τη μεριά της Αττικό Μετρό, η απάντηση ήταν πως οι μελέτες είχαν οριστικοποιηθεί το 2017 όταν και έγινε η δημοπράτηση του έργου, και εκ των υστέρων δεν είναι δυνατό να γίνει κάποια τροποποίησή τους.
TBM Βεΐκου / Αττικό Μετρό Α.Ε.
Επίσης, ξεκίνησαν και αρχαιολογικές διερευνητικές τομές και στον Στ. «Ελικώνος» καθώς και στις νέες εργοταξιακές εγκαταστάσεις του Στ. «Καισαριανή» και του Στ. «Κυψέλη».Ακαδημία / Αττικό Μετρό Α.Ε.
Μετακίνηση Αγαλμάτων/Έργων Τέχνης: Συσκευάστηκαν και αποθηκεύτηκαν προσωρινά εντός του εργοταξιακού χώρου του Στ. «Κολωνάκι» οι πέντε προτομές που υπήρχαν στην πλατεία καθώς ο κίονας του Κολωνακίου. Ο μαρμάρινος κίονας είναι ο μόνος που θα παραμείνει στο εργοτάξιο για όσο καιρό διαρκέσουν οι εργασίες κατασκευής του ομώνυμου Σταθμού καθ’ υπόδειξη της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών.
Στον Στ. «Ακαδημία» ολοκληρώθηκε η εργασία μετακίνησης των σπαραγμάτων μαρμάρινων αρχιτεκτονικών μελών από τον εργοταξιακό χώρο, στον χώρο πρασίνου βόρεια του κτηρίου του πρώην Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων.