Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2022

Το τρένο θα σφυρίξει από Κάτω Αχαΐα για Πύργο – Το χρονοδιάγραμμα του έργου

Το αίτημα της χρηματοδότησης του έργου που αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση Κάτω Αχαΐα μέχρι Πύργο, εκτιμάταί ότι θα φθάσει τα 50 εκ. ευρώ, αντί μελέτης κατασκευής, που ήδη υπάρχει και ανεβάζει το κόστος στα 150 εκ. ευρώ

Δημήτρης Τριανταφυλλόπουλος

Ο ΟΣΕ, κεντρικά, σχεδιάζει την ανάπτυξη του μετρικού δικτύου στην Πελοπόννησο, με πρόβλεψη και για τη δρομολόγηση τρένων, κυρίως για εσωτερικό τουρισμό.

Η στόχευση αφορά στο ανενεργό τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής από Κάτω Αχαΐα μέχρι Πύργο, με το αίτημα χρηματοδότησης να φτάνει στα 50 εκατ. ευρώ, αντί μελέτης κατασκευής, που ήδη υπάρχει και ανεβάζει το κόστος στα 150 εκατ. €.

Η μείωση του κονδυλίου που απαιτείται – που μέχρι το καλοκαίρι μπορεί να επιφέρει ακόμα και δημοπράτηση του έργου – από την πρόβλεψη αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής κι αν κάποτε διασυνδεθεί την ηλεκτροκίνητη στο Λιμάνι της Πάτρας, τότε να περάσει από το ήδη βελτιωμένο δίκτυο.

Η γραμμή Αχαγιάς προς την πρωτεύουσα της Ηλείας και την Αρχαία Ολυμπία θα μπορούσε να γίνει μέσα σε 2 χρόνια ή και σε λιγότερο χρονικό διάστημα και τοποθετείται μέσα στο 2024, παράλληλα και με την προβλεπόμενη παράδοση του μεγαλύτερου οδικού τμήματος του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πατρών.

Τα έργα θα έχουν συνολικό μήκος 78 χλμ. με 113 μικρά και μεγάλα έργα, αλλά 14 Στάσεις, σε Κάτω Αχαΐα, Σαγέικα, Λάππα, Βάρδα, Κουρτέση, Λεχαινά, Ανδραβίδα, Καβάσιλα, Γαστούνη, Αμπελόκαμπο, Αμαλιάδα, Προφήτη Ηλία, Σκουροχώρι και Πύργο.

pelop.gr
sidirodromikanea.blogspot.com