Σε ανακοίνωσή της η Siemens αναφέρει ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν περί τα μέσα του 2023, με τα επίσημα δρομολόγια μεταφοράς επιβατών να ξεκινούν από τον Ιανουάριο του 2024.
Ένα βήμα εγγύτερα στη χρήση τρένων για τη μεταφορά επιβατών που θα χρησιμοποιούν καθαρή ενέργεια ήρθε αυτή την εβδομάδα η Γερμανία.
Πιο συγκεκριμένα, η κατασκευάστρια Siemens Mobility και ο σιδηροδρομικός φορέας του ομόσπονδου κρατιδίου της Βαυαρίας, Bayerische Regiobahn, υπέγραψαν συμφωνία για τη χρήση τρένων που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμη ύλη.
Σε ανακοίνωσή της η Siemens αναφέρει ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν περί τα μέσα του 2023, με τα επίσημα δρομολόγια μεταφοράς επιβατών να ξεκινούν από τον Ιανουάριο του 2024.
Η λύση που επιλέχθηκε βασίζεται στην πλατφόρμα Mireo Plus που έχει αναπτύξει η Siemens Mobility, η οποία χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου τοποθετημένες στην οροφή συνδυασμένες με μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο.
«Οι μηχανές που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο δεν εκπέμπουν καυσαέρια, είναι ένας πρωτοποριακός τρόπος μετάδοσης κίνησης σε ένα τρένο που θα επιτρέψει την ελαχιστοποίηση εκπομπών άνθρακα από τους σιδηροδρόμους και θα επιτρέψει να επιτευχθούν ευκολότερα οι κλιματικοί στόχοι», ανέφερε σε δήλωσή του ο CEO της Siemens Mobility, Άλμπρεχτ Νόιμαν.
Συστήματα ανάλογα της Siemens Mobility κατασκευάζουν ήδη η ιαπωνική East Japan Railway αλλά και η ευρωπαϊκή Alstom, μάλιστα τρένα της τελευταίας που κινούνται με υδρογόνο χρησιμοποιούνται ήδη σε Γερμανία και Αυστρία.
Σε επίπεδο αυτοκινητοβιομηχανίας, με τη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου ασχολείται ήδη η ιαπωνική Toyota, ενώ ανάλογα συστήματα δημιουργούν και μικρότερες εταιρείες όπως η Riversimple. Στον τομέα της αεροπορικής βιομηχανίας, ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2020 η Airbus έχει παρουσιάσει τρεις εναλλακτικές προτάσεις υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε υπηρεσία έως το έτος 2035.
ot.gr
sidirodromikanea.blogspot.com