Τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, ανέπτυξε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλους στο διαδικτυακό Συνέδριο Transportation & Logistics II.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι σε κάθε μια από αυτές τις ενότητες το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αναλάβει σημαντικές δράσεις. Ειδικότερα, ανέφερε τα εξής:
«Όσον αφορά στη βελτίωση των υποδομών, ο σιδηρόδρομος θα συνδεθεί με τα μεγάλα λιμάνια, τις Βιομηχανικές Περιοχές και τα Εμπορευματικά Κέντρα.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, έχει δρομολογήσει έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. € σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ.
Το τρένο που εξυπηρετεί σήμερα τις εμπορευματικές λειτουργίες στον Πειραιά, θα συνδεθεί και με τα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα.
Αυτή η εξέλιξη θα διαμορφώσει έναν καινούργιο εμπορικό χάρτη με περισσότερες πύλες εισόδου, που θα βελτιώσουν τη διασύνδεση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Επιπλέον, έχει σημασία να προσδώσουμε προστιθέμενη αξία αναπτύσσοντας εδώ εγκαταστάσεις μεταποίησης, με στόχο τα εμπορεύματα που φτάνουν στη χώρα μας να βγαίνουν από τα ελληνικά σύνορα με τη μορφή τελικού προϊόντος.
Ο ΟΣΕ υπέγραψε Μνημόνιο Αμοιβαίας Κατανόησης και Συνεργασίας με την ΕΤΒΑ, με αντικείμενο τη σιδηροδρομική σύνδεση των ΒΙΠΕ με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε επίσης ότι στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης υπάρχει μέριμνα για την αναβάθμιση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής του ΟΣΕ., αλλά και επένδυση στα ασύρματα δίκτυα πέμπτης γενιάς (5G) στους έξι (6) ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους με συνολικό μήκος πάνω από 2.000 χιλιόμετρα.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στη μετεγκατάσταση περίπου 350 εταιρειών logistics επιχειρήσεων από τον Ελαιώνα στη Φυλή που έχει εγκριθεί από την Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας.
Συνοψίζοντας, ο υφυπουργός Μεταφορών, δήλωσε:
«Συνολικά, δημιουργούμε ένα σύστημα μεταφορών που θα είναι περισσότερο αποδοτικό, με καλύτερες συνθήκες μεταφόρτωσης, χρηστικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας και χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Και είμαστε πάντα ανοιχτοί στη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και έχουμε τη βούληση να κάνουμε τις απαραίτητες προσαρμογές και βελτιώσεις, όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο».
m.naftemporiki.gr
sidirodromikanea.blogspot.com