Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2022

Οι Ιταλικοί σιδηρόδρομοι αξιοποιούν τον σιδηρόδρομο σε διαχρονικές διαδρομές.


Περίπου 100.000 ταξιδιώτες το 2019 (έτος πριν από την Covid) επέλεξαν να ταξιδέψουν με τρένα μουσειακά. Από το Πιεμόντε προς τη Σικελία υπάρχουν έντεκα διαθέσιμα δρομολόγια σήμερα και την άνοιξη θα προστεθεί το Chivasso-Asti. Το Ίδρυμα FS, που δημιουργήθηκε για την προστασία της ιστορικής κληρονομιάς των Κρατικών Σιδηροδρόμων, είναι υπεύθυνο για το έργο. Και η φόρμουλα τρένο + ποδήλατο είναι ενεργή

από τη Lorenza Cerbini

Η τελευταία άφιξη είναι το "Ferrovia delle Langhe, Roero and Monferrato" στο τμήμα Alba-Neive της γραμμής Alessandria-Cavallermaggiore. Εγκαινιάστηκε στις 27 Νοεμβρίου 2021 μετά από έντεκα χρόνια εγκατάλειψη. Παλιοί αχρηστευμένοι σιδηρόδρομοι, ατμομηχανές (κάρβουνο, ντίζελ ή ηλεκτρικές), vintage νηοπομπές με τα ξεχωριστά βαγόνια τους, επιστρέφουν στη δουλειά και γίνονται πόρος για τη χώρα.


Μεταφέρουν τουρίστες που γοητεύονται από αυτή τη ρετρό εμφάνιση. Είναι η «Διαχρονικό κομμάτια» του έργου του Ιδρύματος FS του του Italiane ομάδας FS . Το 2019 (προ του Covid), οι επιβάτες που μεταφέρθηκαν σε ιστορικά τρένα ήταν πάνω από 100.000, το 2021 το εξάμηνο (περίοδος Ιουνίου - Δεκεμβρίου) με δυναμικότητα 70% και μείωση κυκλοφορίας (λόγω πανδημίας και συνακόλουθων μέτρων). Τα ιστορικά τρένα κυκλοφορούν όλο το χρόνο, ακόμα και το χειμώνα. Υπάρχουν έντεκα διαθέσιμα δρομολόγια σήμερα και μέρος του Chivasso-Asti, το οποίο δεν χρησιμοποιείται από το 2012, θα προστεθεί επίσης μέχρι την ερχόμενη άνοιξη . Το 2023, το πρώτο πολυτελές τρένο Orient Express θα φτάσει στη φόρμουλα "La Dolce Vita" . Θα διασχίσει 14 ιταλικές περιοχές και 3 διεθνείς προορισμούς για να συνδέσει τη Ρώμη με το Παρίσι, την Κωνσταντινούπολη και το Σπλιτ.καρουζέλ σκιών

Τα ιστορικά τρένα είναι ένα παράδειγμα ανθεκτικότητας , η αντίθεση των σύγχρονων μέσων που βασίζονται αποκλειστικά στην ταχύτητα. Ταξιδεύετε με μέτριους ρυθμούς, αφιερώνοντας χρόνο για να θαυμάσετε το τοπίο και να σταματήσετε σε μικρούς σταθμούς, ακόμα και στα βουνά. Η καινοτομία της επόμενης σεζόν θα είναι ο συνδυασμός ιστορικού τρένου + ποδήλατο . «Το FS Foundation έχει σκεφτεί τους λάτρεις της ποδηλασίας, να εξοπλίσει παλιές αποσκευές και ταχυδρομικά κουτιά με ειδικές σχάρες για τη μεταφορά ποδηλάτων, επιτρέποντάς σας έτσι να φτάσετε στους πιο όμορφους ποδηλατόδρομους ακριβώς έξω από τους σταθμούς. Ένα πρωτότυπο βιώσιμης και ολοκληρωμένης κινητικότητας, πραγματικά αργή , που ενισχύει πλήρως τα μονοπάτια της Ιταλίας μας», λέει ο Luigi Cantamessa , Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος FS.


Τρένο κατάλληλο για ... ποδήλατα

Στην πράξη, οι ίδιοι οι τεχνικοί του Ιδρύματος FS έχουν εγκαταστήσει σύγχρονες σχάρες ικανές να χωρέσουν 400 ποδήλατα σε δώδεκα παλιές άμαξες , δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους πιο περίεργους (και ακόμη και απαιτητικούς) ποδηλάτες να φτάσουν σε ασυνήθιστους προορισμούς. Οι περιοχές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία είναι το Πιεμόντε (τουριστικές γραμμές), η Λομβαρδία (Le vie dei Laghi), η Friuli-Venezia Giulia (Pedemontana), η Τοσκάνη (Asciano - Monte Antico και Porrettana), το Abruzzo (Trans-Siberian) και η Σικελία (Ferrovia). dei Templi και Tour of the Baroque). Στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι ο εξοπλισμός του 90% των αποσκευών και των ταχυδρομικών κιβωτίων, συνολικά29 οχήματα για περίπου 1.200 θέσεις ποδηλάτων . «Το FS Foundation στοχεύει επίσης να δημιουργήσει συνεργασίες με εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων και ηλεκτρονικών ποδηλάτων για μια νέα υπηρεσία απευθείας στο τρένο», λέει η Cantamessa.

Πώς να κάνετε κράτηση για ταξίδια

Το Ίδρυμα FS Italiane, το οποίο ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2013, έχει ως αποστολή τη διαχείριση της ιστορικής κληρονομιάς των κρατικών σιδηροδρόμων. Υπάρχουν διαθέσιμα 400 ιστορικά οχήματα (κάρβουνο, ντίζελ και ηλεκτρικές ατμομηχανές). Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει επίσης αρχειακές συλλογές, βιβλιοθηκονόμοι, τα μουσεία της Pietrarsa και Τεργέστης Campo Marzio . Μπορείτε να κάνετε κράτηση για ταξίδια μέσω του πρακτορείου ή στον ιστότοπο του FS Foundation (όπου δημοσιεύονται ημερολόγια και εκδηλώσεις και είναι γεμάτο ιστορικές σημειώσεις για τις επιμέρους διαδρομές) μέσω των καναλιών πώλησης της Trenitalia (ιστότοπος, εκδοτήρια εισιτηρίων και αυτοεξυπηρέτηση στο σταθμό) . Ενα παράδειγμα? The Parks Railway, ή Trans-Siberian της Ιταλίας, μια από τις πιο δημοφιλείς διαδρομές, διασχίζει το Abruzzo από τη Sulmona στο Alto Sangro. Ταξιδεύετε σε ένα τρένο με ντίζελ ατμομηχανή και βαγόνια της δεκαετίας του 1930. Διατίθεται υπηρεσία ποδηλάτου και αποσκευών. Το εισιτήριο είναι 40 ευρώ για ενήλικες και 30 ευρώ για παιδιά έως 12 ετών για μετ' επιστροφής. Είναι δυνατή η στάση για το Σαββατοκύριακο με τρένο + διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο ή B&B. Ένας διαφορετικός τρόπος για να ανακαλύψετε την Ιταλία.

Παρακάτω είναι όλα τα διαθέσιμα δρομολόγια για τη σεζόν 2022.

1. Ο σιδηρόδρομος Sebino μεταξύ Palazzolo sull'Oglio και Paratico Sarnico: Κατασκευάστηκε μεταξύ 1874 και 1876 από την Società per le Ferrovie dell'Alta Italia για να συνδέσει τις βιομηχανίες σιδήρου και χάλυβα της λίμνης Iseo με τη γραμμή Μιλάνου-Βενετίας και μεταφορά ασβεστόλιθου από τα λατομεία Sebino στη Μπρέσια στο εργοστάσιο τσιμέντου στο Palazzolo. Η γραμμή χωρίζει από το Brescia-Bergamo στο Palazzolo για να προχωρήσει προς τα βόρεια, κατά μήκος της κοιλάδας Oglio έως τη λίμνη Iseo. Η γραμμή διασχίζει το περιφερειακό πάρκο του ποταμού Oglio και περιβάλλει την επικράτεια της Franciacorta.

2. Ο σιδηρόδρομος Val d'Orcia μεταξύ Asciano και Monte Antico: Διασχίζει μια από τις πιο συναρπαστικές περιοχές της Τοσκάνης, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO από το 2004: το τοπίο της Val d'Orcia. Συνδέει τον σταθμό του Asciano (επαρχία της Σιένα) με το Monte Antico (επαρχία του Grosseto). Η γραμμή υπέστη σοβαρές ζημιές κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, γεγονός που την έκανε να κλείσει για μερικά χρόνια. Ανάμεσα στα πιο υποβλητικά μέρη κατά μήκος της διαδρομής, το Αβαείο του Sant'Antimo , κοντά στο σταθμό του Monte Amiata, ένα από τα πιο σημαντικά παραδείγματα ρωμανικού της Τοσκάνης.

3. Το Υπερσιβηρικό της Ιταλίας - Σιδηρόδρομος των Πάρκων μεταξύ Sulmona και Carpinone: Διασχίζει τα δάση του Εθνικού Πάρκου Majella και τα οροπέδια του Abruzzo και αναπτύσσεται για μεγάλη έκταση πάνω από 1.000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, αγγίζοντας πλαγιές έως και 28% (από 328 μέτρα στη Sulmona έως 1.268 μέτρα στο σταθμό Rivisondoli-Pescocostanzo).

4. Ο σιδηρόδρομος των ναών μεταξύ Agrigento και Porto Empedocle: Συνδέει τον σταθμό του Agrigento Bassa με αυτόν του Porto Empedocle Succursale. Αντιπροσωπεύει τον καλύτερο τρόπο πρόσβασης στην Κοιλάδα των Ναών, που αναγνωρίστηκε από την UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς το 1997 και προστατεύεται, από το 2000, από το Αρχαιολογικό και Τοπικό Πάρκο της Κοιλάδας των Ναών στο Αγκριτζέντο. Είναι το τελευταίο τμήμα της ενεργής γραμμής Palermo-Agrigento. Λίγο περισσότερο από 5 χιλιόμετρα από την εκκίνηση βρίσκεται η στάση Tempio di Vulcano , μπροστά από τον ομώνυμο ναό.

5. Σιδηρόδρομος Valsesia μεταξύ Novara και Varallo Sesia: Η κατασκευή ξεκίνησε το 1881 και το πρώτο τμήμα, περίπου 26 χιλιόμετρα μεταξύ Vignale και Romagnano Sesia, εγκαινιάστηκε το 1883. Η γραμμή χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την κυκλοφορία ιστορικών και τουριστικών τρένων. Στο σταθμό Varallo υπάρχει ο πρώτος πυρήνας του Μουσείου Σιδηροδρόμων Valsesiano , όπου μπορείτε να θαυμάσετε τις υδραυλικές στήλες για τον ανεφοδιασμό των ατμοσυρμών, τον γερανό για τη φόρτωση και εκφόρτωση εμπορευμάτων και την περιστρεφόμενη πλατφόρμα για τις ατμομηχανές.

6. Ο σιδηρόδρομος Tanaro μεταξύ Ceva και Ormea: Το πρώτο τμήμα ενεργοποιήθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 1889 από το Ceva έως την Priola και το τελευταίο έφτασε στην Ορμέα στις 15 Φεβρουαρίου 1893. Από το 2016, μπήκε στο έργο Timeless tracks και επανενεργοποιήθηκε στην τουριστική επιχείρηση . Τον Αύγουστο του 2017, η γραμμή συμπεριλήφθηκε επίσημα στους Τουριστικούς Σιδηροδρόμους της Ιταλίας.

7. Ο σιδηρόδρομος Irpinia μεταξύ Avellino και Rocchetta: μια υπέροχη διαδρομή βυθισμένη για 118 χιλιόμετρα στο πράσινο, ξεκινώντας από το Benevento και το Avellino μέχρι την καρδιά της Irpinia. Είναι η κύρια εσωτερική γραμμή της Καμπανίας, ένα έργο μηχανικής που κατασκευάστηκε για να διασχίσει τα Απέννινα. Υπέστη ζημιές από βομβαρδισμούς κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και από τον σεισμό στην Ιρπίνια το 1980. Το 2016, το Ίδρυμα FS άνοιξε εκ νέου ένα τμήμα της γραμμής μεταξύ Rocchetta Sant'Antonio - Λακεδονία και Conza-Andretta-Cairano για τουριστικούς σκοπούς, ενώ τον Μάιο Το 2018 εγκαινιάστηκε η επαναλειτουργία ολόκληρης της διαδρομής.

8. Ο σιδηρόδρομος Sannio μεταξύ Benevento και Bosco Redole που συνδέει την Καμπανία και τη Molise: Το πρώτο τμήμα μεταξύ Benevento και Pietrelcina εγκαινιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1881 και δύο χρόνια αργότερα, με την ολοκλήρωση της διαδρομής, ξεκίνησε η υπηρεσία. Οι απευθείας συνδέσεις μεταξύ της Νάπολης και της Pietrelcina ενεργοποιήθηκαν εκ νέου από το Ίδρυμα FS Italiane το 2017.

9. Ο σιδηρόδρομος Pedemontana μεταξύ Sacile-Maniago-Gemona del Friuli: Κατασκευάστηκε σε δύο φάσεις κυρίως για στρατιωτικά συμφέροντα: το πρώτο τμήμα ενεργοποιήθηκε στις 30 Οκτωβρίου 1914. ο δεύτερος τέθηκε σε υπηρεσία στις 28 Οκτωβρίου 1930, στην όγδοη επέτειο της Πορείας στη Ρώμη. Το δρομολόγιο πλαγιάζει τους λόφους, τρέχει κατά μήκος της δεξιάς όχθης του Tagliamento και φτάνει στο Cornino, κοντά στο φυσικό καταφύγιο που περιβάλλει την ομώνυμη λίμνη.

10. Ο σιδηρόδρομος Monferrato μεταξύ Asti, Castagnole delle Lanze και Nizza Monferrato: Η γραμμή Castagnole delle Lanze-Asti-Mortara συμπεριλήφθηκε στο σχέδιο επέκτασης των σιδηροδρόμων το 1865 και εγκαινιάστηκε το 1870. Το τμήμα μεταξύ Castagnole delle Lanze και Nizzato, Nizzafer από την άλλη πλευρά, είναι μέρος της γραμμής Alessandria-Cavaller Maggiore, που ενεργοποιήθηκε το 1865. Το προτεινόμενο τμήμα αγγίζει το Canelli, το σπίτι του αφρώδους οίνου Asti, και το Nizza Monferrato, πρωτεύουσα της Barbera, δύο από τις πέντε περιοχές κρασιού του Πιεμόντε, πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO από τότε 2014. .

11. Το πλάγιο υπο-απέννινομεταξύ Fabriano και Pegola: μήκους 31,6 km, ονομάζεται Subappennina Italica καθώς γεννήθηκε ως μέρος ενός μεγαλύτερου έργου που θα έπρεπε να είχε συνδέσει άμεσα την περιοχή Marche με την περιοχή Romagna με τον τερματικό Sant'Arcangelo di Romagna. Αρχικά σχεδιάστηκε για πολεμικούς σκοπούς. Εγκαινιάστηκε στα τέλη του 1800 και είναι μια από τις παλαιότερες σιδηροδρομικές γραμμές στην Ιταλία. Ο σιδηρόδρομος υπέστη εκτεταμένες ζημιές κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 2013, λόγω κατολίσθησης, η γραμμή διακόπηκε. Στις 26 Σεπτεμβρίου 2021 άνοιξε ξανά για τουριστικούς σκοπούς. Ο σιδηρόδρομος εκτείνεται κατά μήκος της κορυφογραμμής των Απεννίνων διασχίζοντας την κοιλάδα Cesano, ένα από τα πιο συναρπαστικά μέρη στο Marche. Μετά τον σταθμό Fabriano, μετά από διαδρομή 16 περίπου χιλιομέτρων, φτάνετε στο Sassoferrato. Από εδώ η γραμμή παίρνει τη σήραγγα Fontanaldo για να φτάσει στο υψηλότερο σημείο της διαδρομής (430 μέτρα). Συνεχίζοντας προς Monterosso Marche και Bellisio-Solfare, περνά κανείς από το υπέροχο Ιερό τουΗ Madonna del Sasso μέχρι το τέρμα, Πέργκολα. Η κοιλάδα Cesano είναι γεμάτη μονοπάτια για ποδηλασία, πεζοπορία και εκδρομές. Υπάρχουν πολλές περιοχές ενδιαφέροντος όπως, για παράδειγμα, το φαράγγι της Madonna del Sasso, που στεγάζει το Ιερό που χρονολογείται από την εποχή των Λομβαρδών. Στην τοποθεσία Bellisio Solfare μπορείτε να επισκεφθείτε το ορυχείο Cabernardi που αποτελεί μέρος του «Πάρκου του μουσείου εξόρυξης των ορυχείων θείου του Marche».

Εκτός από τις σιδηροδρομικές γραμμές που ανακτήθηκαν στο πλαίσιο του έργου «Timeless Tracks» και αφιερώθηκαν αποκλειστικά στην τουριστική χρήση, τα ιστορικά τρένα κινούνται σε περιφερειακές σιδηροδρομικές γραμμές (όπου τα περιφερειακά τρένα είναι επομένως τακτικά σε λειτουργία). Μεταξύ αυτών.




corriere.it

sidirodromikanea.blogspot.com