Ο ελβετικός κατασκευαστής τρένων Stadler έλαβε παραγγελία από τρεις γερμανικές περιφερειακές σιδηροδρομικές εταιρείες για 44 ηλεκτρικά τρένα. Η αγορά συντονίζεται από την DB Regio , θυγατρική της Deutsche Bahn, η οποία εκμεταλλεύεται περιφερειακά και προαστιακά τρένα στη Γερμανία. Οι τοπικές σιδηροδρομικές αρχές που θα εκμεταλλεύονται τα τρένα βρίσκονται στη Ρηνανία-Παλατινάτο, στο Σάαρλαντ και στη Βάδη-Βυρτεμβέργη.
Steve Hanley
Τα τρένα θα έχουν μήκος 55 μέτρα. Τα πολύ μεγάλα βαγόνια θα επιτρέψουν «τη μεγαλύτερη δυνατή χωρητικότητα επιβατών για τα δρομολόγια με μεγάλη συχνότητα». Σύμφωνα με το Electrive , μπορούν να μεταφερθούν συνολικά 325 επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων 172 σε θέσεις — 16 στην πρώτη θέση και 156 στη δεύτερη θέση. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα οχήματα δύο μερών θα τεθούν σε υπηρεσία επιβατών σε 8 σιδηροδρομικές γραμμές του Νότιου και του Δυτικού Παλατινάτου από τον Δεκέμβριο του 2025, αντικαθιστώντας τους κινητήρες ντίζελ που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις διαδρομές σήμερα.
Τα νέα τρένα μπορούν να αντλούν ενέργεια από εναέρια καλώδια ή από την ενσωματωμένη μπαταρία. Η μέγιστη αυτονομία στις μπαταρίες είναι τουλάχιστον 80 χιλιόμετρα, αν και σε δοκιμές, τα πρωτότυπα μπόρεσαν να καλύψουν 180 χιλιόμετρα χωρίς να τελειώσει η ισχύς της μπαταρίας. Το μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής χωρίς εναέρια καλώδια στις περιοχές όπου θα κινούνται τα τρένα έχει μήκος μόλις 48 χιλιόμετρα. Όταν η ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται από εναέρια καλώδια, μπορεί να τροφοδοτήσει το τρένο και να επαναφορτίσει τις μπαταρίες ταυτόχρονα.
«Είμαστε ήδη η πιο φιλική προς το κλίμα εταιρεία κινητικότητας στη Γερμανία», λέει ο Maik Dreser, επικεφαλής της περιφερειακής διαχείρισης της DB Regio. «Και μέχρι το 2040, εμείς στη Deutsche Bahn θέλουμε να είμαστε κλιματικά ουδέτεροι. Οι εναλλακτικοί μηχανισμοί κίνησης και τα καύσιμα αποτελούν ουσιαστικό μέρος για την επίτευξη αυτού του στόχου. Ως εκ τούτου, είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι που οι αναθέτουσες αρχές που είναι αρμόδιες για το δίκτυο του Παλατινάτου επέλεξαν τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον και που θα μπορέσουμε να θέσουμε αυτή την τεχνολογία σε λειτουργία στη νέα σύμβαση μεταφοράς.»
Για τον Stadler, αυτή είναι η δεύτερη μεγάλη παραγγελία για ηλεκτρικά τρένα από τη Γερμανία. Το 2019, η τοπική ένωση μεταφορών Schleswig-Holstein παρήγγειλε 55 μονάδες των τρένων της που κινούνται με μπαταρίες. Η Stadler προσφέρει το μοντέλο Flirt είτε με ηλεκτρική, είτε με ντίζελ είτε με διπλή κίνηση, καθώς και μια έκδοση με μπαταρία. Υπάρχει ακόμη και μια επιλογή κυψελών καυσίμου υδρογόνου της οποίας ο πρώτος πελάτης είναι η Αρχή Μεταφορών της Κομητείας San Bernardino στην Καλιφόρνια. Υπάρχουν ακόμη και ηλεκτρικές ατμομηχανές φορτίου με μπαταρία διαθέσιμες στην Αμερική αυτές τις μέρες.
Η Stadler είναι ένας από τους πολλούς κατασκευαστές που προσφέρουν τρένα πολλαπλών μονάδων με ηλεκτρική μπαταρία. Η Alstom και η Siemens προμηθεύουν επίσης ηλεκτρικά τρένα στις παγκόσμιες αγορές. Η Siemens κέρδισε πρόσφατα ένα συμβόλαιο για την προμήθεια 31 ηλεκτρικών τρένων Mireo Plus B που θα τεθούν σε περιφερειακή υπηρεσία στη μητροπολιτική περιοχή Βερολίνου-Βρανδεμβούργου από τον Δεκέμβριο του 2024. Μπορεί ακόμη και να μπορείτε να πάρετε ένα όταν επισκεφτείτε το νέο εργοστάσιο της Tesla στο Grūnheide.
cleantechnica.com
sidirodromikanea.blogspot.com