Αν και αναμένονταν καθώς ήδη είχε προαναγγελθεί, χτες έκλεισε επισήμως μια εκκρεμότητα ετών, με την υπογραφή της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, δηλαδή του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή και τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Και παρά το γεγονός ότι έτσι και αλλιώς η αγορά περίμενε να «πέσουν» οι υπογραφές, η εξέλιξη αυτή έχει αυξημένο ενδιαφέρον καθώς «με τη βούλα» μπαίνει εμπρός η πραγματοποίηση ενός έργου το οποίο τα προηγούμενα χρόνια αντιμετώπισε τεράστια προβλήματα και καθυστερήσεις, κινδυνεύοντας ακόμα και με ματαίωσή του, όπως βέβαια και το ελληνικό δημόσιο με βαρύτατα πρόστιμα. Το Θριάσιο Ι αναβαθμίζει το επίπεδο των εμπορευματικών υπηρεσιών της χώρας και ταυτόχρονα φέρνει πιο κοντά τον στόχο της ανάδειξής της σε σημαντικό κόμβο logistics στη ΝΑ Ευρώπη.
Χρειάστηκε να περάσουν περίπου τρία χρόνια από το «στοπ» της Κομισιόν ώστε η νέα σύμβαση, αφού πρώτα είχε λάβει το «ΟΚ» του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να πάρει τον δρόμο της κύρωσης από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη της υλοποίησης της επένδυσης από την ανάδοχο κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair ως το τέλος του 2022. Βέβαια, έπρεπε πρώτα το υπ. Υποδομών και η κυβέρνηση να λύσουν τον «γόρδιο δεσμό» μέσω διαπραγματεύσεων με την Κομισιόν (η οποία με την προηγούμενη σύμβαση επί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για κρατικές ενισχύσεις) και να προχωρήσουν σε τροποποιήσεις.
Με αυτό το εμπορευματικό κέντρο και τα ομοειδή που έπονται (Αττική, Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές), οι μεταφορές διευκολύνονται και η χώρα γίνεται μια πύλη εισόδου προϊόντων προς την Ευρώπη, αν συνυπολογίσουμε και την αναβάθμιση άλλων υποδομών στη χώρα (λιμενικές, σιδηρόδρομος, οδικές, αεροδρόμια κ.α.). Το έργο αφορά στην ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, δηλαδή στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση, του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα. Θα περιλαμβάνει αποθήκες και υποστηρικτικά κτίρια συνολικής επιφάνειας 235.000 τετραγωνικών μέτρων, εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ. Την κατασκευή των υποδομών του έχει αναλάβει η Μυτιληναίος.
Και όπως ανέφερε χτες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, το project έχει αυξημένο ειδικό βάρος, καθώς «το Θριάσιο αποτελεί τον πιο κρίσιμο σταθμό για να κάνουμε την Ελλάδα κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής μας. Γιατί ωραία τα λόγια, αλλά πώς θα αναβαθμίσουμε τον στρατηγικό ρόλο της χώρας, αν δεν συνδέεται το μεγαλύτερο αεροδρόμιο με το μεγαλύτερο λιμάνι μας; Και αν δεν έχουμε ένα πραγματικά σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο;» και πρόσθεσε: «Με το Θριάσιο, λοιπόν, επιτέλους κάνουμε το αποφασιστικό βήμα για να γίνει η Ελλάδα διεθνές hub στον τομέα των logistics».
Το ξεμπλοκάρισμα και η εκκίνηση του έργου αναμένεται να αποτελέσει το αναγκαίο βήμα για την αναβάθμιση της χώρας μας σε κόμβο υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών της ΝΑ Ευρώπης. Κι έτσι να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, αλλά και να τονωθεί ιδίως η ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής.
.insider.gr
sidirodromikanea.blogspot.com