Την αποκατάσταση sιδηροδρομικής γέφυρας Εύηνου ποταμού ζητά με επιστολή ο «Όμιλος φίλων σιδηροδρόμου Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας «Χαρίλαος Τρικούπης».
Αναλυτικά:
Αξιότιμοι κύριοι/κυρίες,
Στις 11/12/2021 μετά από σφοδρή κακοκαιρία τα ορμητικά νερά του Εύηνου ποταμού δυστυχώς γκρέμισαν μεγάλο τμήμα της σιδηροδρομικής γέφυρας που υπάρχει δίπλα στο χωριό Ευηνοχώρι. Δυο βάθρα παρασύρθηκαν από την ορμή του ποταμού και το κατάστρωμα της γέφυρας, που στηριζόταν επάνω τους, κατέρρευσε.
Η γέφυρα είναι ιστορικής σημασίας, εφόσον λειτουργεί από το 1891. Μαζί με την σιδηροδρομική γέφυρα
υπέστη σημαντικές ζημιές και η οδική γέφυρα που υπάρχει ακριβώς δίπλα από το 1967, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να διέλθουν οχήματα από αυτή. Σήμερα ο νομός Αιτωλοακαρνανίας ουσιαστικά είναι κομμένος στα δύο καθώς, αν δεν υπήρχε η νέα γέφυρα της Ιόνιας Οδού που κατασκευάστηκε πρόσφατα, θα ήταν αδύνατη οποιαδήποτε συγκοινωνία.
Ελπίζουμε ότι σύντομα θα ξεκινήσουν έργα αποκατάστασης και των δυο γεφυρών, οδικής και σιδηροδρομικής. Θεωρούμε δεδομένη την επισκευή της σιδηροδρομικής γέφυρας καθώς από αυτή διέρχεται η πρόσφατα ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραμμή Κρυονερίου – Μεσολογγίου – Αγρινίου, ενεργό δίκτυο υπό προσωρινή αναστολή κυκλοφορίας.
Επιπλέον από την γέφυρα περνούσε και αγωγός ύδρευσης που τροφοδοτεί με πόσιμο νερό την πόλη του Μεσολογγίου.
Να υπογραμμίσουμε πάλι εδώ ότι συντρέχουν ιστορικοί και πολιτιστικοί λόγοι που επιβάλουν την επισκευή της σιδηροδρομικής γέφυρας: πρόκειται για σημαντικό και σπάνιο αρχιτεκτονικό έργο του 18ου αιώνα ιστορικής σημασίας και αξιόλογο στοιχείο βιομηχανικής κληρονομιάς (ένα από τα λίγα του νομού). Η γέφυρα, μέχρι την κατασκευή της αντίστοιχης οδικής το 1967, ήταν μικτή, δηλαδή εξυπηρετούσε τον σιδηρόδρομο αλλά και αυτοκίνητα στο μικτό κατάστρωμά της.
Εκτός από την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γέφυρας του Ευήνου ποταμού επιβάλλεται πλέον και η αποκατάσταση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής της περιοχής. Είναι υποχρέωση της πολιτείας και των αρμόδιων φορέων να διατηρούν σε λειτουργική κατάσταση έναν σημαντικό συγκοινωνιακό άξονα και μάλιστα πρόσφατα
ανακαινισμένο. Εξάλλου οι σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα (βάσει οδηγιών της Ε.Ε.) έχουν απελευθερωθεί, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ήδη ιδιωτικοί σιδηροδρομικοί φορείς που πραγματοποιούν δρομολόγια, εκτός από την υπό κρατικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε όλη την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο σιδηροδρομικές γραμμές σαν την συγκεκριμένη λειτουργούν ως τοπικοί προαστιακοί σιδηρόδρομοι αλλά και ως μουσειακές και τουριστικές γραμμές που προσελκύουν επισκέπτες στις περιοχές που διέρχονται.
Ως Όμιλος Φίλων του Σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Ελλάδας, «Χαρίλαος Τρικούπης» ζητούμε από τους αρμόδιους φορείς:
• Άμεσο συντονισμό των αρμόδιων υπηρεσιών
• Χρονοδιάγραμμα έργων για την αποκατάσταση των γεφυρών
Σε αναμονή της απάντησής σας, ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την άμεση ανταπόκριση.
Με εκτίμηση,
Ο πρόεδρος του Δ.Σ του Ομίλου Φίλων του Σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Ελλάδας,
«Χαρίλαος Τρικούπης»
Βαγγέλης Πυρπύλης
agrinionews.gr
sidirodromikanea.blogspot.com