Αφάνταστο… όνειρο έμοιαζε αρκετά χρόνια πριν, ωστόσο, θέμα λίγου χρόνου είναι πλέον, οι υπογραφές για το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος της ΕΡΓΟΣΕ. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά και όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, απομένουν κάποιες τελευταίες τυπικές διαδικασίες προκειμένου να πραγματοποιηθεί η τελετή των υπογραφών.
Ρεπορτάζ Ηλ. Κουτσερής
Η σύμβαση έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έχει παρουσιαστεί από τη Βουλή. Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έδωσε έκπτωση 37,19% στον διαγωνισμό της 1ης Φεβρουαρίου 2021. Είναι το πρώτο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο που ξεκινά την τρέχουσα δεκαετία και αφορά μάλιστα μια περιφερειακή γραμμή μεγάλης αξίας.
Το αρχικό κόστος του έργου ήταν με ΦΠΑ 82,89 εκατ. ευρώ (66,84 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Τα έργα έχει εκτιμηθεί ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες και αν δεν έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής, η γραμμή θα μπορέσει να ηλεκτριστεί το 2025. Το έργο αναβάθμισης με ETCS, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ/ώρα.
Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις, εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά, ενώ ανοίγει ο δρόμος για την προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου-Θεσσαλονίκης που θα μπορεί να διεξάγεται σε περίπου 100 λεπτά».
Το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση έργου
Συνοπτικά, το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση έργου αφορά:
— στην κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, στο τμήμα από την Χ.Θ. 49+184 (πριν από την είσοδο του Σ.Σ. Λατομείου) έως τη Χ.Θ. 59+677 (είσοδος Σ.Σ. Βόλου), προς αντικατάσταση της υπάρχουσας μη λειτουργούσας, μετρικού ή μεικτού εύρους, γραμμής στο ίδιο τμήμα,
— στην πλήρη κατασκευή του συστήματος ηλεκτροκίνησης, που περιλαμβάνει:
– την εναέρια γραμμή επαφής τύπου trolley για 25 kV, 50 Hz και για ταχύτητα μελέτης συστήματος ηλεκτροκίνησης 100 km/h, τις προβλεπόμενες προστασίες καθώς και τον εξοπλισμό για τον τμηματισμό και υποτμηματισμό της, στην μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος, μέσω της νέας παραλλαγής από την Χ.Θ. 49+184 έως τη Χ.Θ. 59+677
– τον Υ/Σ ισχύος έλξης Ριζόμυλου 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA
– το σύστημα τηλεδιοίκησης – τηλεελέγχου της ηλεκτροκίνησης (SCADA) και την ένταξή του στο υφιστάμενο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης,
— στην κατασκευή σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS baseline 3 (x=1)
— στην κατασκευή της δομημένης καλωδίωσης, για την κάλυψη των τηλεπικοινωνιακών αναγκών κατά τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής,
— στην ανακαίνιση – τακτοποίηση μέρους των γραμμών και αλλαγών στους Σ. Στ. Χάλκης, Μελίας, Κυψέλης, Αρμενίου και Βελεστίνου,
— στην προσαρμογή κτιρίων στους Σ. Στ. Χάλκης, Μελίας, Κυψέλης, Αρμενίου, Βελεστίνου, Λατομείου και Βόλου, για την κατασκευή τεχνικών δωματίων,
— στην κατασκευή νέας στάσης για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ., από τη Χ.Θ. 54+480 έως τη Χ.Θ. 54+600 της νέας παραλλαγής, για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων της ΒΙ.ΠΕ.,
— στην κατασκευή δίδυμου οχετού διαστάσεων 2×5μx3μ στην Χ.Θ. 55+422 σε αντικατάσταση υφιστάμενης γέφυρας, αποτελούμενης από απλό μεταλλικό ζεύγμα,
— σε λοιπές εργασίες που αφορούν σε έργα πολ. μηχ. μικρής κλίμακας, στους σταθμούς και την ανοικτή γραμμή (στραγγιστήρια, τάφροι συνεχείας, οχετοί, βαθμιδωτά ρείθρα και το δίκτυο αποστράγγισης του Σταθμού Λατομείου),
— στην αποκατάσταση του παράπλευρου οδικού δικτύου,
— σε λοιπές εργασίες μικρής κλίμακας που αφορούν σε Η/Μ εγκαταστάσεις (π.χ. φωτισμοί, γειώσεις αποβαθρών κ.λπ.) στους σταθμούς,
— στην παροχή ανταλλακτικών για τα συστήματα σηματοδότησης – ηλεκτροκίνησης – τηλεπικοινωνιών,
— στην επαλήθευση CE του υποσυστήματος «υποδομή», για τη νέα παραλλαγή από την Χ.Θ. 49+184 (πριν από την είσοδο του Σ.Σ. Λατομείου) έως τη Χ.Θ. 59+677 (είσοδος Σ.Σ. Βόλου),
— στην επαλήθευση CE των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «έλεγχος – χειρισμός και σηματοδότηση», για το σύνολο της γραμμής Λάρισα – Βόλος,
— στην υποβολή τεχνικών φακέλων που θα συνοδεύουν τις ως άνω επαληθεύσεις, βάσει των οποίων η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ.) θα χορηγήσει την έγκριση θέσης σε λειτουργία των σχετικών υποσυστημάτων. Ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παράσχει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματική πληροφορία τού ζητηθεί ή και να συμπληρώσει τους υποβληθέντες φακέλους, αν απαιτηθεί από τη Ρ.Α.Σ., χωρίς πρόσθετο κόστος.
magnesianews.gr
sidirodromikanea.blogspot.com