Μετά από μια σύντομη περίοδο αναζωπύρωσης οκτώ ημερών, το σιδηροδρομικό εμπόριο μεταξύ Κίνας και Βόρειας Κορέας αναστέλλεται και πάλι. Όπως και πριν, φταίει ο κορωνοϊός, καθώς ένα νέο επιβεβαιωμένο κρούσμα εμφανίστηκε στην περιοχή Dandong.
Της Majorie van Leijen
Στις 9 Νοεμβρίου, το σιδηροδρομικό εμπόριο μεταξύ Κίνας και Βόρειας Κορέας διακόπηκε για άλλη μια φορά. Τα σύνορα ήταν ανοιχτά μόνο για οκτώ ημέρες , αφού ήταν κλειστά για δύο χρόνια από την έναρξη της πανδημίας. Η Βόρεια Κορέα κατασκευάζει επί του παρόντος εγκαταστάσεις καραντίνας στα σύνορα, υποδεικνύοντας την πρόθεση να ξαναρχίσουν οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ των χωρών.
Την 1η Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους, η σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ Dandong της Κίνας και Sinuiju της Βόρειας Κορέας ξεκίνησε ξανά. Η Βόρεια Κορέα, η οποία παλεύει με την κρίση του κορωνοϊού σε όλα τα μέτωπα, είδε ελπίδα για ανάκαμψη. Ωστόσο, μόλις 8 ημέρες αργότερα, η πολιτική πρόληψης της πανδημίας του Dandong διέκοψε ξανά το σιδηροδρομικό εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών. Αναφέρεται ότι επί του παρόντος έχουν ανασταλεί τα τελωνεία στα σύνορα.
Προσδοκίες για επανέναρξη του εμπορίου
Πριν από την πανδημία, η Κίνα αντιπροσώπευε το 90 τοις εκατό του ετήσιου διεθνούς εμπορίου της Βόρειας Κορέας. Η διετής αναστολή του διασυνοριακού εμπορίου έχει τεντώσει τη Βόρεια Κορέα όσον αφορά τα τρόφιμα, τον ιατρικό εξοπλισμό, ακόμη και την έκδοση νομισμάτων. Ειδικότερα, το χάσμα τροφίμων θα φτάσει φέτος τους 860.000 τόνους.
Υπό αυτές τις συνθήκες, φαίνεται ότι η Βόρεια Κορέα σκοπεύει να ξαναρχίσει το σιδηροδρομικό εμπόριο με την Κίνα. Σύμφωνα με τους Financial Times, η Βόρεια Κορέα μετατρέπει μια αεροπορική βάση κοντά στα σύνορά της σε εγκατάσταση απολύμανσης για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με τρένο. Η εγκατάσταση βρίσκεται στο Yuzhou κοντά στα βορειοδυτικά σύνορα των δύο χωρών. Αυτή η πόλη βρίσκεται πέρα από τα σύνορα από το Dandong και είναι ο κύριος εμπορικός κόμβος.
Οι ειδικοί είπαν: «Η δημιουργία μιας εγκατάστασης καραντίνας από τη Βόρεια Κορέα σε αυτή την κατάσταση δείχνει πόσο πρόθυμοι είναι να ανοίξουν έναν ορισμένο βαθμό εμπορίου, επειδή δεν μπορούν να το κλείσουν άλλο». Επιπλέον, οι αρχές της Βόρειας Κορέας φαίνεται να συνεργάζονται με τη Ρωσία. Ανάλογες εγκαταστάσεις κατασκευάστηκαν και στις παραμεθόριες περιοχές της χώρας.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com