Σίγουρα δεν είναι στα ενεργά δίκτυα, δυστυχώς ούτε στην κατηγορία των δικτύων υπό κατασκευή, αλλά μία κατηγορία πριν από τα κατηργημένα τμήματα του σιδηροδρόμου βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Μεσσηνίας και συγκεκριμένα στην κατηγορία με το δίκτυο που βρίσκεται σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας.
της Βίκυς Βετουλάκη
Με πρόσφατη κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών – Μεταφορών έγινε διαχωρισμός της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής και τα νέα δεν είναι καλά για όλη την Πελοπόννησο και σίγουρα όχι για τη Μεσσηνία.
Τα ενεργά και τα υπό κατασκευή
Στην πρώτη κατηγορία των Ενεργών Δικτύων από την Πελοπόννησο στη γραμμή μετρικού εύρους έχουν ενταχθεί τα εξής τμήματα:
-Διακοπτό-Καλάβρυτα (οδοντωτή γραμμή εύρους 750mm)
-Ρίο-Πάτρα-Αγ. Ανδρέας
-Αγ. Ανδρέας-Κ. Αχαΐα
-Κατάκολο-Αλφειός
-Αλφειός – Ολυμπία
Η δεύτερη κατηγορία είναι τα δίκτυα υπό κατασκευή και αφορά στα εξής τμήματα κανονικού εύρους γραμμή της Πελοποννήσου:
-Ροδοδάφνη-Ρίο
-Ισθμός-Λουτράκι
-Ισθμός-Αγ. Θεόδωροι (διασύνδεση με εγκατ. ΜΟΤΟΡΟΙΛ)
Επίσης, τα εξής τμήματα μετρικού εύρους της Περιφέρειας:
-Κ. Αχαΐα-Πύργος
-Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο.
Σε αναστολή η… Μεσσηνία
Η τρίτη κατηγορία είναι το ενεργό δίκτυο που βρίσκεται σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας και εκεί εντάσσονται τα περισσότερα τμήματα της Πελοποννήσου και όλα της Μεσσηνίας.
Μάλιστα, το τμήμα Τρίπολη-Λεύκτρο-Ζευγολατιό μέχρι πρότινος ήταν ενταγμένο στην κατηγορία των δικτύων υπό κατασκευή και τώρα υποβαθμίσθηκε σε αναστολή λειτουργίας.
Τα τμήματα, λοιπόν, της Πελοποννήσου που, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, εντάσσονται πλέον σε αυτά που είναι σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, είναι (μετρικού εύρους):
-Ελευσίνα-Κόρινθος
-Άργος-Τρίπολη
-Τρίπολη-Λεύκτρο-Ζευγολατιό
-Κιάτο-Διακοφτό
-Αίγιο-Ρίο
-Καβάσιλα-Κυλλήνη
-Καλόνερο-Κυπαρισσία
-Λεύκτρο-Μεγαλόπολη
-Ασπρόχωμα-Μεσσήνη
-Ζευγολατιό – Καλαμάτα.
Τέλος, στην τελευταία κατηγορία της απόφασης, που αφορά στο καταργημένο δίκτυο, εντάσσονται τα τμήματα (μετρικού εύρους):
-Βαρθολομιό-Λουτρά Κυλλήνης
-Κόρινθος Παλαιός Σταθμός-Κιάτο (Παλαιός Σταθμός)
-Διακοπτό-Αίγιο (παλαιό τμήμα)
Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτή την υπουργική απόφαση, το σιδηροδρομικό δίκτυο της Μεσσηνίας απέχει μόλις μια κατηγορία από τα καταργημένα δίκτυα και ελπίζουμε να μη δούμε την προσωρινή αναστολή λειτουργίας να γίνει μόνιμη…
tharrosnews.gr
sidirodromikanea.blogspot.com