Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

Ο άγριος πόλεμος στο Θριάσιο Πεδίο.

Να ξεκινήσουμε από την είδηση. Αυτή τη φορά ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο πρέπει να πετύχει. Γι’ αυτό αυτή τη φορά, τον διαγωνισμό ανέλαβε να διεκπεραιώσει ο Κώστας Καραμανλής και το Υπουργείο Υποδομών και όχι ο ιδιοκτήτης ΟΣΕ.

Με όλα όσα συμβαίνουν αυτή την εποχή στο Λιμάνι του Πειραιά η σημασία του Θριάσιου Πεδίου ΙΙ με τα 1.450 στρέμματα, τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, τον Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, τους χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και τους πρόσθετους χώρους αποθήκευσης (οι μεγαλύτερες αποθήκες της Ευρώπης) έχει εκτοξευθεί.
Το πρόβλημα του Θριασίου Πεδίου βρίσκεται στο γεγονός ότι δεν έχει διπλή αλλά μονή σιδηροδρομική γραμμή και δεν συνδέεται με τη Βόρειο Ελλάδα ώστε να καταστεί σημαντικό διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.
Ο ανίκανος ΟΣΕ δεν μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά έργα υποδομής και γι’ αυτό στον προηγούμενο διαγωνισμό του 2019 ενώ εμφανίστηκαν σοβαροί επενδυτές, δεν κατέθεσαν οικονομική προσφορά αφού για τα επόμενα 5 χρόνια το έργο θα είναι ζημιογόνο. Γι' αυτό τώρα παρεμβαίνει το Υπουργείο Υποδομών το οποίo ξέρει και μπορεί να προσδώσει αξία σ' αυτό το αναξιοποίητο περιουσιακό στοιχείο.
Έχει μεγάλη σημασία το πως θα δομηθεί αυτή τη φορά ο διαγωνισμός και ποιες επιχειρηματικές συμφωνίες θα χτιστούν σ’ αυτή την διεκδίκηση. Την προηγούμενη φορά οι διεκδικητές ήταν τα σοβαρότερα ονόματα στον χώρο. Εμφανίστηκε η κοινοπραξία ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed, η Piraeus Europe Asia Rail Logistica LTD που συνδέεται με την Cosco, η κοινοπραξία Damco Energy (θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου)-Foodlink και η κοινοπραξία ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ-Goldair Cargo.
Ουδείς όμως μπορούσε να δώσει τίμημα έστω κι 1 ευρώ γιατί τότε δεν υπήρχαν οι προϋποθέσεις.

Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Τόσο στην Οικονομία της χώρας όσο και στις υποδομές που θα δημιουργηθούν. Γι’ αυτό λοιπόν αυτή τη φορά θα υπάρξει συνωστισμός, αλληλοσπαραγμός και ισχυρές συμμαχίες…

mononews.gr
sidirodromikanea.blogspot.com