Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022

Νέα Υόρκη: Ποιες διαδρομές τρένου επέστεψαν στην κανονικότητα


ΦΩΤ. ΑΡΧΕΙΟΥ: Επιβάτες με μάσκες σε βαγόνι στην υπόγειο της Νέας Υόρκης, στις 17 Μαρτίου, 2020.(AP Photo/John Minchillo)

Ο ήλιος ανατέλλει στην πόλη της Νέας Υόρκης και σε έναν σταθμό του μετρό του Κουίνς η καθημερινότητα μοιάζει με τον παλιό της εαυτό: Χιλιάδες άνθρωποι στοιβάζονται σε μια υπαίθρια πλατφόρμα πάνω από μια πολυσύχναστη γειτονιά, περιμένοντας στο κρύο το τρένο σε ώρα αιχμής.

Ωρες αργότερα, καθώς πέφτει το σκοτάδι, ξεκινά μια άλλη ώρα αιχμής. Αλλά αυτό, σε έναν πρώην ταραχώδη σταθμό του μετρό στο Κάτω Μανχάταν, γίνεται αισθητό τελείως διαφορετικά. Σε μια γειτονιά γεμάτη κτίρια γραφείων, ένα άλλοτε αξιόπιστο ρεύμα επιβατών εργαζομένων έχει αραιώσει στο ελάχιστο. Καθώς φτάνουν τα τρένα, δεν είναι δύσκολο να βρεις θέση.

Σχεδόν δύο χρόνια αφότου ο κορωνοϊός έπληξε τη Νέα Υόρκη, προκαλώντας ουσιαστική εγκατάλειψη του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού δικτύου της χώρας, οι επιβάτες επέστρεψαν σιγά σιγά στο μετρό με ένα ανομοιόμορφο μοτίβο που υπογραμμίζει το οικονομικό χάσμα στην καρδιά της άστατης ανάκαμψης της πόλης.

Οι σταθμοί σε περιοχές με χαμηλό εισόδημα στο Μπρούκλιν, το Κουίνς και το Ανω Μανχάταν, όπου οι κάτοικοι είναι λιγότερο πιθανό να μπορούν να εργάζονται από το σπίτι και συνήθως εξαρτώνται περισσότερο από τη δημόσια συγκοινωνία, έχουν ανακάμψει πολύ πιο γρήγορα από τους σταθμούς σε τμήματα του Μανχάταν που είναι γεμάτα γραφεία, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που κάποτε ήταν οι πιο πολυσύχναστες στο σύστημα, όπου πολλοί εργαζόμενοι εξακολουθούν να μπορούν ακόμη να εργάζονται εξ αποστάσεως.

Τα προβλήματα στο μετρό έχουν επιδεινωθεί από την άφιξη της ταχέως διαδεδομένης παραλλαγής Ομικρον, η οποία ανέτρεψε την ανάκαμψη που σημειωνόταν εδώ και μήνες. Το σύστημα αντιμετωπίζει επίσης φόβους για το έγκλημα και τη δημόσια ασφάλεια, οι οποίοι ενισχύθηκαν αφότου μια γυναίκα σπρώχτηκε και σκοτώθηκε μπροστά σε ένα τρένο το Σάββατο από έναν 61χρονο άνδρα στον σταθμό Tάιμς Σκουέαρ.

Μετά από μείωση κατά 90% την άνοιξη του 2020, η επιβατική κίνηση του μετρό τις καθημερινές τον Νοέμβριο είχε φτάσει περίπου το 56% των προπανδημικών επιπέδων, με 3,1 εκατομμύρια επιβάτες κατά μέσο όρο ημερησίως, σύμφωνα με τη Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών, που λειτουργεί το σύστημα.

Ομως, με την παραλλαγή Ομικρον να αρρωσταίνει τόσους πολλούς εργαζόμενους, οι υπάλληλοι του τρένου ανέστειλαν τις υπηρεσίες σε ορισμένες γραμμές και τις μείωσαν σε άλλες. Καθώς αυξήθηκαν τα κρούσματα ιού, οι επιβάτες που μπορούσαν να αποφύγουν τη δημόσια συγκοινωνία το έκαναν και τα επίπεδα επιβατών μειώθηκαν στην αρχή του τρέχοντος έτους σε περίπου 40%.

Η πτώση στην επιβατική κίνηση αντικατοπτρίζει την κεντρική πρόκληση που αντιμετωπίζει το μετρό, μια ζωτικής σημασίας σανίδα σωτηρίας που συνδέεται με την Οικονομία της Νέας Υόρκης.

.ekirikas.com
sidirodromikanea.blogspot.com