Από την εφεύρεσή τους τον 19ο αιώνα, τα τρένα έχουν γίνει ένα ευρέως δημοφιλές μέσο μεταφοράς σε όλο τον κόσμο. Λόγω αυτής της τάσης, μπορούμε να βρούμε πολύπλοκα σιδηροδρομικά δίκτυα σε πολλές χώρες σήμερα. Αν και τα τρένα και οι σιδηρόδρομοι μπορεί να φαίνονται φυσικά αιώνια στον λαϊκό, χρειάζεται πολύ προσοχή να συνεχίσουν να λειτουργούν όπως θα έπρεπε. Εκεί μπαίνει στο παιχνίδι ένα μηχάνημα ράγας.
Η λείανση σιδηροτροχιών είναι ένα σημαντικό μέρος της συντήρησης των σιδηροδρόμων. Είναι μια τεχνική λείανσης ενός σιδηροδρόμου για να διορθωθούν οι παραμορφώσεις και η διάβρωση που μπορεί να εμφανιστούν με την πάροδο του χρόνου κατά τη χρήση. Ένα εξειδικευμένο όχημα που ονομάζεται μύλος ράγας εκτελεί αυτήν την εργασία.
Ένας μύλος ράγας μπορεί να είναι ένα μικρό τρένο ή ένα τρένο με πολλαπλά βαγόνια, ανάλογα με το μέγεθος του πληρώματος συντήρησης. Κατά καιρούς, παλιά επιβατικά οχήματα έχουν επίσης μετατραπεί σε σιδηροδρομικούς μύλους. Εκτός από αυτά τα ad-hoc οχήματα, οι σιδηροδρομικοί μύλοι διατίθενται επίσης με τη μορφή μικρότερων μηχανών χειρός.
Γιατί οι γραμμές του τρένου παρουσιάζουν φθορά;
Όταν οι τροχοί ενός τρένου έρχονται σε επαφή με τους σιδηρόδρομους, υπάρχει μια ποσότητα τριβής που πρέπει να ξεπεράσει το τρένο για να επιτύχει κίνηση. Όταν οι ράγες χρησιμοποιούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα, αρχίζουν να χάνουν το αρχικό τους προφίλ λόγω της επίμονης τριβής σε συνδυασμό με τη διάβρωση. Αυτή η τελική φθορά οδηγεί σε αυλάκωση σιδηροτροχιών (οι ράγες βρυχηθμού) που κάνει τις ράγες ανώμαλες και παραμορφωμένες.
Εάν δεν επιδιορθωθεί εγκαίρως, η αυλάκωση σιδηροτροχιών μπορεί να μειώσει σοβαρά τη μακροζωία των σιδηροδρομικών γραμμών και να απαιτήσει την αντικατάστασή τους νωρίτερα. Ως προληπτικό μέτρο, οι μύλοι σιδηροτροχιών χρησιμοποιούνται σε γραμμές τακτικά ακόμη και πριν από την αυλάκωση των σιδηροτροχιών. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για διαδρομές που χρησιμοποιούν συχνά βαριά εμπορευματικά τρένα.
Πώς επισκευάζουν οι σιδηροδρομικοί μύλοι τις γραμμές του τρένου;
Οι μύλοι ράγας έχουν τροχούς λείανσης τοποθετημένους στο κάτω μέρος που τους επιτρέπουν να επιδιορθώνουν τις παραμορφώσεις της τροχιάς. Μπορεί να υπάρχουν 100 ή περισσότεροι τέτοιοι τροχοί, ρυθμισμένοι σε συγκεκριμένες γωνίες, για να αλέθουν τους σιδηροδρόμους όπως απαιτείται. Αυτή η διαδικασία επαναφέρει τις γραμμές στο σωστό προφίλ για ομαλές βόλτες. Ενώ το κάνει αυτό, παράγει μια αναταραχή σπινθήρων στο σιδηρόδρομο.
Υπάρχει μια νέα εναλλακτική λύση στην παραδοσιακή λείανση σιδηροτροχιών που ονομάζεται λείανση σιδηροτροχιών υψηλής ταχύτητας (HSG). Το αποτέλεσμα λείανσης δεν είναι τόσο υψηλό όσο ο προκάτοχός του, αλλά είναι πολύ πιο γρήγορο. Η HSG μπορεί να αλέσει σιδηροδρόμους με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα ή 60 μίλια/ώρα, επιτρέποντας τη γρήγορη συντήρηση της γραμμής χωρίς να διακόπτει τυχόν προγραμματισμένες διαδρομές. Αυτή η νέα μέθοδος επιταχύνεται σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία.
Λοιπόν, τώρα ξέρετε τον σκοπό αυτών των παράξενων τρένων που δημιουργούν σπινθήρες όταν τρέχουν.
fossbytes.com
sidirodromikanea.blogspot.com