Η ιταλική αρχή ANSFISA μόλις εισήγαγε έναν νέο κανονισμό για τρένα που χρησιμοποιούν σύνθετα μπλοκ φρένων (LL blocks IB 116*). Συγκεκριμένα, εξέδωσε ότι τα βαγόνια που χρησιμοποιούν αυτού του τύπου φρένα θα λειτουργούν πλέον με μέγιστη ταχύτητα 80 km/h αντί για 100 km/h. Για τις αμαξοστοιχίες επικίνδυνων εμπορευμάτων, το όριο ταχύτητας ορίζεται στα 60 km/h.
Νίκος Παπατόλιος
Η απόφαση ισχύει από τις 9 Νοεμβρίου και ο κλάδος των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών αντιδρά ήδη αρνητικά στην εξέλιξη. Όπως αναφέρει η Rail cargo Group, η απόφαση αυτή επηρεάζει ολόκληρο τον κλάδο και θα δημιουργήσει προβλήματα λόγω των καθυστερήσεων που θα προκαλέσουν οι χαμηλότερες ταχύτητες των τρένων.
Βήματα προς τα πίσω
Τα σύνθετα μπλοκ φρένων είναι μεταξύ των τάσεων της βιομηχανίας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών τα τελευταία χρόνια. Αντικαθιστούν τα συμβατικά μπλοκ φρένων από χυτοσίδηρο που χρησιμοποιούν τα βαγόνια για πολλές δεκαετίες. Τα σύνθετα μπλοκ φρένων είναι κατασκευασμένα από πλαστικό και είναι ζωτικής σημασίας για τη μείωση της ηχορύπανσης και για να κάνουν τις σιδηροτροχιές πιο φιλικές προς το περιβάλλον και τους ανθρώπους. Στην πραγματικότητα, μπορούν να μειώσουν τους θορύβους του φρεναρίσματος στο μισό και έτσι να δημιουργήσουν καλύτερες συνθήκες για τους κατοίκους που ζουν γύρω από τις γραμμές του τρένου ή τα ζώα στη φύση.
Πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Rail Cargo Group, DB cargo και METRANS, έχουν μετασκευάσει τους στόλους βαγονιών και ατμομηχανών τους με σύνθετα φρένα, ενώ χώρες όπως η Γερμανία και η Ελβετία έχουν υιοθετήσει νομοθεσία που απαγορεύει τα συμβατικά φρένα ή επιβάλλει κυρώσεις για θορυβώδη βαγόνια. Όσον αφορά τους τελευταίους κανόνες στην Ιταλία, ο Όμιλος Rail Cargo σχολίασε ότι λυπάται για την απόφαση, καθώς έρχεται σε αντίθεση με την προσπάθεια των εταιρειών για πιο αθόρυβες και πιο βιώσιμες σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.
Θα μπορούσαν τα σύνθετα φρένα να είναι επικίνδυνα;
Ωστόσο, η ιστορία έχει και μια άλλη πλευρά. Τα πλεονεκτήματα των μπλοκ φρένων LL έχουν συμφωνηθεί και εγκριθεί για χρήση σε όλη την Ευρώπη από το 2013. Ωστόσο, η αγορά έχει επισημάνει τα ολοένα και πιο τολμηρά μειονεκτήματα που μπορεί να έχουν. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2018 της Ολλανδικής Επιθεώρησης Ανθρώπινου Περιβάλλοντος και Μεταφορών (ILT), τα μπλοκ φρένων LL προκαλούν σχετικά μεγαλύτερη φθορά στο νήμα του τροχού. Συγκεκριμένα, είναι λιγότερο ικανά να απορρίψουν τη θερμότητα που συσσωρεύεται λόγω της τριβής μεταξύ του φρένου και του τροχού.
Η μελέτη περίπτωσης αφορούσε έναν Ολλανδό χειριστή που μετέφερε είκοσι βαγόνια επικίνδυνων εμπορευμάτων, ο οποίος αντιμετώπισε ότι η χρήση σύνθετων μπλοκ φρένων οδήγησε σε μεταμόρφωση των τροχών του τρένου, εκτός από τα θερμαινόμενα μπλοκ φρένων, το 2017. Η ζημιά εντοπίστηκε και δεν υπήρχαν ατυχήματα συνέβη. Ωστόσο, το περιστατικό οδήγησε στην ανησυχία της Ολλανδικής Επιθεώρησης, καθώς υπέδειξε έναν πιθανό κίνδυνο για την ασφάλεια. Η μεταμορφωμένη επιφάνεια του τροχού θα μπορούσε να οδηγήσει σε εκτροχιασμό.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com