Οι σιδηρόδρομοι είναι συχνά η ραχοκοκαλιά των ταξιδιών σε οποιαδήποτε χώρα. Σήμερα, το μέλλον τους δεν εξαρτάται μόνο από τη φυσική υποδομή στην οποία λειτουργούν, αλλά και από αξιόπιστη κρίσιμη ευρυζωνική συνδεσιμότητα κινητής τηλεφωνίας για τη δημιουργία λύσεων για ταχύτερα, ασφαλέστερα και πιο οικολογικά ταξίδια. Ως εκ τούτου, ο τομέας των σιδηροδρομικών μεταφορών διερευνά ολοένα και περισσότερο την ψηφιοποίηση για να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών, να αυξήσει την αποτελεσματικότητα στις καθημερινές του λειτουργίες και να διατηρήσει την ασφάλεια του δικτύου και την ακεραιότητα των δεδομένων.
Του Κρίστιαν Λεόν
Επικεφαλής Δικτύων & Διαχειριζόμενων Υπηρεσιών, Ευρώπη και Λατινική Αμερική
Τι είναι το FRMCS;
Το Future Railway Mobile Communications System (FRMCS) είναι ένα νέο πλαίσιο που βασίζεται στο 5G, που επιτρέπει στους σιδηροδρομικούς φορείς να εκσυγχρονίσουν τις υπηρεσίες τρένων και να βοηθήσουν να παραμείνουν σε τροχιά επιτυχίας. Η ψηφιοποίηση πυροδοτεί την καινοτομία στα δίκτυα 5G και τις περιπτώσεις χρήσης σε κάθε κλάδο του κλάδου. Η μετάβαση στην πιο πρόσφατη τεχνολογία θα επιτρέψει στη σιδηροδρομική βιομηχανία να επωφεληθεί από την ανταγωνιστικότητα κόστους του παγκόσμιου τοπίου 5G και των προτύπων 3GPP. Το FRMCS θα βασίζεται σε αποκλειστικές ζώνες 5G για τους σιδηροδρόμους, ωστόσο, προς το παρόν, η ποσότητα του φάσματος που αφιερώνεται σε αυτό δεν είναι επαρκής για τις ανάγκες των σύγχρονων σιδηροδρόμων.
Οι περισσότερες εφαρμογές του FRMCS, για παράδειγμα κρίσιμες επικοινωνίες βίντεο, απαιτούν αυξημένες ποσότητες φάσματος για να παραδώσουν τα αποτελέσματά τους. Έχοντας αυτό κατά νου, είναι απαραίτητο να εξετάσουμε ποιες εναλλακτικές μπορεί να υπάρχουν για να διασφαλιστούν αποτελεσματικές λύσεις.
Μια βιώσιμη επιλογή είναι η δημιουργία υβριδικών δικτύων με δυνατότητες κοπής δικτύου 5G, που θα επιτρέψουν στους CSP να συμπληρώσουν τη χωρητικότητα που απαιτείται από τους σιδηροδρόμους για τις εφαρμογές τους πάνω από το αποκλειστικό φάσμα.
Ενεργοποιώντας την κοινή χρήση RAN (δηλαδή μοιράζοντας το φάσμα τους με τον σιδηροδρομικό φορέα) ο πάροχος υπηρεσιών μπορεί να συμπληρώσει τη χρήση του εμπορικού του δικτύου με σιδηροδρομικές εφαρμογές και να δημιουργήσει ένα υβριδικό δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι το εμπορικό δίκτυο του παρόχου υπηρεσιών θα παρέχει αρκετή κάλυψη και χωρητικότητα κατά μήκος της διαδρομής για την παροχή προηγμένων υπηρεσιών – συμπεριλαμβανομένης της υπηρεσίας 5G για τους επιβάτες, είτε μέσω ραδιοκάλυψης από έξω είτε μέσω αναδιανομής εντός τρένου μέσω WiFi.
Με την προσθήκη Δικτύου 5G και κοπής RAN σε αυτό το υβριδικό δίκτυο, ο CSP μπορεί να παρέχει εγγυημένες Συμφωνίες Επιπέδου Κρίσιμων Υπηρεσιών, ακόμη και σε συνθήκες υψηλού φορτίου.
Ο ρόλος του επιχειρηματικού μοντέλου
Η μετάβαση από τα παλαιού τύπου συστήματα σιδηροδρομικών επικοινωνιών στο FRMCS δεν είναι μόνο τεχνολογική, αλλά το επιχειρηματικό μοντέλο που χρησιμοποιείται είναι επίσης το κλειδί της επιτυχίας. Για να αξιοποιηθεί στο έπακρο το τεχνολογικό δυναμικό, το επιχειρηματικό μοντέλο που εφαρμόζεται πρέπει να απαντά σε ερωτήματα όπως: ποιος θα δημιουργήσει το δίκτυο; Ποιες είναι οι επιλογές κοινής χρήσης με εμπορικά δίκτυα; Πόσο εμπλέκονται οι διαχειριστές σιδηροδρομικής υποδομής στον ορισμό των περιπτώσεων χρήσης; Ποιο είναι το οικονομικό μοντέλο και η δομή του συμβολαίου; Ποιο είναι το λειτουργικό μοντέλο – εσωτερικό έναντι εξωτερικής ανάθεσης;
Ένας που αλλάζει το παιχνίδι
Το FRMCS θα είναι ζωτικής σημασίας όσον αφορά τους σιδηροδρόμους, καθώς η ίδια τεχνολογία μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο λειτουργικές εφαρμογές, όσο και προηγμένες απαιτήσεις των καταναλωτών, όπως ροή βίντεο, βιντεοκλήσεις ή παιχνίδια – όλα αυτά ενώ ένα τρένο κινείται με ταχύτητα έως και 500 χλμ./ώρα. Λύσεις όπως το Ericsson 5G Slicing διευκολύνουν συγκεκριμένες περιπτώσεις χρήσης για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των κρίσιμων επικοινωνιών αποστολής, του IoT για σιδηροδρομικές μεταφορές επί του οχήματος και του συστήματος τηλεμετρίας και της συνδεσιμότητας επιβατών. Το FRMCS θα επιτρέψει επίσης περαιτέρω ψηφιοποίηση, επιτρέποντας εφαρμογές που βασίζονται στο 5G, όπως η αυτόματη λειτουργία τρένων και το ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας με την απαραίτητη υψηλή απόδοση, αξιοπιστία και ασφάλεια.
Τα επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα βασίζονται σε σχέσεις win-win μεταξύ όλων των μερών και αυτή η σχέση είναι ιδιαίτερα γόνιμη όταν όλοι οι παράγοντες έχουν λόγους να εξασφαλίσουν την επιτυχή υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών FRMCS. Οι πάροχοι σιδηροδρομικής υποδομής και οι CSP πρέπει να ξεκινήσουν τη συνεργασία στην πρώιμη φάση, διερευνώντας τόσο τη νέα τεχνολογία όσο και το επιχειρηματικό μοντέλο.
Με περισσότερα από 145 χρόνια εμπειρίας στον κόσμο της συνδεσιμότητας, η Ericsson έχει δεσμευτεί να φέρει την καινοτομία αιχμής των τηλεπικοινωνιών σε άλλους κλάδους - σήμερα και για τις επόμενες δεκαετίες.
ericsson.com
sidirodromikanea.blogspot.com