Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2022

«Τουριστική αξιοποίηση παλαιός σιδηροδρομικής γραμμής Λιανοκλάδι - Μπράλος»


Την τουριστική αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Λιανοκλάδι – Μπράλου ζητά με ερώτηση που κατέθεσε προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο Βουλευτής Λάρισας κ. Κυριάκος Βελόπουλος.

Στην ερώτησή του ο βουλευτής αναφέρει:

Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,

Συμφώνα με πληροφορίες κατοίκων Φθιώτιδας, τον Μάρτιο του 2021 δημοσιεύτηκαν στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο άρθρα σχετικά με την απόφαση του ΟΣΕ, η οποία θα καθόριζε το πλαίσιο της χρήσης της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας - Αμφίκλειας - Μπράλου - Λιανοκλαδίου και επιπρόσθετα ότι θα ακολουθούσε η σχετική απόφαση του Υ.Υπ.Μετ. για τη λειτουργία της ως τοπική και τουριστική γραμμή. Άλλωστε, η εν λόγω επαναλειτουργία της για τους αναφερόμενους σκοπούς ήταν ένα αίτημα της τοπικής κοινωνίας που η υλοποίηση θα προσέδιδε πολλαπλά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή. Ωστόσο, πρόσφατα ανακοινώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ότι τα δρομολόγια στην παλαιά γραμμή θα διεξάγονταν με λεωφορεία αντί με τον σιδηρόδρομο, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα αν τείνει η αναφερόμενη σιδηροδρομική σύνδεση, μέσω της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής, να καταργηθεί. Ως γνωστόν, η παλαιά Σιδηροδρομική Γραμμή Τιθορέας - Μπράλου - Λιανοκλαδίου, ως δευτερεύουσα πια γραμμή της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών - Λιανοκλαδίου, λειτούργησε από το 1908 έως τον Φεβρουάριο του 2018 και ετέθη εκ νέου σε υπηρεσία τον Ιούλιο του 2018. Επιπροσθέτως και λαμβάνοντας υπόψη ότι τμήμα της αναφερόμενης παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής είναι η γραμμή Λιανοκλάδι - Μπράλος, επί του οποίου τμήματος βρίσκονται οι σημαντικές και αγέρωχες, ως κατασκευαστικά σιδηροδρομικά μνημεία, γέφυρες του Γοργοποτάμου, του Ασωπού και της Παπαδιάς και με δεδομένο τις φυσικές ομορφιές του φαραγγιού του Ασωπού και των θρύλων και της ιστορίας αυτών και γενικότερα της περιοχής, διαφαίνεται ότι είναι αναγκαία η καθιέρωση μιας αποκλειστικά τουριστικής σιδηροδρομικής γραμμής - ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες - στα πρότυπα κατά κάποιον τρόπο του Πηλίου ή των Καλαβρύτων. Αυτή θα αξιοποιούσε και θα προέβαλλε τουριστικά περαιτέρω τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς σύνδεσης της προτεινόμενης γραμμής, καθώς και τα ίδια τα χωριά μετακινώντας επισκέπτες από και προς το Λιανοκλάδι και αντίστροφα.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1. Προτίθεστε να μας ενημερώσετε του λόγους που οδήγησαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να αντικαταστήσει, έστω και προσωρινά, την αυτοκινητάμαξα με λεωφορεία και έως πότε θα ισχύσει η εν λόγω αντικατάσταση;

2. Διατίθεστε να μελετήσετε το ενδεχόμενο ως σχεδιασμός αρχικά και έπειτα ως υλοποίηση της καθιέρωσης αποκλειστικά τουριστικής - ψυχαγωγικής - εκπαιδευτικής σιδηροδρομικής σύνδεσης Λιανοκλαδίου - Μπράλου με προοπτική την περαιτέρω αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, μέσω της αξιοποίησής της τουριστικά;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ