Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης
Η «πλούσια»
και «εύρωστη» λοιπόν Γαιαοσέ, αφού (δεν) «αξιοποίησε» ανακατασκευάζοντας, ή πουλώντας τα σε άλλα,
ανά τον κόσμο, σιδηροδρομικά δίκτυα, ή αποχαρακτηρίζοντάς τα με σκοπό να τα
εκποιήσει, εκατοντάδες ή χιλιάδες σιδηροδρομικά οχήματα (https://sidirodromikanea.blogspot.com/2021/12/2022-12-13.html#more), αφού της μειώθηκε η αξία του
τροχαίου της υλικού αρχικά από 1,2 εκ. €, στη συνέχεια σε 503 εκ. € και σύμφωνα
με την τελευταία αποτίμηση, σε 310 εκ. € (από τι αλήθεια; μήπως από την
εγκατάλειψη και την αδιαφορία αξιοποίησης ή συντήρησης πανάκριβου τροχαίου
υλικού;) (https://sidirodromikanea.blogspot.com/2020/10/2019.html), αφού (δεν) «προσέφερε» υπηρεσίες
επιθεώρησης και πιστοποίησης των εργασιών εκτεταμένης συντήρησης 369 μονάδων
σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού το οποίο βρίσκεται σε κακή κατάσταση, ωστόσο
κρίθηκε ότι κατόπιν σημαντικών παρεμβάσεων μπορεί να καταστεί λειτουργικό (https://sidirodromikanea.blogspot.com/2019/10/blog-post_688.html), αφού (δεν) «συντήρησε» και
«διαφύλαξε» τα μηχανήματα έργων με… «θρησκευτική ευλάβεια» (https://sidirodromikanea.blogspot.com/2019/10/blog-post_597.html),
αφού (δεν) «πήρε πίσω» μουσειακό τροχαίο υλικό μεγάλης αξίας του οποίου η
σύμβαση παραχώρησης έχει λήξει από δεκαετίας και βάλε (https://sidirodromikanea.blogspot.com/2019/10/blog-post_343.html
και https://sidirodromikanea.blogspot.com/2019/10/blog-post_733.html)
αφού (δεν)
«απέκλεισε» την αγορά επιπρόσθετου τροχαίου υλικού μιας και υπάρχει υπερπληθώρα
αναξιοποίητου τροχαίου υλικού (over capacity – υπερδιαθεσιμότητα) χαρακτηρίζοντας
μια τέτοια ενέργεια ως «ακριβό χόμπι» (https://sidirodromikanea.blogspot.com/2019/09/2020.html#more)
αφού (δεν)
μας «ενημέρωσε» για τα πορίσματα της μελέτης μετατροπής 17 Rail Busses ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου σε
αμιγώς ηλεκτροκίνητα (https://sidirodromikanea.blogspot.com/2019/01/17-stadler.html), αφού (δεν) «είδαμε» να λειτουργούν
σε ηλεκτροκίνητο δίκτυο οι μικτής (υποτίθεται) χρήσης Δ/Υ μηχανές έλξης ADtranz και Bombardier,
αφού (δεν) «αξιοποιεί» χιλιάδες τετραγωνικά
οικοδομημένων σιδηροδρομικών και άλλων κτηρίων,
αφού (δεν)
«αξιοποιεί» χιλιάδες στρέμματα ακάλυπτης έκτασης
προβαίνει όμως
στην προμήθεια δεκαπέντε (15) σιδηροδρομικών οχημάτων υδρογόνου. Αλήθεια, αυτή
ήταν η ενδεδειγμένη λύση για τις ανάγκες των ελληνικών σιδηροδρόμων; Το
υδρογόνο είναι όντως το φθηνότερο καύσιμο για την «αβρά» Γαιαοσέ; Διαθέτει
εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης υδρογόνου η Γαιαοσέ; Ή μήπως διαθέτει
δίκτυο διακίνησης και διανομής υδρογόνου; Μήπως διαθέτει στα αμαξοστάσιά της
εγκαταστάσεις τροφοδοσίας με υδρογόνο για τους νέους συρμούς; Για αυτόν τον
εξοπλισμό δεν θα απαιτηθούν πρόσθετα σημαντικά έργα μεγάλης δαπάνης; Πότε η
Γαιαοσέ προέβη σε οικονομοτεχνική μελέτη η οποία να προκρίνει ως οικονομικότερη
και βέλτιστη λύση την προμήθεια συρμών υδρογόνου αντί εκείνης μικτών
ηλεκτροκίνητων συρμών για ηλεκτροκίνητο σιδηροδρομικό δίκτυο και με συσσώρευση
ηλεκτρικής ενέργειας σε συσσωρευτές (μπαταρίες) για το μη ηλεκτροδοτούμενο
σιδηροδρομικό δίκτυο; Γιατί αλήθεια η Γαιαοσέ δεν προβαίνει
σε ανακατασκευή / αναβάθμιση των αυτοκινηταμαξών ΜΑΝ2 / 2000 σε μικτούς
ηλεκτροκίνητους / δηζελοκίνητους συρμούς με την προσθήκη μεσαίου βαγονιού
ηλεκτρικής ώθησης «χαμηλού δαπέδου» προκειμένου να καλύπτουν το σιδηροδρομικό
δίκτυο που ηλεκτροδοτείται και εκείνο που βρίσκεται εκτός ηλεκτροκίνησης;
Αλήθεια, τα νέα τρένα υδρογόνου γιατί τα προμηθεύεται η Γαιαοσέ και όχι η εταιρία
που επιφορτίζεται με την εκτέλεση των επιβατικών σιδηροδρομικών δρομολογίων Τρενοσέ;
Η Γαιαοσέ έχει συνάψει ήδη συμβόλαιο / συμφωνία μίσθωσης των νέων συρμών με την
Τρενοσέ ή άλλη σιδηροδρομική εταιρία της Ελλάδας (η οποία όμως δεν φαίνεται μέχρι
και σήμερα να έχει καταθέσει άδεια εκτέλεσης επιβατικών δρομολογίων στη ΡΑΣ) ή
του εξωτερικού και από τη συμφωνία να αποδεικνύεται το συμφέρον και το
επικερδές αυτής της επένδυσης; Πως διασφαλίζεται ότι οι εν λόγω συρμοί
υδρογόνου θα μισθώνονται και οι δεκαπέντε (15) και δεν θα καταλήξουν όλοι ή
κάποιοι από αυτούς να οξειδώνονται στην ύπαιθρο κάτω από τις έντονες καιρικές
συνθήκες (καυτό ήλιο, αέρα, βροχή, υγρασία, χιόνι, παγετό κ.λπ.) όπως συμβαίνει
σήμερα με πλείστα όσα σιδηροδρομικά οχήματα πολύ μεγάλης αξίας αγοράς και
προμήθειας; Αλήθεια, μπορεί να μας πει η Γαιαοσέ σε ποιες σιδηροδρομικές
γραμμές σχεδιάζεται να δρομολογηθούν οι εν λόγω συρμοί, όταν μεγάλο μέρος του
σιδηροδρομικού δικτύου βρίσκεται ήδη υπό ηλεκτροκίνηση, ενώ σχεδιάζεται να
ηλεκτροδοτηθεί στα προσεχή δύο – τρία χρόνια και άλλο πρόσθετο μεγάλο μέρος του
ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου (Λάρισα – Βόλος, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα,
Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Κιάτο – Ρίο – Πάτρα
και αλλού) με δαπάνη εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου εκατοντάδων εκατομμυρίων
€;
Πόσα νέα
δάνεια και νέοι φόροι θα χρειαστούν για την προμήθεια των νέων αυτών συρμών;
Πόσα δάνεια και φόρους καταβάλουν ήδη οι Έλληνες και οι Ελληνίδες για την
επέκταση της ηλεκτροκίνησης σε εκατοντάδες χιλιόμετρα του ελληνικού
σιδηροδρομικού δικτύου; Πόσα δάνεια και φόρους καταβάλουν ήδη οι Έλληνες και οι
Ελληνίδες για να οξειδώνεται και να καταστρέφεται στις μόρτες του ελληνικού
σιδηροδρομικού δικτύου σύγχρονο τροχαίο σιδηροδρομικό υλικό; Πόσα δάνεια και
φόρους κατέβαλαν ήδη οι Έλληνες και οι Ελληνίδες προκειμένου το ελληνικό
δημόσιο να προμηθευτεί μηχανές έλξης «μικτής χρήσης» τις οποίες δεν είδαμε ποτέ
να χρησιμοποιούνται ως «ηλεκτροκίνητες» σε υπό ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικό
δίκτυο; Πόσα δάνεια και φόρους κατέβαλαν ήδη οι Έλληνες και οι Ελληνίδες για
μελέτες μετατροπής δηζελοκίνητων συρμών σε μηδενικών ρύπων ηλεκτροκίνητων
συρμών χωρίς ουδέποτε να δημοσιευθεί το πόρισμά τους;
Σύμφωνα
λοιπόν με όλα τα παραπάνω,
α. συμφωνεί
με την προμήθεια αυτών των 15 συρμών υδρογόνου από τη Γαιαοσέ το Ελληνικό
Κοινοβούλιο;
β. συμφωνεί
με την προμήθεια αυτών των 15 συρμών υδρογόνου από τη Γαιαοσέ το Ελεγκτικό
Συνέδριο;
β. συμφωνούν
με την ως άνω προμήθεια οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες της Ελληνικής
Δικαιοσύνης;
γ. συμφωνούν
ως άνω προμήθεια οι εργαζόμενοι στις ελληνικές σιδηροδρομικές εταιρίες;
δ. συμφωνούν
με την ως άνω προμήθεια οι αναγνώστες των Σιδηροδρομικών Νέων, οι
Φορολογούμενοι Έλληνες Υπήκοοι Πολίτες και εν γένει ο Ελληνικός Λαός;
Με εκτίμηση,
Σ. Βενέτης